LPP: Vsak, ki se prijavi, ga povabimo na razgovor, če le ima ...

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Ljubljanski potniški promet bo že letos na ceste poslal prve vodikove mestne avtobuse, ki se jim bodo prihodnje leto pridružili še baterijski električni avtobusi. Razogljičenje ni edini izziv, s katerim se ubadajo na LPP, prenovo bodo doživele tudi nekatere linije, na LPP pa se ubadajo tudi s staranjem voznikov avtobusov. Samo lani se jih je upokojilo okoli 100.
Oglej si celoten članek

Ob robu predstavitve simulatorja za usposabljanje voznikov avtobusov v LPP smo se na Žurnal24 pogovarjali z namestnikom direktorja LPP dr. Rokom Viharjem. Kot nam je pojasnil, je simulator novo digitalno orodje, s katerim bodo izboljšali znanje voznikov in s tem varnost na cestah, na drugi strani pa povečali učinkovitost vožnje - računajo na znatne prihranke na energentih.

Trenutno je v LPP zaposlenih okoli 530 voznikov avtobusov, 430 jih vozi na linijah mestnega prometa v Ljubljani, 100 pa na medobčinskih linijah. Tudi na LPP se soočajo s kadrovskimi izzivi, ki pa so jih po besedah Viharja, vsaj na kratki rok dobro rešili z domačimi vozniki in vozniki iz področja nekdanje Jugoslavije. O voznikih iz Azije še ne razmišljajo.

Foto: Gregor Prebil Simulator vožnje LPP

"Pri pridobivanju voznikov smo uspešni, nismo pa še tam, kjer bi si želeli biti. Delovno mesto voznika imamo stalno odprto. Vsak, ki se prijavi, in ima D kategorijo vozniškega izpita, ga povabimo na pogovor. Če je kandidat ustrezen, ga sprejmemo in uvedemo v delo. Poleg tega imamo interni program Akademija, ki zainteresiranim kandidatom brez vozniškega izpita kategorije D, omogoča pridobivanje in finančno pokritje pridobivanje izpita za vožnjo avtobusa. Ko kandidat konča postopek usposabljanja, ga čaka služba v LPP," pravi sogovornik in dodaja, da je velik izziv tudi starostna struktura voznikov. Čeprav jim je uspelo dobiti okoli 100 novih voznikov avtobusov, se jih je prav toliko upokojilo.

Foto: LPP LPP voznik

Vedno več linij LPP

LPP za letošnje in prihodnje leto pripravlja številne novosti. Vihar pravi, da se bo na dolgi rok obseg javnega potniškega prometa zagotovo povečeval. "To je zapisano v sprejetih strategijah. Vemo, da so avtobusi polni, še bolj polni bodo čez dva tedna, ko se vrnejo študenti. Na najbolj obremenjene linije bomo uvedli več vozil. Sistem linij se iz leta v leto širi. Vsako leto uvedemo nove linije ali jih podaljšamo. Trenutno je v teku projekt prenove sheme linij. Skladno z odprtjem novega potniškega centra Ljubljana, ko bosta zgrajeni nova avtobusna in železniška postaja, bo v sklopu tega prenovljena cestna infrastruktura v okolici. Takrat bomo predstavili novo shemo linij. Nov sistem bo sodobnejši in bo odgovarjal potrebam sodobnega časa. Dolgoročni cilj je, da razvijamo območje treh con, poleg mesta Ljubljana še cono 2 in 3."

Na vodik in elektriko

Velika novost je tudi uvedba prvih vodikovih avtobusov na ljubljanske ulice. "Že letos bomo v sistem uvedli osem avtobusov s pogonom na vodik, ki delujejo kot električni avtobusi, saj vodik proizvaja elektriko. V naslednjem letu bomo dodali še 28 avtobusov z baterijsko-električnim pogonom, ki delujejo izključno na električno energijo. Trenutno imamo v floti 213 mestnih avtobusov in še 68 medkrajevnih. Skupaj malo manj kot 300 avtobusov," pravi Vihar.

Foto: Autocommerce LPP in avtobus mercedes-benz ecitaro

Kdaj se bodo zamenjali vse avtobuse, ki povzročajo škodljive emisije, smo vprašali sogovornika, ki je pojasnil, da zelo kmalu: "Skladno s cilji želimo do leta 2030 postati ogljično nevtralni. To ne pomeni, da se bodo poslovili vsi avtobusi na fosilna goriva, ampak, da se bodo poslovili vsi dizelski avtobusi v mestnem prometu. Ohranili bomo avtobuse s pogonom na metan, teh je 97, vendar pa bomo energent iz fosilnega metana zamenjali z bio metanom. Okoli 130 avtobusov nameravamo zamenjati z avtobusi s pogonom na vodik ali električno energijo."

Za pogon avtobusov na vodik je pripravljena vodikova polnilnica v Stanežičah. Za začetek bodo vodik v Ljubljano transportirali iz tujine, kasneje pa se bo postavila enota za proizvodnjo vodika, to je elektrolizer in večja fotovoltaična folija, tako da se bo po besedah sogovornika vodik proizvajal lokalno. "Vodik se bo pridobival v Ljubljani. Aktivnosti že tečejo. To bi morala biti zaključeno že prihodnje leto. Cilj je, da 98 odstotkov energije pridobimo iz obnovljivih virov iz sonca, neposredno na lokaciji. Govorim o zelenem vodiku, ki se bo transportiral v Stanežiče in ga bomo uporabljali za pogon vodikovih avtobusov," še pravi Vihar.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:11 25. September 2025.

    Dobro jih plačajte in zaščitite pred čefurji in teroristi iz bližnjega vzhoda.

  • 11:56 22. September 2025.

    Brez 3000 neto oz najmanj 3x minimalca zacetne place + dodatki lahko pozabite na voznike in javni prevoz gospodje.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.