Kralj svojega razreda

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC sedež ozvočenje barva Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC kamera Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC HUD zaslon Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC side assist LKAS asistenčni sistem za smer števec Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC volan Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC
Narediti dober avto še boljšega? Ponavadi se želja izrodi v pretiravanje z raznimi nepomembnimi dodatki in kičem.
Oglej si celoten članek

Ne pri Mercedesu. Prenova modela GLC je bila točno tisto, kar je bilo treba narediti - zadetek v polno. Ima vse, da je vožnja še udobnejša in sproščujoča ter da se zlepa ne ustavi pred izzivom, kako priti do odročnega cilja. 

Na hitro ponovimo, kaj je bil GLC doslej. Najbolj prodajan premijski kompaktni SUV v Evropi v zadnjih letih. In avto, ki smo ga slovenski novinarji po intenzivnem primerjalnem testu med njemu podobnimi okronali za PRIMA najboljšega. Na teh spletnih straneh smo na začetku lanskega poletja skupaj s soavtorjem njegove zunanjosti Robertom Lešnikom že tudi izdatno pisali o posodobljenem GLC in o številnih novostih, ki jih je prinesla prenova. Tako vidne kot nevidne, predvsem pa takšne, ki so začetni recept še izboljšale, nikakor pa ne pokvarile.

Avto Primerjali smo 6 priljubljenih premium SUV vozil. To je zmagovalec.

Testni avto je bil idealno demonstracijsko vozilo, saj je imel vgrajenih veliko najpomembnejših novosti. Na nekaj deset metrov daleč ga identificira nova grafika luči s serijskimi LED svetili. Testnik je imel povrh doplačljive matrične žaromete. Ko so ponoči v različnih scenarijih in pri različnih hitrostih pokazali svojo moč ter pamet pri prilagodljivem osvetljevanju ceste, je bilo jasno, da jim ta hip težko konkurira katerakoli druga znamka, pa četudi se morda kiti z laserskimi diodami, ki jih Mercedes na seznamu doplačljive opreme ne ponuja.

O izbočeni stopnički pri vratih, kot jo je imel testni avto, pa velja pred naročilom dvakrat premisliti. Estetika je eno, a vstopanje in izstopanje je zaradi stopničke okornejše, predvsem pa lahko precej bolj umazano.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

Klepet z gurujem Robert Lešnik ekskluzivno za Žurnal o tem, kako se počuti pri Mercedesu

Glavna zvezda v notranjosti je MBUX

Čeprav je GLC na cestah že štiri leta, je vstop v notranjost poravnan z najnovejšimi Mercedesovimi izdelki. Prenova je prinesla več izbire pri materialih in njihovi kakovosti, sedeži so še izboljšani. In sedenje spredaj je res ena od zelo dobrih lastnosti avta. Doplačljiva AMG notranjost je seveda dodatno poskrbela za pridih športnosti. 

Avto je poleg novega volana z drsnikoma pridobil polno digitaliziran MBUX vmesnik z vsemi njegovimi dobrotami. Voznikovi merilniki so v vstopni opremi še klasični, a vsaka stranka, ki kolikor toliko da na sodobnost in naprednost, bi jih morala nujno nadgraditi v povsem digitaliziran zaslon, ki podatke prikazuje jasno in razumljivo, povrh je mogoče še izdatno prilagajati videz merilnikov in vsebine. Slišal sem sicer različna mnenja o tabličnem pristopu Mercedesa, a moje mnenje je, da je med nemško trojico z MBUX Mercedes grafično trenutno v ospredju.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

V kombinaciji z informativnim in "ravno prav informacij" HUD zaslonom na steklu je izkušnja za šoferja še izboljšana. Recimo ko HUD kar na steklu opozarja na bližino pešcev, prometne omejitve in podobno.

Sredinski zaslon v obliki služi kot podpora za vse sekundarne nastavitve in želje, vmesnik deluje po principu pametnega telefona z ikonami, kot smo se pri MBUX že navadili. Možnosti je ogromno in lahko med vožnjo pošteno jemljejo pozornost, zato previdno! Ploščica, po kateri je mogoče pisati in s tem olajšati vnos naslovov ali drugih besed, je dober pripomoček.

