Križanec, ki se pelje kot kombilimuzina

Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2 Foto: Saša Despot BMW X2
SUV vozila se nagibajo, so dolgočasna, počasna … Vse te mite smo ovrgli na testni vožnji dinamičnega kupejevskega križanca. Ki pa ima svoje pomanjkljivosti.
Oglej si celoten članek

SUV vozila se nagibajo, so dolgočasna, počasna … Vse te mite smo ovrgli na testni vožnji dinamičnega kupejevskega križanca. Ki pa ima svoje pomanjkljivosti.

Foto: Saša Despot BMW X2

Konec septembra leta 2016 je BMW pokazal prve skice novega konceptnega vozila, s katerim je napovedal novega člana družine atletskih suvov. To pravzaprav niti ni bilo presenečenje, saj je zgolj še modelu X1 manjkal kupejevsko skrojeni SUV, X3 je imel alternativo v X4, X5 pa v X6.

Črni oblaki Ta BMW očitno ne bo doživel 2. generacije

Tudi zato je športni križanec postavljen na platformo X1, vendar se oblikovno od njega precej razlikuje. Tudi ne moremo govoriti, da ubira povsem isti recept kot X4 ali X6, saj je za razliko od obeh po kupejevsko zašiljenih alternativ klasičnim suvom koncept X2 bolj kombilimuzinsko delujoč. Ne samo, ko ga gledamo parkiranega, tudi med vožnjo je občutek ob višjem sedenju bolj podoben vožnji v BMW seriji 1 kot v X1.

Foto: Saša Despot BMW X2

Vseeno smo ga mi že ob prvi vožnji poimenovali dinamični križanec. Takrat smo zlati X2 preizkusili v kombinaciji zmogljivega dvolitrskega turbodizelskega motorja s 170 kilovatov moči (231 KM) in oznako 25d, ki je kombiniral tudi najbolj izstopajočo opremo M sport X opremo - v kombinaciji z zlato barvo pa ga na cesti ni bilo mogoče spregledati. Tudi tokrat bomo zato krajši s tekstom in se bolj posvetili kombinaciji samodejnega osemstoepnjskega menjalnika, štirikolesnega pogona in dvolitrskega turbodizelskega motorja s 140 kilovatov moči (190 KM), ki je trenutno celo najzmogljivejši dizelski motor v ponudbi, saj je X2 25d xdrive trenutno zaradi nadgradnje umaknjen s proizvodnega traku.

Foto: Saša Despot BMW X2

X6, tretjič To je novi BMW X6 in takšen je njegov zadek

Brez težav lahko zapišemo, da X2 izstopa tudi v manj vpadljivi barvi in z opremo M sport, ki sicer ponuja manj kričeče zunanje elemente. Kratke previsi in za "suve" športno nizek prednji del, na katerem sta ledvički v podobi trapezoida, dvigajočimi se boki proti zadku in vidnimi kolesnimi obodi, ki delujejo odsekano je vsekakor privlačnejši od veliko bolj umerjenega X1. Za nameček je imel testni avtomobil črna platišča, zaščitni znak X2, v katerega so se tudi tokrat zapičili nekateri poznavalci avtomobilov, pa ostajata BMW logotipa na boku, kot v časih starih kupejev. Da ima v nosu štirivaljnika, smo hitro vedeli po dveh izpušnih ceveh, trivaljnik ima eno.

Foto: Saša Despot BMW X2

Avto BMW bo konkretno spremenili obliko vozil

Notranjost je znana reinkarnacija zadnjih modelov, vključno z 8,8-palčnim zaslonom in številnimi pomagali na seznamih serijske in dodatne opreme. Ob prihodu mlajših konkurenčnih SUV vozil, ni več najmodernejši, predvsem gledano s stališča velikosti zaslonov in digitalizacije, zato pa prepriča s kakovostjo in vgradnjo materialov, ki je nadstandardna. Grajamo manj prostora na zadnjih sedežih, medtem ko je prostora v prtljažniku 470 litrov, kar je 35 litrov manj od X1, a še vedno več od modernih kombilimuzin.

Foto: Saša Despot BMW X2

Enega od vzrokov, zakaj sploh izbrati X2 in ne X1 ali BMW serije 1, smo obdelali - to je dizajn. Palec gor. Drugi vzrok pa je vožnja. 
Podvozje je za doplačilo lahko nastavljivo, ali športne izvedbe M. Naj povemo kar naravnost, tisti, ki bi radi udobje v vozilu, vas bo X2 pustil hladne. Vožnja je zaradi čvrste karoserije precej trda. Voznik in sopotnik, še posebej pa potniki zadaj bodo občutili vsak tresljaj na ne preveč "zlikani cesti," tudi po mestu, ko prečkamo ležeče ovire, zelo grobo požira ovire. Takrat naj se sopotnik raje ne sklanja naprej. Prednost tega pa je dinamična vožnja. Nagibanja ni bistveno več kot pri kombilimuzinah, vozi se prej kombilimuzinsko kot suvovsko. V primerjavi s serijo 1 je boljša preglednost naprej, tudi vstopanje in izstopanje iz vozila je enostavnejše pri X2 kot pri seriji 1. Čeprav je bilo vzmetenje zelo trdo, svoje so dodala tudi 19-palčna platišča, me to niti ni motilo, saj je imel X2 namenoma rahlo spuščeno in utrjeno M Sport vzmetenje. Mnogi visoki avtomobili imajo težave s sledenjem ovinku, še posebej če so hitrosti večje. X2 pa je nalogo opravil odlično, saj je vožnja stabilna, popravljanja na odlično umerjenem volanu pa ni veliko. Malo slabši občutek sem imel na zelo zaviti cesti, ko je treba dinamično držati linijo v več zaporednih ovinkih, tam je še nekaj rezerve. 

Foto: Saša Despot BMW X2

Opa, ni BMW Olajšanje za voznike BMW - niso najmanj lojalni

Dvolitrski dizel je preveč robat, vsaj v startu tudi hrupen, zato pa tudi v šibkejši izvedenki od 25d postreže z veliko navora in moči, predvsem pa prožnostjo. Moči je sicer manj, a je tudi tako motoriziran X2 ob podpori kot brzostrelka hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika izbira, ki bo zadovoljila tudi zahtevnejše voznike. Motor je torej zelo odziven, enako velja za menjalnik. 
Prav gotovo X2 spada med najbolj vozniške suve, ki pa je s ceno že primerljiv karavanski BMW serije 3 - ta pa je vozniško še na bistveno večji ravni - a ne ponuja modernega suvosko-kupejevskega dizajna.

Foto: Saša Despot BMW X2

Podatki o vozilu: (BMW X2 xDrive20d M sport)
Motor: 1.995 cm3, dizelski, štirivaljni
Moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.360 × 1.824 × 1.526, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 470
Poraba na testu: 6,9 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 145 g/km
Zmogljivosti: 211 km/h, 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 34.850 (X2 sDrive16d), 44.700 € (testni), 64.076 (testni z dodatno opremo)

PLUSI: všečna oblika, dinamična vožnja, kakovost materialov;

MINUSI: (pre)trdo podvozje in posledično udobje, zastarela notranjost;

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:03 17. Julij 2019.

    Pod minus piše ZASTARELA NOTRANJOST. Haloooo? To je pač tipična BMWjevska notranjost, ki je prečiščena, z ergonomijo na višku, top …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.