Ko se namreč v dir poženeta dva elektromotorja s skupno močjo 375 kilovatov (pri bencinskim motorjih bi navedli še podatek 503 'konjev'), avto pa je majhen a težak dobri dve toni in ima zaradi nizko vgrajenih baterij , ki dejansko prispevajo velik del skupne mase, zelo nizko težišče, je rezultat navdušujoč in že sega v območje superšportnosti. To MG cyberster GT gotovo dokaže z osupljivim pospeškom v 3,2 sekunde do sto in še bolj osupljivim pospeškom v 1,5 sekunde do 50 kilometrov na uro.
Morris Garages
Preden pa se bolj podrobno posvetimo električni sedanjosti, se malce vrnimo v bencinsko preteklost. MG je kratica za Morris Garages, Oxfordsko prodajalno in servis Morrisovih vozil, v kateri je tedanji poslovodja Cecil Kimber začel v dvajsetih letih prejšnjega stoletja ponujati tudi športne različice Morrisovih vozil.
Leta 1924 so ponudili dvosedežni kabriolet MG 14/28 s športno karoserijo, pod katero se je skrivala tehnika limuzine morris oxford, leta 1928 pa je na ceste zapeljal MG 18/80, ki so ga prvega razvili v novem podjetju. Sloves proizvajalca majhnih živahnih roadsterjev je dokončno utemeljila serija midgetov, ki jih je leta 1929 napovedal MG M-type, utemeljila pa serija midgetov T-series, ki je segala tudi v čas po drugi svetovni vojni in je postala skoraj del angleške kulturne krajine. Prav tako privlačni so bili tudi dvosedežni roadsterji iz obdobja po letu 1955, ki jo je začel MGA, nadaljeval MGB in v devetdesetih letih zaključil MG F oziroma TF.
Skoraj vse svoje obdobje se je znamka MG soočala s turbulentnimi časi in leta 2007 kot MG Motor končala v lasti kitajske skupine SAIC Motor. A po tistem, ko je leta 2011 dokončno upokojila MG TF, so bili v njeni ponudbi do začetka tega desetletja bolj ali manj "vanila" modeli. Čeprav so po letu 2016, ko so v Združenem kraljestvu vzpostavili razvojni in raziskovalni center, ter predvsem po letu 2018, ko so v Londonu odprli novi oblikovalski studio, MG-ji začeli postajati evropsko privlačni avtomobili, o novem roadsterju še ni bilo ne duha ne sluha.
Električna niša
Očitno pa je bil tak le površni vtis, odločitev za novi roadster pa je padla, saj so leta 2021 predstavili konceptno študijo, leta 2023 pa je na ceste končno zapeljal MG cyberster, ki si ga lahko z letošnjim letom omislimo tudi Slovenci. In novodobni MG-jev roadster je električni, kar ni presenetljivo glede na to, da si znamka pot na evropski trg utira tudi s solidnim programom električnih vozil.
Lahko pa bi tudi rekli, da bi ob mazdi MX-5, ki ima monopol med uživaškimi roadsterji, ter denimo BMW-ju Z4, ki ima pod nadzorom področje športnih bencinskih roadsterjev, pri MG-ju težko našli prostor za še en uspešni bencinski roadster. Za električnega pa se gotovo najde dovolj velika niša. Poleg tega pa so kitajske znamke močne prav na področju električnih vozil in prav je, da tudi pokažejo, kaj zares zmorejo.
MG cybesrter je glasnik električne športnosti že v različici trophy, v kateri elektromotor v zadku z močjo 250 kilovatov poganja zadnji kolesi, še bolj silovit pa je v različici GT, ko je zadnjemu motorju dodan še 125-kilovatni elektromotor med sprednjima kolesoma in se sistemska moč poveča na 375 kilovatov. Še bolj navdušujoč podatek je o navoru, ki ga je v različici trophy za 475 njutonmetrov, v različici GT pa kar za 725 njutonmetrov, torej kar 250 njutonmetrov več.
Izlet v idealnem vremenu
Podatki so torej takšni, da gotovo podprejo navedbe iz prvega odstavka, seveda pod pogojem, da vožnja poteka na dirkališču, da je vreme suho in da je za volanom voznik, ki zna iz avtomobila iztisniti vse, kar ta zmore. Ko smo se z MG cybersterjem GT odpravili na testno potovanje po zahodnem delu Slovenije, je bilo prav nasprotno, saj se je zgodilo, da je bilo to na prvi zares deževni dan po daljšem sušnem obdobju v letošnjem avgustu.
