To zna biti kmalu težava lastnikov vozil na tehničnih pregledih

Foto: Pexels
Foto: Pexels
V Evropski uniji se po priporočilu organizacije UNECE dogajajo spremembe na področju merjenja vsebnosti izpušnih plinov in tehničnih pregledih. Kmalu bodo namreč uveljavljene tudi meritve vsebnost trdnih delcev.
Oglej si celoten članek

Na sejmu dobaviteljev Automechanika so me namreč predstavniki podjetja Continental opozorili na spremembe, ki se nam obetajo v Evropski uniji, Nizozemska in Belgija pa sta jih že uveljavili.

Avto Dizel je star 130 let. Ali je res za odstrel?

Kot so opozorili pri Continentalu, so doslej ustanove, ki v državah Evropske unije izvajajo tehnične preglede, izvajale regularne teste, ki ne vključujejo meritev deleža trdnih delcev (oziroma saj) v izpuhu. Vendar pa je težava v tem, da v primeru, ko imajo dizelski avtomobili poškodovane filtre trdnih delcev (DPF filtre) ali pa so jih njihovi lastniki celo odstranili, saj je menjava lahko draga, tega z rednimi testi ni mogoče odkriti, zato prestanejo tehnični pregled in še naprej onesnažujejo zrak. Redni testi namreč pokažejo, da je vse v redu, čeprav so takšni avtomobili lahko hudi onesnaževalci okolja.

Foto: MatijaJanežič Continental merjenje izpušnih plinov, trdni delci

Pri UNECE so zato izdali priporočilo državam Evropske unije, naj regularne teste nadgradijo s tako imenovanimi testi trdnih delcev. Nizozemska in Belgija sta kot prvi evropski državi že začeli izvajati meritve trdnih delcev, z januarjem 2023 pa jima bosta sledili tudi Nemčija in Švica, kmalu pa bodo najverjetneje uveljavljeni tudi drugje.

Nenadno pomanjkanje filtrov

Kako pereč je lahko problem avtomobilov s pokvarjenimi ali poškodovanimi filtri trdnih delcev, se je pokazalo takoj po začetku testov v Belgiji. V tej državi so namreč že prvi dan testiranje po novih merilih ugotovili, da kar 10 odstotkov avtomobilov, ki bi sicer opravilo tehnični pregled, tega zaradi prevelike vsebnosti trdnih delcev v izpuhu ni opravilo. To je seveda pomenilo, da so morali takoj zamenjati filter trdnih delcev, kar je privedlo do nenadnega povečanja povpraševanja po njih, ki mu dobavitelji niso bili takoj kos.

Foto: MatijaJanežič Continental merjenje izpušnih plinov, trdni delci

Seveda nas je zanimalo, kako merjenje količine trdnih delcev v izpuhu deluje. Pri Continentalu to izvedejo tako, da se dosedanjim napravam za merjenje izpušnih plinov doda napravo s cevjo, v kateri trdne delce nabijejo z električnim nabojem. Ko ti zaradi naboja začnejo svetiti, zato jih lahko naprava s pomočjo foto diod prešteje.

Avto S tem lahko tudi pri nas uradno nadomestite halogenke

Morda velja dodati, da se je teža problema pokazala kar na sejmišču. Praktični prikaz štetja trdnih delcev so pripravili zunaj pred razstavno dvorano. Ko se je mimo zapeljal povsem pravilno vzdrževan in razmeroma nov sejmiščni  avtobus, je merilnik trdnih delcev za dobrih deset sekund pokazal izrazito povečanje vsebnosti delcev. Koncentracija saj v zraku se je torej konkretno dvignila celo v okolju, ki se nam je zdelo povsem varno.

Rabljeni turbodizli Rabljeni turbodizli: TDI, HDI, poznate razlike?

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 19:50 13. December 2022.

    Spet zahodna nategavščina za prodajo rezervnih delov in izsiljevanje k nakupu el.vozila

  • 09:27 12. December 2022.

    še mal pa bodo začel mert kolk se obrabljajo gume in merit in zahtevat da vsako leto nove gume gor. …

  • 11:47 10. December 2022.

    Naj raje pričnejo to izvajati pri korporacijah, ki ustvarjajo bajne dobičke ob enem pa navijajo cene v nebo z raznimi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.