Kupci ne dobijo vozil, čeprav dokončana čakajo v pristaniščih

Foto: Epa
Foto: Epa
Novih avtomobilov je na trgu malo. In tudi končana lahko po več mesecev čakajo na privezih v pristaniščih.
Oglej si celoten članek

Avtomobilska industrija je v krizi s čipi v krču. Povpraševanje kupcev po novih avtomobilih presega ponudbo proizvajalcev vozil. Vendar tudi proizvedeni pogosto niso dostavljeni kupcem. V nekaterih pristaniščih se kopiči na tisoče BMW-jev, tesel, pa tudi japonskih in ameriških vozil.

Avto Odgovor na vprašanje: Čakati ali kupiti rabljenega zdaj?

Kriza čipov je povzročila pomanjkanje avtomobilov. Avtomobilska podjetja so se odzvala z dvigom cen. Rezultat? Kupci na dobavo novih avtomobilov čakajo tudi do leta dni, za povrh pa plačajo 20 % več, kot če bi avto uvozili pred letom ali dvema. Tragedija je v tem, da tudi avtomobilov, ki so proizvedeni, avtomobilska podjetja pogosto ne morejo dostaviti kupcem. Odličen primer je trenutna situacija v nemškem pristanišču Bremerhaven. Trenutno je v pristanišču in zasidranih ladjah na tisoče avtomobilov, predvsem modeli koncerna Stellantis in BMW, ki so namenjeni izvozu v ZDA ter Mehiko. Pa tudi električne Tesle, ki potujejo do evropskih strank.

Foto: Epa Vozila v pristanišču

Zaskrbljujoče Napoved o koncu obdobja poceni avtomobilov

Cene prevozov tudi petkrat večje

Pristanišče Bremerhaven je eno najpomembnejših logističnih vozlišč za prevoz avtomobilov. Letno prepelje okoli 1,7 milijona vozil. Kje je težava? Gre za kombinacijo vse manjše prevozne zmogljivosti prevoznikov in pomanjkanja servisnega osebja v pristanišču, predvsem voznikov. Pričakuje se, da bodo ta pomanjkanja povzročila vsaj trimesečno zamudo pri dobavah. Težava s transportnimi zmogljivostmi ima korenine v svetovni pandemiji, ki je zasidrala do 250 ladij, namenjenih za prevoz avtomobilov. Prevozniško podjetje Wallenius Wilhelmsen je na primer napovedalo, da do konca decembra zaradi pomanjkanja ladij ne bo sprejemalo novih naročil za prevoz vozil.

Avtomobili Avtomobili: Si Evropa koplje grob?

Hkrati se zaradi razgradnje drugih plovil število ladij še vedno zmanjšuje. Trenutno je na voljo le 13 velikih plovil, ki lahko prepeljejo okoli 8500 avtomobilov. Čeprav so naročene nove ladje, bodo v uporabo prišle šele leta 2024. To pomeni, da bo logistični kaos trajal celotno leto 2023. Kupci bodo to spet občutili na cenah, saj so se plačila za pošiljanje avtomobilov z ladjo močno povečala. Medtem ko je bila še leta 2020 cena za en dan prevoza okoli 10.000 evrov, je bila lani že 34.000 evrov, letos pa že med 50 in 60 tisoč evrov. Večji stroški se odražajo tudi v cenah avtomobilov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.