MG prihaja iz Anglije in Angleži nad takšnim vremenom ne bi vili rok, saj je bilo v njihovi deželi zelo pogosto. Pred leti mi je starejši novinarski kolega med neko vožnjo s kabrioletom po prav takšnem vremenu pojasnil filozofijo vožnje kabrioleta: "Za vožnjo kabrioletov z odprto streho je najbolj idealno oblačno vreme, ko sonce le še šibko prodre skozi oblake, vlaga v zraku pa napoveduje, da bo zdaj zdaj začelo deževati ali pa občasno z neba že prileti kakšna dežna kapljica ali več."
Cybersterja smo torej na izlet odpeljali v "idealnem" vremenu, vsaj v začetku, dokler ni začelo zares deževati. Na poti, ki nas je preko Polhovega Gradca in Lučin vodila čez Žiri in Ledinsko razpotje do Idrije, od tam pa preko Cerknega in Davče do Sorice in čez Železnike in Škofjo Loko do Medvod, je bila polna ovinkov in na njih smo res lahko preskusili cybersterjeve sposobnosti. Vsaj toliko, kolikor sta naše vozniško znanje, ki ni dirkaško, in vreme to dopuščala.
MG cyberster GT namreč zmore zares veliko. Pogon se odlično odziva na ukaze pedala, volan je ostro natančen, zaviranje pa natančno in, če nastavite visoko stopnjo rekuperacije, pedala za zavore skoraj ni treba uporabljati, saj vse potrebno opravi zadnji elektromotor. Morebitne spodrsljaje zaradi preveč poguma ali spolzke podlage pa učinkovito izravna elektronika, ki se malce morda zmede le na izrazito slabem asfaltu.
Odlična pa ni le vožnja po ravninah, ampak tudi skozi ostre ovinke, saj v nasprotju z bencinskimi motorji, ki za razvoj navora potrebujejo nekaj časa in so lahko v ovinkih tudi malce obotavljivi, elektromotorja visok navor razvijata praktično od najnižjih vrtljajev. Elektronika pa tudi v tem primeru poskrbi, da se oprijem koles ne izgubi in se kljub visokemu navoru ne zavrtijo v prazno. Vsekakor pa, ko odločno pritisnete pedal plina in vas potisne v sedež, vaši notranji organi odločno začutijo to, kar elektrika zmore.
MG cyberster GT ima sicer štirikolesni pogon le v dveh športnih načinih vožnje, super športnem in športnem, medtem ko je v navadnem progamu precej podoben šibkejšemu cybersterju trophy z zadnjim pogonom. Med vožnjo v udobnem programu se namreč sprednji motor sploh ne vključi, medtem ko se v športnih programih praktično ne izključi in skrbi za dober oprijem v vsakem primeru, tudi v močnem dežju.
Karkoli že z cybersterjem GT počnete, ga ne boste mogli spraviti iz ravnotežja, saj je težišče zelo nizko, zanj pa poskrbijo predvsem baterije, ki so vgrajene pod potniško kabino. Zaradi kombinacije nizkega težišča in velike električne moči verjetno tudi v nobenem trenutku nimate občutka, da roadster kljub videzu majhnega in lahkega vozilca prazen tehta skoraj dve toni, z voznikom in sovoznikom pa še več.
Potovalni roadster?
Zanimivo je, da se s cybersterjem lahko kljub njegovi izrazito športni naravi in velikanski moči enako zadovoljivo vozite tudi pri zelo nizkih hitrostih, ko pedal plina samo rahlo "božate" z nogo in uživate v pozornosti, ki je boste v takšnem avtomobilu gotovo deležni, veliko zadovoljstva pa prinaša tudi čisto mirna vožnja po podeželju.
Ob tem pa se vam ni treba bati niti, da bi obstali zaradi prazne baterije, saj ta razpolaga s kapaciteto 77 kilovatov in ob povprečni porabi 19,1 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov v skladu z merilnim ciklusom WLTP zadostuje za dobrih 443 kilometrov vožnje. Tudi realna poraba ni veliko presegla tega podatka, torej na dobrih 350 kilometrov in več dosega lahko gotovo računamo.
Poleg tega lahko baterije z enosmernim tokom polnimo do moči 144 kilovatov, kar pomeni, da je baterije lahko pri 80-odsotni kapaciteti v dobre pol ure. To je sicer v idealni pogojih, a med polnjenjem se je izkazalo, da polnilna krivulja precej stabilna in lahko vožnjo res hitro nadaljujemo.
