Študiji, ki se preprosto imenujeta mazda vision X-coupe in Mazda Vision X-compact, pri čemer se X bere kot "cross", kažeta prizadevanja, da oblikovni jezik Kodo in filozofijo zlitja jezdeca in konja Jinba Ittai prenesejo v obdobje pametne nizko emisijske mobilnosti.
Mazda vision X-coupe je športni kupe, ki združuje puristične čiste oblikovne linije z inženiringom in tehnologijami, ki so optimizirani za visoke zmogljivosti in nizek ogljični odtis. Za pogon skrbi priključno hibridni pogonski sklop, ki je sestavljen z dvoploščnega Wanklovega motorja, elektromotorja in visokonapetostne baterije. Razvije moč 375 kilovatov in omogoča kombiniran doseg do 800 kilometrov.
Ponovimo, da Kodo lahko dobesedno prevedemo v "duha gibanja", zasnovan pa je na prizadevanjih, da estetiko energije zajamemo, tik preden se ta pretvori v gibanje. V primeru avtomobila je to dinamični videz karoserije, ki daje vtis, kot da bo avtomobil speljal. Izraža se v čistih oblikah z močno igro svetlobe in senc, tekočih linij in minimalizma, ki pripomore k izražanju proporc avtomobila.
Mazda je s to študijo napovedala tudi usmeritev v aktivno zmanjševanje emisij v realni vožnji. Električni pogon namreč kombinirajo z uporabo ogljično nevtralnega goriva, ki ga izdelujejo iz mikro alg. S patentiranim postopkom "Mazda Mobile Carbon Capture" namreč uporabijo gojene alge, s katerimi so pred tem zajeli ogljikov dioksid in s tem očistili zrak.
Manjša študija mazda vision X-compact za povezavo med avtomobilom in voznikom skrbi z sočutno umetno inteligenco. Ta avtomobil spremeni v zaupnega tovariša, ki je sposoben naravnega pogovora, razume kontekst situacije in progresivno predlaga cilje poti in ukrepe za učinkovitost vožnje.
Jinba Ittai načelo pa pomeni "konj in jezdec sta eno", kar pomeni, da se avtomobil naravno in intuitivno prilagaja vozniku. V praksi to pomeni nizko sedenje, volanski obroč, pedala in ročico menjalnika v liniji telesa, predvidljive odzive komand ter komunikacijo šasije z voznikom.
Mazda je sicer v Tokiu javno pokazala tudi novo mazdo CX-5 v evropskih specifikacijah. Njen ključni tehnični element je električna in elektronska arhitektura Mazda E/E architecture+, ki so jo razvili za omogočanje kakovostne vozniške izkušnje, tudi ko gre za digitalizacijo in povezljivost, vendar brez zmanjšanja naravne intuitivne odzivnosti vozila.