Barvna, zvočna, masažna terapija ... spa na kolesih

Ob pomoči vmesnika je hitro dostopna Mercedesova posebnost v obliki regenerativnih programov. Pogoj za polno izkoriščenost te funkcije je seveda, da ima avto hlajene in ogrevane sedeže s funkcijo masaže, osveževanje zraka s parfumom, kakovostnejše ozvočenje in celoten barvni spekter notranje osvetlitve.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

Vklop enega izmed prednastavljenih ali lastnega programa je potem pravo doživetje za voznika in sopotnika, saj ju po nekaj kilometrih vožnje ob posebni zvočni spremljavi, temperaturi, gnetenju telesa, dišavi in barvni terapiji napolni z energijo ali umiri, kar pride tisti hip bolj prav. Iz GLC človek res lahko stopi bolj spočit kot vanj sede in to je eno glavnih sporočil, kaj je danes razlika med običajnim in premijskim avtom. 

Iz GLC človek res lahko stopi bolj spočit kot vanj sede in to je eno glavnih sporočil, kaj je danes razlika med običajnim in premijskim avtom. 

Tri sedaj pomeni štiri

Še ena novost - oznaka 300 d. GLC je s prenovo kot zadnji mercedes prešel na novo generacijo dizelskega štirivaljnika s prostornino dveh litrov. Njegova najmočnejša različica pa želi prepričati, da klasičnega šestvaljnika takšni avto ne potrebujejo več.

In res, 180 kilovatov (245 KM) ter 500 Nm sta podatka, ki lastnika ne bi smela puščati v zadregi. Po 6,5 sekunde z mesta je terenec že pri 100 km/h, devetstopenjski menjalnik s klasičnim pretvornikom navora je odličen in v večini primerov dovolj odločen ter prilagodljiv. Tudi pri avtocestnih hitrostih je avto odlično zatesnjen, nekaj več ropota ostaja le, ko stoji na mestu. Odpoved dvema valjema prinese s seboj zelo ugodno porabo, v kombiniranem režimu na testu dobrih sedem litrov. Za tiste, ki res ne morejo brez takta šestih valjev, ostaja v ponudbi 400 d. 

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

Črka G v imenu ni naključna

Vožnja z GLC je predvsem udobna, še posebej ob doplačljivem zračnem vzmetenju. Testnik ga je imel in s tem poskrbel, da so luknjaste in serpentinaste ceste postale gladke in skoraj ravne. GLC morda ni najostrejši športni terenec, a nič hudega. Užitek vožnje dosega drugače. Ob tem pa je nadpovprečno zmogljiv, ko ceste zmanjka, o čemer sem se lahko dodobra prepričal na mednarodni predstavitvi na off-road poligonu in običajnih letnih pnevmatikah.

Za volanom Kako dober avto narediti še boljšega?

Testni avto sicer ni imel vgrajenega dodatnega off-road programa za nastavitev delovanja motorja in podvozja, a je tudi s klasičnim dvigom zračnih vzmeti in 4MATIC pogonom avto med testom nekajkrat demonstriral, da lahko spelje ali parkira tam, kjer lahko o tem velika večina drugih avtov (tudi suvov!) samo sanja.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

Niti pri ceni ni dvoma, zakaj je kralj

GLC je prenova dobro dela. Morda bi lahko nekaj časa ostal prvak v razredu tudi še brez nje, a z vsemi dodanimi lastnostmi in možnostmi je svoj status le še utrdil, osvojitev trona za druge tekmece pa bo le težji. 

Svoj status zna dobro unovčiti. Cena za GLC se začne po uradnem ceniku brez popustov malenkost pod 50 tisočaki, z motorjem 300 d pa pet tisočakov višje. A to je šele začetek, seznam vseh možnosti dodatne opreme pa zelo zelo dolg. Testni demonstracijski avto je za popolno doživetje premijske vožnje s ceno segel v višavo.

Podatki o vozilu (mercedes-benz GLC 300 d)

Motor: 1.950 cm3, turbinsko polnjeni štirivaljnik
Moč: 180 kW (245 KM) pri 3.000 vrt/min.
Navor: 500 Nm pri 1.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.655 × 1.890 × 1.639, medosna razdalja 2.873     
Prtljažnik (v litrih): 505 - 1.600
Poraba na testu: 7,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 172 g/km
Zmogljivosti: 231 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 49.750, cena testnega modela 91.850 evrov
Konkurenti: audi Q5, BMW 3, volvo XC60, lexus NX, alfa romeo stelvio 

PLUSI: serijska in dodatna tehnologija, zmogljivosti na in izven cest, občutek kakovosti, zmogljivost štirivaljnika.

MINUSI: glasnost motorja na mestu, cena.

Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC Foto: Saša Despot Mercedes-Benz GLC

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.