Podrobneje nas je zanimal recept za izjemen uspeh tega modela. Mercedes-benz GLC je v dveh generacijah postal globalno eden najbolj uspešnih modelov znamke. Pa ne le znamke Mercedes-Benz, temveč kar celotnega segmenta srednje velikih suvov, tako premijskih kot nepremijskih. Tudi druga generacija, ki je prišla na ceste predlani, nadaljuje z izjemnim prodajnim tempom. Po svetu so jih samo lani skupaj prodali blizu 400.000, kar je za neki premijski model srednjega velikostnega razreda naravnost izjemno. Slovenija pri prodajnih trendih ni izjema.
Zakaj kupci radi segajo ravno po tej zvezdi?
Odgovor je večplasten, a v osnovi gre za enega najbolj raznolikih suvov na trgu. Hkrati je zelo udoben in zelo zmogljiv. Nudi premijsko udobje in tehnologije, pa tudi klasično prostornost, pametne rešitve in vsakdanjo uporabnost. Osnovnemu klasičnemu suvu se je spet pridružila njegova kupejevska različica, ki v ospredje postavlja modno dinamično podobo za tiste, ki jim je to še pomembneje od uporabnosti. Po njej seže okoli petina kupcev.
GLC je v obeh modelih namenjen zelo širokemu krogu ljudi, od poslovnih uporabnikov, do družin, od mlajših kupcev do tistih, ki iščejo drugi avto.
V čem sta si GLC in GLC coupe podobna in kje se razlikujeta? Soočili smo drug proti drugemu in se na koncu z njima odpravili še na potep.
Kaj ju združuje
GLC in GLC coupe sta pod kožo seveda tehnično zelo podobna avtomobila. Druži jo Mercedesov ikonični smisel za tehnično prefinjenost in kakovost, ki seže globoko v detajle.
Med običajno vožnjo oziroma krajšo uporabo morda voznik oziroma voznica vsega sploh ne moreta opaziti. Pri intenzivni rabi in vožnji avtomobila v najrazličnejših okoliščinah pa med vožnjo prišla do izraza premišljene rešitve, kot so natančni in nevsiljivo delujoči asistenčni sistemi ali pa kakovost zunanjih in notranjih materialov ter njihovo natančno prileganje.
Mercedesova aerodinamika je sploh nekaj posebnega in jo lahko voznik opazi tudi v praksi. Zaradi napredka pri aerodinamiki so uspeli inženirji v Stuttgartu pri dobre tri centimetre daljšemu kupeju koeficient upora znižati na vrednost vsega 0,27, pri suvu pa na 0,29, kar je za avte takšnih mer izjemen rezultat. Gladko telo enega in drugega ima zelo dobro posledico, namreč dodatno znižanje hrupa pri hitrostih nad 60 km/h v že tako izolirani potniški kabini. Pametni pristop k obliki pa se kaže tudi med uporabo v slabem vremenu - avto je oblikovan tako, da ostanejo stranska stekla med dežjem suha in odlično pregledna.
Avta imata na razpolago isto pogonsko tehnologijo, pisano na kožo različnim uporabnikom - od bencinskih štirivaljnikov, ki so namenjeni bolj dinamičnim voznikom, do varčnih in odzivnih štirivaljnih dizlov za dolge proge. Pri nižanju porabe jim serijsko pomaga tehnologija mehkega hibrida. Naslednjo stopnico predstavljajo priključni hibridi nove generacije, ki omogočajo kar do 140 kilometrov poti zgolj na elektriko, zaradi česar lahko pri GLC govorimo o pravi dvoživki med klasičnim in električnim avtom. Seveda sta za najbolj zahtevne tu še dve različici športni zmogljivih AMG pogonov.
Kar mercedes-benz GLC in GLC coupe verjetno najbolj loči od tekmecev, je izjemna raznolikost glede najrazličnejših tehnologij, ki jo je mogoče vgraditi. Na primer štirikolesni volan, ki zmanjša obračalni krog na nivo mestnega avta, tako da je mogoče avto zelo enostavno parkirati. Ali pa napredni sistem parkirnih kamer, ki v novi generaciji omogoča pogled 'skozi' motorni pokrov in 3D pogled 'izven' avta. Seveda je vzvratna kamera še vedno izvrstno zaščitena pred umazanijo, ker je med neuporabo skrita v emblemu zvezde.
Tu je seveda pregovorno udobno zračno vzmetenje, po zaslugi katerega je vožnja lahko izjemno udobna, pa tudi dinamična. Omogoča dvig vozila pri vožnji izven asfalta.
GLC ima namreč za razliko od večine konkurentov tudi paket off-road, ki dodatno dvigne podvozje še za 2 centimetra, pa pomagala in merilnike za terensko vožnjo ter dodatno zaščito podvozja. Na razpolago je še opcija elektronsko gnane vlečne kljuke, s katero pridejo nadpovprečne vlečne zmogljivosti avta do polnega sijaja.
Kje so razlike med GLC suv in GLC coupe?
Ne le oblikovne, nekaj razlik je tudi tehničnih. GLC suv je predvsem udobni vožnji namenjen avto, medtem ko GLC coupe pokaže tudi kar nekaj dinamične žilice. Njegovo vzmetenje je namreč nekoliko prilagojeno, tako da je že v osnovi nekoliko trše nastavljeno in še zmogljivejše v zavojih. Tudi sicer je GLC privlačnejši za uporabnike, ki dajejo prednost slogu pred praktičnostjo.
