Mesto ne sme biti parkirišče za avtomobile

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Mesta ne smejo biti veliko parkirišča za avtomobile, kot je to zadnja desetletja postalo običaj. Pobudniki sprememb pravijo, da morajo biti mesta prostor za življenje.
Oglej si celoten članek

Generalni direktor združenja nemških mest Helmut Dedy pravi, da si prizadevajo za spremembe mestnega življenja, v katerem avtomobili ne bi več imelo tako pomembne vloge. Javne prostore bi radi spet vzeli avtomobilom.

Dedy je za nemško tiskovno agencijo DPA povedal, da ne bo prišlo do preobrata v prometu, če bomo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje preprosto zamenjali z električnimi. Radi bi namreč, da se avtomobilom v mestih vzame življenjski prostor, saj mesta niso parkirišča, ampak prostori za življenje. So življenjski prostori za ljudi in avtomobilov.

Avto Odnos do avtomobilov se spreminja

To je le en odmev prizadevanj evropskih mest, ki bi rada vsaj v svojih središčih omejila promet in s tem pripomogle k izboljšanju ozračja in prometne varnosti prav tako pa tudi odpravila prometne zastoje.

Foto: Saša Despot promet

Primer sodobnega pristopa k urejanju prometa je danska prestolnica Kobenhavn, ki je zelo prijazna do kolesarjev, za katere so uredili tudi posebne hitre steze. Tudi v Berlinu so v okviru projekta, ki ga bodo zaključili in ovrednotili januarja 2021, za avtomobilski promet zaprli »nakupovalno miljo« ulico Friedrichstrasse.

Črni ogljik v Ljubljani Črni ogljik v Ljubljani: Zanimivi rezultati med karanteno covid-19

Preoblikovanje načina prevozov

Kot je povedal Dedy, bi radi oblikovali drugačno kombinacijo potovanj po mestu, pri kateri avtomobili ne bi imeli tako pomembne vloge. Določene premike v tej smeri so začeli zaznavati že pred koronavirusno epidemijo, saj se je marsikje močno povečala uporaba avtobusov in vlakov. Odlične priložnosti za izboljšave ponuja tudi kolesarjenje.

Foto: Anže Petkovšek P+R parkirišče

Dedy dodaja, da se operaterji javnih prevoznih sredstev pri ponudbah svojih storitev premalo povezujejo. Potrebujemo namreč privlačnejši javni prevoz z boljšim usklajevanjem časa voženj in več regionalnega železniškega prometa. Tudi različni sistemi prevoza v mestu bi se morali bolje mrežiti med seboj. Ob postajah javnega prometa bi morali urediti skupno rabo avtomobilov in koles, tudi uporabniki električnih skirojev pa bi morali natanko vedeti, kje se lahko vozijo in kje ne.

Avto V Novi Gorici potnike prevaža prav poseben avtobus

Bolj bi morali razmišljati tudi o tvorbi verig v ponudbi javnega prometa, da bi lahko nekdo denimo za svojo pot v službo prestopali med primestni vlakom, avtobusom, metrojem ali tramvajem in še kakšnim individualnim prevoznim sredstvom, kakršen je denimo prav električni skiro.

Foto: Saša Despot BTC nakupovalno središče

Slovenec V Amsterdamu nam je Toyota predstavila veliko novost, ki prihaja tudi v Slovenijo

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.