Avto
2536 ogledov

Kako dober avto narediti še boljšega?

Mercedes-Benz GLC
1/60
Mercedes-Benz
Dober avto narediti še boljšega. Pri Mercedesu si lahko pri prenovi obstoječih avtov privoščijo stvari, o katerih lahko drugi le sanjajo.

Povabljeni smo bili na prvo vožnjo s prenovljenim GLC razredom. Gre za trenutno najbolj prodajan premijski suv C segmenta, samo v Evropi so jih lani (skupaj s kupejevsko različico) prodali več kot sto tisoč. Skupaj imajo na cesti kar 24 različic modelov GLC in bolj športnega GLC coupeja, mercedes GLC pa je bil lani izbran tudi za PRIMA avto na slovenskem primerjalnem testu v segmentu premijskih C suvov.

GLC je bil torej že doslej očitno zelo dober in uspešen avto, a pri Mercedesu svoje vroče železo kujejo dalje. Forme, ki ob tem nastajajo, so resnično impresivne, raznolike in nikoli dolgočasne.

Robert Lešnik Klepet z gurujem Avto Robert Lešnik ekskluzivno za Žurnal o tem, kako se počuti pri Mercedesu

"Samo motornih mask z odbijači je šest različnih," je ob novem GLC komentiral novosti Robert Lešnik, vodja zunanjega oblikovanja pri Mercedesu. Ena letev poleg zvezde za kupeja, dve za klasičnega GLC, opcija "diamantne" maske, pokončne letve za AMG, AMG - line z novim "panamericana" izgledom v obliki črke A, svojstven stil za GLC F-cell … Lešnik nas je na hitro vpeljal še v ostale oblikovne novosti GLC in GLC coupeja, a za začetek je zaokrožil bistvo vseh sprememb: "Dober avto smo naredili še boljšega."

Kot pravi, je sedanja oblika že sama po sebi zelo vpadljiva (to nenazadnje dokazuje prodaja), zato globljih sprememb pri obliki niso želeli narediti. "Če nek proizvajalec pri prenovi močno poseže v pločevino, potem je jasno, da je nekaj ni bilo v redu. Nam tega preprosto ni bilo treba." So pa zato še izpopolnili razne detajle in strankam dali na razpolago sveže možnosti pri personalizaciji.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Novega GLC in GLC coupeja boste na cesti še najlažje prepoznali po spremenjeni grafiki svetil z novim C dnevnim podpisom. Prednja žarometa sta zdaj serijsko polna LED. "Znebili smo se H7 žarnic," je z vidnim olajšanjem komentiral Lešnik. Tudi zadnja svetila so pri obeh karoserijskih različicah nova, v skladu z zadnjim trendom hišnega dizajna za vse njihove suve jih krasi dvojni svetlobni modul. Novi GLC ima nove izpušne cevi, na bokih pa so glavna novost spremenjene oblike platišč. Kar 36 različnih variant v vzorcih in velikostih je na razpolago.

PRIMA primerjalni test premium športnih terencev Avto Primerjali smo 6 priljubljenih premium SUV vozil. To je zmagovalec.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Sedaj ima tudi GLC MBUX sistem

Dobro znana, a hkrati pozitivno posodobljena sta GLC in GLC coupe tudi znotraj. Najprej je tu možnost digitalnih merilnikov (obvezno!) oziroma grafično prilagodljivega voznikovega zaslona. Kupci imajo po novem možnost izbire med sedmimi pristopi notranjosti glede kombinacije materialov in barv, samo prednjih sedežev je sedem s 25 različnimi kombinacijami oblazinjenja.

Mercedes-Benz ESF 2019 varnostne tehnologije Varnost l. 2025 Avto Varnost avtov leta 2025 - mercedes vpogled ponuja že danes

Ena največjih novosti je MBUX infozabavni sistem, s katerim se pridružuje ostalim zvezdam, ki ga že s pridom uporabljajo. Že dobro znani sistem podaja različne načine povezljivosti, informacije in pomoč vozniku s serijskim glasovnim asistentom in možnostjo obogatene resničnosti, ko se v križiščih na osrednjem zaslonu (7- ali 10,25-palčni) pokaže živa slika z narisanimi usmerjevalnimi puščicami. V ta namen je GLC dobil še eno dodatno kamero na vetrobranskem steklu. GLC je po zaslugi naprednih storitev mogoče odslej odklepati s telefonom, ali pa se med vožnjo predajati enemu od programov revitalizacije v obliki barvne terapije ali masaže. Številni asistenčni sistemi pa še naprej pomagajo, da je GLC eden najbolj varnih in nestresnih vozil na cesti.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Vsi štirivaljni motorji so novi

GLC je dobil kar nekaj mehanskih posodobitev. Vsi "civilni" bencinarji in dizli so novi in že že pripravljeni na leto 2020, ko stopajo v veljavo strožji okoljski standardi. Bencinska motorja GLC 200 in GLC 300 uporabljata 48-voltni sistem s tehnologijo starter generatorja EQ boost.

