Citroën je s prvo generacijo modela C3 našel več kot dva milijona kupcev, med katerimi so prevladovale ženske. Zdaj ga želijo približati še moški publiki, in sicer z izboljšano kakovostjo in imidžem ter večjim veseljem med vožnjo.
Moderna zasnova in zunanja podoba
Izhodišče oblikovalskega tima je bilo narediti kompaktno vozilo, ki bo med prostornejšimi v razredu, obenem pa ga bo užitek voziti. Zadnje so dosegli tudi s prihranki pri teži, saj je novinec med lažjimi v razredu. Obenem pa novi C3 kljub manjši dolžini, meter v dolžino pokaže za razred podpovprečnih 3,94 metra, ponuja osem centimetrov več prostora za kolena spredaj in tri zadaj. Poleg tega pa v zadku skriva še 300-litrski prtljažnik, kar ga prav tako uvršča v zgodnjo polovico v segmentu. Zgodbe pa pri Citroënu tu niso želeli končati, temveč so priljubljenost predhodnega modela pri nežnejšem spolu želeli nadgraditi še z izboljšano kakovostjo in tudi imidžem. Na zunaj se to pozna na številnih detajlih, kot so kromiran spodnji del bočnih stekel, v isti material so odete tudi kljuke in obkrožena vzvratna ogledala, pri bolje opremljenih pa se na nosu bohotita še velika kromirana odprtina pod motorno masko in letvica na zadku vozila. Tudi glede dinamičnosti je novi C3 veliko bolj razgiban model, ki nadaljuje s C3 picasojem začeto hišno (tehno) oblikovalsko tradicijo, ki jo nameravajo pri tej znamki še stopnjevati. Veliko je steklenih površin, seveda je tu najbolj opazen in impozanten del prednje steklo, imenovano zenith, ki je od klasičnega večje za 40 odstotkov ter v dolžino meri kar 1,35 metra in zahteva 400 evrov doplačila. Recept zanj je dokaj preprost (izdelava sama niti ne toliko), samo vetrobransko steklo pa naj ne bi negativno vplivalo na varnost potnikov in stroške zavarovanja. Steklo se tako zajeda okoli 30 centimetrov globlje v karoserijo in je na zgornjem delu dodatno zatemnjeno, tako da sonce pri zmerni jakosti ne slepi spredaj sedečih. Če je tega le preveč, pa se s potegom ročice nad glavami potegne in razprostre zastiralo, pri katerem je pogled enak kot pri klasični »šipi«, kar pomeni 28-odstotni vidni kot namesto 108-stopinjskega. Zenith je serijski pri paketu exclusive, pri slabše opremljenih modelih pa je na voljo za doplačilo.
Oblika in "šipa" terjali svoj davek
V notranjosti se ponovi motiv pri zunanji podobi, kar pomeni, da je voznikov delovni prostor zelo razgiban, a še vedno urejen. Korak naprej je bil storjen tudi pri kakovosti, občutek prestiža pa so (uspešno) dosegli s prisekanim volanom (na spodnjem delu krožnice), uporabo piano črnine na sredinski konzoli (paket exclusive) in večjo količino brušenega aluminija tako na sredinski konzoli kot volanu. Med novosti štejemo tudi možnost navigacijske naprave, ki je vdelana v sredinsko konzolo, in izboljšan avdiosistem s prostorskim zvokom. Ne nepomembna novost je tudi indikator optimalne prestave, del opreme pri paketu exclusive so tudi dišave oziroma parfum za avto. Stopničko nižje je paket comfort, ki pa prav tako prinese pričakovano mero opreme vključno z avtomatsko klimo in šestimi zračnimi vrečami ter avdionapravo s stikali za volanom. Oblika pa je terjala davek pri funkcionalnosti, saj si grajo zaslužita senčnika, ki delujeta na pogled in otip manj kakovostno in ne premoreta kozmetičnih ogledal. Pogrešali smo tudi stranska držala za sopotnike, v primeru zenith stekla se slabše odreže tudi glede notranje osvetlitve, saj so lučke nameščene na bok nad vrati. Mešane občutke smo ob vožnji v okolici Rima imeli tudi glede menjalnika in volanskega obroča, ki sta še vedno premehka in premalo komunikativna (volan).
Znani motorji, najmanj z le 99 gramov izpusta
Pri motorjih je novega manj, saj bo paleto motorjev sprva sestavljalo osem znanih agregatov. Bodo pa paleto motorjem postopoma še povečevali, so povedali pri Citroënu. Bencinske barve bodo na začetku tako zastopali štirje motorji, enako število bo tudi takšnih na plinsko olje. Razpon moči pa bo znašal od 44 do 88 kilovatov. Pri obeh močnejših dizelskih motorjih je na voljo tudi filter trdih delcev FAP, pri 66-kilovatnem motorju sicer za doplačilo. Osnovni dizelski agregat poleg zadostne moči 51 kilovatov v ozračje izpusti vsega 99 gramov CO2, medtem ko znaša izpuh pri najmočnejšem 110 FAP še vedno ugodnih 118 gramov. Leta 2012 naj bi na trg zapeljal tudi C3 s trivaljnim bencinskim motorjem v nosu, ki bo v ozračje na kilometer poti izpustil manj kot 100 gramov CO2. Menjalnik je za zdaj le petstopenjski ročni, drugo leto pride ta še pet- in šeststopenjski robotizirani. Taisto leto bo C3 dobil tudi še možnost stop&start sistema, s čimer bo poraba še nekoliko manjša.
Za zdaj o cenah sicer še ni veliko znanega, saj k nam zapelje šele marca prihodnje leto. So pa cene oblikovane za nemški trg, kjer osnovna različica z ESP (na nemškem trgu je le ta serijski) znaša okoli 12.500 evrov. Po besedah uvoznika je to za slovenski trg še občutno preveč, zato pričakujte nekaj odstotkov nižje cene od nemških. Prodajni načrti glede na pomembnost segmenta, ki v evropskem merilu znaša 38 odstotkov celotne prodaje, so pričakovano spodbudni, in sicer znašajo 1.300 vozil za leto 2010, na letni ravni pa 1.700 vozil.