Tokrat je govora o treh najmanjših in sicer kombilimuzinskima razredoma A in B ter povsem novem
športnem kupeju z imenom CLC. Zapeljali smo jih in videli, da čeravno na prvi pogled ne deluje kot,
da bi bilo veliko novega pri začetku (Mercedesove) abecede, se je izkazalo, da sta vseeno konkretno
predrugačena.
Pri obeh najmanjših gre sicer za facelift, zato so oblikovne novosti omejene na glajenje
prvih gub in piljenje robov. Razred A je kot predhodnik na voljo v tri- in petvratni izvedbi.
Novinec ima nove odbijače, drugačna je maska hladilnika, večja so tudi stranska ogledala.
Notranjost je dobila nekaj boljše materiale in nekaj dodatkov med katerimi velja omeniti sistem
parkirne asistence, ki avto parkira namesto vas. Nov je tudi easy vario plus sitem s katerim lahko
zadnjo klop in sovoznikov sedež v celoti odstranite.
Poleg teh novosti je bilo glavno vodilo oblikovalcev izboljšati porabo in izpuste pri vseh
agregati kar najbolj dokazuje 60 kilovatni 160 CDI ki v povprečju porabi le 4,5 litra plinskega
olja, obenem pa v zrak v povprečju izpusti le 119 gramov CO2 na prevožen kilometer. Dizelske barve
poleg tega agregata zastopata še dva in sicer 180 CDI z 80 kW ter 200 CDI z 103 kilovati največje
moči. Vsi dizelski motorji so serijsko opremljeni s filtrom trdih delcev. Na bencinski strani
najdemo štiri motorje 150, 170, 200 in 200 turbo z razponom moči od 70 pa do 142 kW. Najšibkejša
med štirimi bencinci 150 in 170b bosta od septembra na voljo tudi s funkcijo start-stop, ki porabo
v mestnem prometu zmanjša do 6,5 odstotkov. Nova generacija najmanjšega modela s štirikrako zvezdo
je že naprodaj in sicer za najmanj 18.870 evrov kolikor stane trivratna različica A 150, najcenejši
dizelsko gnani A160 CDi je lahko vaš za najmanj 20.140 evrov. Doplačilo za petvratnega znaša 980
evrov.
Številko večji B je prav tako kot A prešel le blažjo kozmetično prenovo, saj so novi le
sprednji del, predvsem odbijač in maska, zadek pa je bolj dinamičen. V notranjosti so novi
materiali oblazinjenja ter vzorci. Motorji so varčnejši in bolj prizanesljivi do okolja. To
najbolje dokazuje različica B 170 NGT, ki lahko vozi na bencin ali na zemeljski plin. Izpust CO2 je
tako 17 manjši od tistega pri klasičnem B 170. Tudi v tem modelu je pri različicah B 150 in B 17O
na voljo funkcija start/stop ter parkirni asistent pri vseh modelih. Proti doplačilu je sedaj na
voljo tudi hill-start assist ali asistenca za lažje speljevanje navkreber, ki sodeluje z ESP
sistemom. Easy vario sistem pa z različnimi postavitvami sedežev prinese do 2245 litrov prostora in
2,95 metra dolgo površino.
Poleg že omenjenih bencinskih agregatov B 150, B 170 in B 170 NGT se lahko kupec odloči še za
B 200 (100 kW) in B 200 turbo (142 kW). Na dizelski strani pa najdemo dva agregata in sicer B 180
CDI z 80 kW in B 200 CDI z 103 kW. Menjalniki so trije in sicer pet- in šest stopenjski ročni ter
brezstopenjski avtomatski imenovan autotronic.
Cene se pričnejo pri 22.750 evrih na kolikor pri AC-intercarju cenijo B 150, za isto ceno pa
boste lahko od septembra dalje kupili tudi takšnega blue efficiency, ki bolj varuje okolje. Cena
plinsko bencinske različice, ki jo bodo prvi kupci prav tako lahko kupili septembra znaša 28.440
evrov najcenejša dizelska pa vas bo stala 26.040 evrov.
Model CLC je neposredni naslednik sports coupeja, ki je od predstavitve leta 2001 veljal za
vstopni in zato nič manj ekskluzivni model v športni svet mercedesovih kupejev. Njegov predhodnik
je tako v sedmih letih prepričal 320.000 voznikov po vsem svetu, kar je glede na višji cenovni rang
modela nedvomno poseben uspeh. Novinec se tako na predhodnika naslanja v izročilu, oblikovno pa je
precej podoben večjim hišnim kupejem in predvsem modelu razreda C. O obliki naj presodi vsak sam,
gre pa za klasični dvo vratni kupe, z strmo proti zadku naraščajočo bočno linijo in poudarjenimi in
izbočenimi blatniki in nezgrešljivim pedigrejem. Motorno paleto sestavlja šest agregatov, dva
dizelska in štirje bencinski z razponom moči od 90 pa do športnih 200 kW. Vsem motorjem so porabo
znižali za 10,8 odstotka, motorje pa so poleg tega da so varčni, tudi zelo eksplozivni. V osnovi je
menjalnik pri vseh različicah šest stopenjski ročni, proti doplačilu si lahko omislite tudi sedem
stopenjski 7G-TRONIC menjalnik. Seznam doplačil je izredno dolg, na njem najdemo tudi športno
podvozje kot del športnega paketa, aktivni volan, CLC je tako kot ostala novinca že na voljo in
sicer od 28.190 evrov na bencinski in 28.990 evrov na dizelski strani.
Podjetje AC-intercar namerava letos najti 200 novih lastnikov razreda A, 180 razreda B in 40
novih lastnikov ali bolje rečeno lastnic razreda CLC. Prodajni apetiti za drugo leto so še odtenek
večji in znašajo 210 za razred A, 200 za razred B in 70 za razred CLC.
Mercedes-Benzov mali paket novosti drugič
Že drugič letos je je zgodilo, da so pri AC-intercarju sklicali novinarsko konferenco, da bi na tržno pot pospremili tri nove oziroma prenovljene modele.