Precej bolj zanimivi tudi za slovenske kupce bodo prav gotovo trije štirivaljni dizli 200 d, 250 d in 300 d. GLC je eden zadnjih mercedesov, ki je s prenovo dobil novo generacijo dvolitrskega dizla, že dobro znanega iz ostalih modelov. V GLC in GLC coupeju imajo moč 120 kW (163 KM), 143 kW (194 KM) in 180 kW (245 KM). Novi štirivaljni 300 d je po moči torej povsem primerljiv s starejšim šestvaljnim 350 d, a učinkovitejši, s pospeškom do stotice 6,6 sekunde pa tudi zelo hiter.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Netipično zmogljiv izven asfalta

Precej novosti je tudi pri podvozju, ki je standardno 4x4. Tako je na razpolago šest različnih izpeljank podvozja, že nadgradnja klasičnih vzmeti z aktivnimi tristopenjsko prilagodljivimi blažilniki pa prinese s seboj ločeno prilagajanje podlagi vsakega kolesa posebej. Najbolj udobno je seveda zračno vzmetenje, ki poleg udobja hkrati poskrbi za možnost dviga avtomobila za dodatnih 15 milimetrov med terensko vožnjo, medtem ko se med hitrejšo vožnjo za prav toliko bolj spusti k tlom.

Ob pomoči inštruktorjev smo lahko doživeli tudi demonstracijo off-road zmogljivosti GLC-ja, s katerimi več kot upraviči črko G v imenu in dokazuje, da mu v genih vendarle ostaja še veliko terenskega. Čeprav GLC ni in ne more biti avto za (blatne) ekstreme, pa je ob posodobljenem 4MATIC sistemu, po novem standardni elektronski zapori zadnjega diferenciala in vgrajenem opcijskem terenskem tehničnem paketu na povsem klasičnih pnevmatikah pozitivno presenetil s svojimi plezalnimi sposobnostmi in spusti po strmih klančinah.

Mercedes C T Avto Mercedesov karavan na bencin

Najboljše pri vsem je, da je voznik lahko zelo sproščen, saj avto dobesedno opravi vse namesto njega. Dva dodatna off-road programa vnaprej prilagodita odzivnost motorja, menjalnika in ESC glede na podlago, v veliko pomoč je 360-stopinjski pogled kamer, na novo je dodan tudi asistent za vzvratni spust, ki na enak način kot naprej tudi pri vzvratni vožnji ne dopusti preseganja določene hitrosti ter tako pomaga reševati iz kočljivih situacij.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Njegovo visočanstvo - AMG 63 S

Prav poseben član druščine GLC pa je tisti z oznako AMG. Nosita jo lahko obe karoserijski različici, tako zunaj kot znotraj pa to poudarjata s številnimi ekskluzivnimi športnimi dodatki in dodelavami. Ampak pravi biser pri GLC AMG je njegov 4,0-litrski motor. Kot se spodobi, ima vsak unitaktno ploščico mojstra, ki ga je ročno sestavil. Gre za edini osemvaljnik v avtomobilu tega velikostnega razreda, o njegovih dobrih lastnostih pa priča tudi nedavni naslov svetovnega motorja leta v svoji kategoriji.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Vsak pritisk za zagon motorja pri GLC 63 S 4MATIC+ ljubitelju bencina dvigne utrip, saj zamolkel ropot ob prvem zagonu osmih batov, čemur sledi prehod v gromko brbotanje, človeka ne more pustiti ravnodušnega. Speljite in zvok iz štirih ločenih zadnjih cevi bo pričel eksponentno naraščati glede na globino pritiska stopalke za plin. Zelo hitro se vse skupaj prelevi v pravcati cestni hurikan, s strašljivim zvokom vrtinca zraka, ko ta potuje skozi dve turbini, in še hujšim truščem, ko prek dve toni težka gmota plane po cesti ter doseže prvo stotico po vsega 3,8 sekunde. 3,8. To je hitreje, kot boste vi potrebovali za branje naslednjega stavka ...

In kot da orkester vseh teh zvokov še ne bi bil dovolj, ob popuščanju plina vedno znova sledi še pokanje in treskanje iz zadnjih cevi. Resnično, AMG zna stvari zvočno predstaviti na nivoju, ki je tekmecem nedosegljiv.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

GLC 63 S 4matic+ se od civilnih izvedenk razlikuje še po nekaj pomembnih lastnostih. Volan in sedeži iz alkantare so logični. Po zgledu pravih športnikov ima na volanu vrtljiv gumb za hitro izbiro ustreznega programa vožnje, poleg pa še dva namenska gumba za hiter dostop do osebnih nastavitev, ki ju je mogoče programirati. Recimo za odprt zvok motorja. Med programi vožnje seveda ne boste našli tistega za eko vožnjo, je pa na drugi strani poseben RACE program, ki vse nastavitve pogonskega sklopa pripravi za najhujše mučenje, kot si ga je sposoben zamisliti voznik. Ampak nikar izven dirkališča!

GLC AMG smo pognali nekaj deset sproščenih kilometrov po nemškem autobahnu. Občutek takšne vožnje po skrajnem levem pasu je res nekaj posebnega, vseeno pa v ozadju ves čas kljuva spoznanje, da je vožnja takšnega avta v deželi z običajnimi omejitvami hitrosti pravo mučenje samega sebe. Ali pa je potrebno enkrat na teden zapeljati z njim na dirkališče, saj je edino tam mogoče varno dosegati najvišjo hitrost 280 km/h.

Med posebnosti, ki jih AMG-jev suv pridobil s prenovo, gre vsekakor šteti dopolnjeni informacijski vmesnik s posebnimi športnimi meniji z možnostjo beleženja številnih informacij in telemetrije.

V Sloveniji nameravajo letos prodati skupno 70 modelov GLC. Cene se začnejo pri 49.140 evrih.

Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.