Zaradi tega je MG cyberster, tako kot klasični bencinski MG-ji v svojem času, lahko tudi spodoben potovalni avtomobil za dva, kar sta dokazala pustolovska angleška brata Ross in Hugo Turner, ki sta leta 2024 z njim v osmih mesecih prepotovala 28 držav in prevozila okrog 15.000 kilometrov med Londonom in Šanghajem.
K potovalni učinkovitosti gotovo pripomore tudi to, da je vozniku in sovozniku na voljo za takšen avtomobil precej spodoben prtljažniku s solidnimi 249 litri prostora, oziroma približno 200 litri, če je streha odprta, saj v prtljažniku ni prostora, ki bi bil zanjo posebej rezerviran, kot denimo za sreho v mazdi MX-5. Bi se na takšno potovanje podal tudi sam? Z veseljem, saj se je cyberster na testu izkazal tudi za udoben avtomobil.
Vesoljski kokpit
Ena od posledic vgradnje baterije pod kabino je, da se sicer sedi v roadsterskem položaju, ampak precej višje, kot smo recimo vajeni iz mazde MX-5, BMW-ja Z in podobnih klasik. Ničkaj klasična ni niti ureditev voznikovega delovnega okolja. Prej bi lahko rekli, da ime cyberster ni "iz trte zvito", saj imate zaradi tridelnega širokega zaslona, ki z zadnje strani oklepa volanski obroč, zares občutek, kot da bi sedeli v "cyber" vesoljskem plovilu in ne v avtomobilu. V tem pogledu cyberster gotovo ni klasičen avtomobil.
Zasloni so tudi precej dobro razdeljeni po sklopih, saj je leva stran namenjena infotainmentu oziroma okolju Android Auto, če se nanj priključite, pred vami je informativna digitalna armaturna plošča, desna stran pa je namenjena regulaciji pogonskega sklopa in drugih avtomobilskih sistemov. Na sredinski konzoli pa je še en zaslonček za klimatsko napravo, nad kateri je celo nekaj neposrednih fizičnih stikal.
Sam volanski obroč ima sicer stikala, ki jih poznamo že iz drugih sodobnih MG-jev, z izjemo dveh gumbov. Na levem je simbol volanskega obroča, ki vključi sisteme avtomatizirane vožnje, bolj zanimiv pa je rdeči gumb na desni strani, na katerem preprosto piše "SUPER SPORT". Z njim vključimo najbolj športni način vožnje, ko je vse namenjeno hitrosti. Sicer obstaja tudi "navadni" program sport, ki ravno tako naostri cybesterjevo vožnjo, manj pretenciozna a nič kaj obotavljiva pa sta udobni in ekološki vozna programa.
Avtomobil, v katerem vas opazijo
V cybersterju vas bodo prav vsi opazili tudi zaradi njegove oblike. Čeprav so jo ukrojili v londonskem oblikovalskem studiu, bi ji lahko bolj pripisali lastnosti italijanskega ali celo japonskega oblikovanja športnih avtomobilov. Oblikovalcem je vsekakor uspelo oblikovati avtomobil, ki ga bodo gotovo vsi opazili, k čemur gotovo dodatno pripomore še ena posebnost, vrata namreč. Ta se namreč s pomočjo natančnega električnega mehanizma škarjasto odpirajo navzgor in ko so odrta je videti, kot da bi cybester imel krila.
Kaj lahko o cybersterju povemo za konec? Jasno je, da je MG s cybersterjem naredil avtomobil, s katerim je predvsem pokazal, kaj zmore, in to je gotovo veliko. Hkrati pa je pokazal tudi, da kot znamka, ki je kot angleška slovela po športnih avtomobilih, tudi kot kitajska ni pozabil na svoje izročilo. MG-jevi roadseterji so bili sicer nekoč tudi cenovno razmeroma dosegljivi, kar ob ceni 64.490 evrov za cyberster trophy in 69.490 za cyberster GT velja tudi za sodobno izvedbo. Moderni MG cyberster morda ni ravno poceni, a za ta denar kupec gotovo dobi veliko izročila, tehnike, pozornosti in zadovoljstva v vožnji.
Bojim se, da je bolj za pigmejce, cena pa kot da gre za pravi avto!
Prvič avto ne more biti razgaljen,. Drugič, zakaj bi moral biti opažen v tem avtu in kaj naj bi imel …
ekhm...vsak elektricn te prlima v sedez...pa naj si bo to twingo, katrca al pa taycan!