Ko smo sedli v enega in drugega na zadnjo klop, je poševna streha coupeja vzela kar nekaj prostora nad glavo. Zadaj se torej dobro počutijo predvsem otroci. In čeprav je 545 litrov velik prtljažnik v coupeju po številkah vse prej kot majhen, je GLC suv še bolj družinsko uporaben zaradi večje odprtine, ravnega nakladalnega robu in skupaj kar 620 litrov prostora.
Dodatno njegovo praktičnost povečajo gumbi v prtljažniku za hitro zlaganje naslonjal po tretjinah, takrat nastane za 1.680 litrov prostora. Oba pa imata med opcijami veliko strešno okno.
Rolo je mogoče pospraviti kar v prostor pod prtljažnim dnom.
Narejen za vse tipe voženj
Čas za preizkus na cesti. Avta smo zapeljali tako po mestu, kot zavitih ovinkih ter seveda avtocesti. GLC se v vseh treh scenarijih odlično počuti, potniki v njem pa tudi.
GLC je kljub sofisticirani izdelavi izdelan tako, da lahko voznik in sopotniki enostavno in intuitivno upravljajo številne sisteme ter pomagala. MBUX vmesnik infozabavnega sistema je bil nadgrajen na način, da še olajša nivojske prehode med največkrat uporabljenimi funkcijami ter dodatnimi globljimi nastavitvami. Uporabnik lahko z eno potezo izklopi sistem za zvočno opozorilo na prekoračeno hitrost, s katerim imajo zaradi slovenske posebnosti postavljanja znakov za omejitev vsi novi avti precejšnje izzive. Seveda pa ostane avto kljub temu izjemno varen in neprestano opazuje ostali promet.
V mestu sta oba avta odlično obvladljiva, visoko sedenje omogoča dober pregled nad okolico, pomaga tudi 360-stopinjski pogled kamer z natančno grafiko pomožnih črt, ki izrisuje ovire. Posebnost je delovanje start-stop sistema, ki med ustavljanjem in speljevanjem praktično brezčutno ugaša in znova prižiga motor. Seveda je menjalnik serijsko devetstopenjski avtomatski.
Na avtocesti je GLC izredno udoben avto. Suv je bil dodatno opremljen z opcijskim zračnim vzmetenjem, ki upraviči vložek. Vožnja na takšni zračni 'preprogi' je zares mehko, z gladkim pobiranjem neravnin in zadrževanjem nagibanja v zavojih. Potovanje na dolge razdalje je lahko užitek, še posebej v kombinaciji z naprednim delovanjem polavtonomne vožnje ter zelo udobnimi sedeži, ko lahko voznik med vožnjo 'telovadi' s kinetičnim programom sedeža ali pa se sprošča z enim od številnih masažnih programov. Medtem, ko se predaja zvoku iz vrhunskega Burmester ozvočenja.
GLC ima tudi bralnik prstnega odtisa uporabnika, ki se izkaže za zelo koristnega, če avto vozi več voznikov. Prebere prst in že v hipu ponastavi sedeže, klimo, sisteme in ostalo udobje po željah trenutnega uporabnika oziroma uporabnice.
Nova izvedba HUD zaslona v višini oči pomaga vozniku pri spremljanju ključnih podatkov in tudi navigacije, ki z obogateno resničnostjo usmerja po začrtani trasi, da skorajda ne morete več zgrešiti odcepa.
Klasično vzmetenje pri coupeju, ki je imel izvedbo opreme AMG line, je že serijsko nekoliko bolj športno-trdo nastavljeno, tako da še posebej pride v ospredje dinamično poslanstvo avta. To se izkazalo predvsem, ko je GLC coupe napadel ovinke 'Kačjih rid'. Kljub visoki postavi je zelo odločno vztrajal na zastavljeni smeri. Učinkovite zavore, natančen volan AMG izvedbe in vrtljivi, pa hkrati kar varčen bencinski štirivaljnik, so dovoljevali veliko zabave.
Tudi GLC suv ni prav dosti zaostajal, športni program otrdi vzmetenje in ga približa tlem, tako da zmore kljub bolj družinsko-uživaškemu poslanstvu ovinke odpeljati zelo dinamično. V tem avtu se je vrtel 'zlata izbira', dvolitrski dizelski motor, ki mu pomaga tudi tehnologija mehkega hibrida. Ob konkretnem navoru in dovoljšni moči je v ospredju predvsem njegova varčnost.
Mercedes Benz GLC
Za konec
GLC suv ali GLC coupe? Oba avta imata kljub številnim podobnostim svojstven karakter, ki nagovarja lastnika na drugačen način. Druži jo tehnološko zelo napredna vožnja, moderni pogoni ter udobna potniška kabina.
Tudi osnovni izvedbi sta cenovno zelo primerljivi z bogato serijsko opremo, seveda pa je potem od vsakega kupca odvisno, kako si bo avto dodatno prilagodil po svojih željah in potrebah. Znamka Mercedes-Benz je namreč znana po dolgem seznamu opcij. Tako je praktično vsak avto z zvezdo na nosu nekaj posebnega.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Reno z visjo ceno in nic drugega!
Zgodba zagriženega mercedesarja,ko je zamenjal za novega in imel nešteto problemov,jih odpikal in kupil Subaru,po dolgih letih mu je še …