Glavni novosti C4 in focus
Če se sprva ustavimo pri najbolje prodajanih (volumenskih) modelih, bo leto 2010 zagotovo zaznamoval prihod težko pričakovanega ford focusa in citroëna C4, ki bosta družbo delala pred kratkim predstavljenemu golfu šeste in méganu tretje generacije. Focus bo vnovič pomenil premik k dinamičnejšemu oblikovanju, imenovanemu kinetic dizajn, najavljajo tudi nove motorje z več turbotehnologije. Na ogled bo postavljen marca v Ženevi, na ceste bo zapeljal kakšen mesec kasneje. Citroën začne marca v Sloveniji tržiti model C3, poleg bolj butičnega DS3 pa so že najavili tudi prihod modela DS4, oba bosta skrbela za dvig ugleda znamke. Renault bo na trgu ponudil limuzino z imenom fluence, ki se lahko pohvali z enim največjih prtljažnikov v svojem razredu in bo sprva namenjena trgom Rusije, Turčije in Romunije. Poleg teh pa ne bodo mirovali niti pri Oplu, kjer bodo postopno dopolnjevali ponudbo nove astre, ki na naše ceste zapelje januarja. Pričakujemo lahko karavansko različico in astro coupé, s katero naj bi obudili koncept poželjivega športnika – vlogo, ki jo je na začetku devetdesetih let nosila calibra. V salonih pa pričakujemo tudi še za letos najavljeno alfo milano in Seatovega suva, model z imenom tribu. Slednji bo na voljo s prednjim in štirikolesnim pogonom, za prenos katere bo skrbela sklopka haldex, kupci pa bodo lahko posegli tudi po menjalniku DSG. Cena naj bi bila okoli 3.000 evrov nižja v primerjavi s podobno opremljenim tiguanom, s katerim si deli osnovo.
Razred nižje toliko novosti kot letos sicer ne bo, kar pa ne pomeni, da bo tu vladalo zatišje. Marca bo v Ženevi predstavljena nova nissan micra, Opel bo predstavil štirisedežnega malčka, imenovanega city, s katerim vstopajo v razred ford ka, toyote IQ in fiata 500. Novinec bo dolg vsega 340 in širok 165 centimetrov, prepoznaven pa bo po lučeh v obliki bumeranga (sorodnost z električno ampero) in po zanimivi zasnovi vrat. Na levi strani bodo namreč ena, na desnem boku pa par vrat, ki se bodo odpirala v nasprotni smeri. Slovenski trg bo marca bogatejši še za chevrolet sparka, malčka, ki bo kupce mamil z zanimivo podobo, izboljšano kakovostjo in ceno (neuradno) okoli 8.000 evrov. Še manjši od tega bo VW up, ki naj bi po neuradnih podatkih na trge prišel leta 2010. V razredu malih enoprostorcev pričakujte novega ford C-maxa in opel merivo, Dacia pa predstavlja model 4x4.
Vroče tudi v poslovnem razredu
Največji novosti segmenta D bosta zagotovo nova serija 5 bavarskega BMW in težko pričakovani volvo S60. Oba bosta prinesla veliko novega pri motorjih in naprednih tehnologijah. Bavarci obljubljajo velike prihranke pri porabi goriva, adut Skandinavcev pa bodo novi varnostni sistemi, kot je zaznava pešcev in samodejno zaviranje v krizni situaciji. Šved bo zrasel za deset centimetrov na 470 cenitmetrov, ponašal pa se bo tudi z nižjim težiščem in manjšim uporom zraka, kar bo pozitivno vplivalo na vozne lastnosti. Razred višje pričakujemo Audijevega A8, ki bi moral biti predstavljen že v Frankfurtu, z njim pa želi proizvajalec iz Inglostadta vnovič prevzeti žezlo iz rok BMW in njegove sedmice.
Elektrika še odločneje
Na področju alternativnih pogonov bo leto 2010 prelomno, saj pričakujemo številne študije, nekatere iz preteklih let pa bodo že tudi zapeljale na ceste. Ena takšnih je električni chevrolet volt. Limuzina bo sicer sprva na voljo le onstran Atlantika. Na stari celini jo pričakujemo leto kasneje – 2011. V deželi vzhajajočega sonca bodo v 2010 dodobra spoznali tudi odlike električnega športnega kupeja CR-Z, ki ga je Honda pripravila za leto 2010. Poleg dobrih voznih lastnosti bo kupce prepričeval tudi s sprejemljivo ceno. Kdaj pride v Evropo, še ni znano.
Novosti pa s tem niti približno še ni konec, saj se pripravljajo še številne druge, med njimi velja omeniti še všečno oblikovanega suva iz Hyundaijevih vod – modela ix35, ki pride marca, ter karavansko različico modela fiat 500, imenovanega giardiniera. Po neuradnih podatkih naj bi tudi ta bil na voljo še leta 2010. Renault pripravlja dve poslastici - mégana coupé cabriolet in športno različico mégane RS. Leto 2010 bo pri Renaultu v znamenju posebnih izvedb (najpomembnejša Gordini in 20 let clia), zato je pričakovati kar nekaj posebnih različic, tako pri Renaultu kot pri Dacii. Audi naj bi poleg A8 predstavil še malega A1, s katerim želijo pri Audiju konkurirati miniju. Slednji pa naj bi končno predstavil terensko izpeljanko, imenovano crossman. Marsikaj se lahko še spremeni, saj smo se v letu, ki se poslavlja, naučili, da tu najavljene novosti včasih zamujajo za eno leto in več, možno pa je tudi, da bo kateri od proizvajalcev zaradi slabših prodajnih rezultatov pohitel s predstavitvijo kakšnega novega modela. Tako ni izključeno, da bomo leta 2010 dobili tudi že novega passata ali kakšen tržno podobno pomemben model.