Avto
2360 ogledov

Mesto ne sme biti parkirišče za avtomobile

promet Saša Despot
Mesta ne smejo biti veliko parkirišča za avtomobile, kot je to zadnja desetletja postalo običaj. Pobudniki sprememb pravijo, da morajo biti mesta prostor za življenje.

Generalni direktor združenja nemških mest Helmut Dedy pravi, da si prizadevajo za spremembe mestnega življenja, v katerem avtomobili ne bi več imelo tako pomembne vloge. Javne prostore bi radi spet vzeli avtomobilom.

Dedy je za nemško tiskovno agencijo DPA povedal, da ne bo prišlo do preobrata v prometu, če bomo avtomobile z motorji na notranje zgorevanje preprosto zamenjali z električnimi. Radi bi namreč, da se avtomobilom v mestih vzame življenjski prostor, saj mesta niso parkirišča, ampak prostori za življenje. So življenjski prostori za ljudi in avtomobilov.

Pranje avtomobila Avto Odnos do avtomobilov se spreminja

To je le en odmev prizadevanj evropskih mest, ki bi rada vsaj v svojih središčih omejila promet in s tem pripomogle k izboljšanju ozračja in prometne varnosti prav tako pa tudi odpravila prometne zastoje.

promet | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Primer sodobnega pristopa k urejanju prometa je danska prestolnica Kobenhavn, ki je zelo prijazna do kolesarjev, za katere so uredili tudi posebne hitre steze. Tudi v Berlinu so v okviru projekta, ki ga bodo zaključili in ovrednotili januarja 2021, za avtomobilski promet zaprli »nakupovalno miljo« ulico Friedrichstrasse.

Martin Rigler Črni ogljik v Ljubljani Avto Črni ogljik v Ljubljani: Zanimivi rezultati med karanteno covid-19

Preoblikovanje načina prevozov

Kot je povedal Dedy, bi radi oblikovali drugačno kombinacijo potovanj po mestu, pri kateri avtomobili ne bi imeli tako pomembne vloge. Določene premike v tej smeri so začeli zaznavati že pred koronavirusno epidemijo, saj se je marsikje močno povečala uporaba avtobusov in vlakov. Odlične priložnosti za izboljšave ponuja tudi kolesarjenje.

P+R parkirišče | Avtor: Anže Petkovšek P+R parkirišče Stanežiče Anže Petkovšek

Dedy dodaja, da se operaterji javnih prevoznih sredstev pri ponudbah svojih storitev premalo povezujejo. Potrebujemo namreč privlačnejši javni prevoz z boljšim usklajevanjem časa voženj in več regionalnega železniškega prometa. Tudi različni sistemi prevoza v mestu bi se morali bolje mrežiti med seboj. Ob postajah javnega prometa bi morali urediti skupno rabo avtomobilov in koles, tudi uporabniki električnih skirojev pa bi morali natanko vedeti, kje se lahko vozijo in kje ne.

Mercedes-Benz eCitaro Avto V Novi Gorici potnike prevaža prav poseben avtobus

Bolj bi morali razmišljati tudi o tvorbi verig v ponudbi javnega prometa, da bi lahko nekdo denimo za svojo pot v službo prestopali med primestni vlakom, avtobusom, metrojem ali tramvajem in še kakšnim individualnim prevoznim sredstvom, kakršen je denimo prav električni skiro.

BTC nakupovalno središče | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toyota se v mobilno prihodnosti podaja z znamko Kinto Slovenec Avto V Amsterdamu nam je Toyota predstavila veliko novost, ki prihaja tudi v Slovenijo
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.