Ministri potegnili ročno! Euro 7 bodo očitno omilili ...

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Okoljski standard Euro 7, ki naj po prvotnem predlogu močno zaostril dovoljene izpuste pri vozilih in predvsem manjše konkretno podražil, bodo članice EU vendarle omilile.
Oglej si celoten članek

Danes po ministrskih pogajanjih v Evropskem svetu naj bi bilo bolj jasno, kaj prinaša nov kompromis, o katerem so se članice EU načeloma poenotile v petek.

Kot je poročala agencija Reuters, so v petek članice 27-erice dosegle načelni dogovor glede kompromisnega predloga, ki ga je pripravilo špansko predsedstvo. Diplomatski viri so za agencijo pojasnili, da je kompromis precej omilil pravila glede emisij vozil, kot so bile sprva predvidene s strani Evropske komisije.

Komisija je svoj predlog predstavila lani novembra, v njem pa je uvedla nove standarde glede izpusta delcev iz zavor in pnevmatik ter dodatno omejila dovoljene izpuste pri termičnih motorjih, zlasti dizlih. Prav tako novi standard uvaja standarde glede življenjske dobe akumulatorjev za e-avte in zahteve glede minimalne življenjske dobe vozil.

V avtoindustriji so ostro nasprotovali predlaganim spremembam, saj da so glede na razvoj prehitre in da praktično onemogočajo nadaljnjo prodajo dizelskih motorjev. Euro 7 naj bi konkretno podražil vozila, predvsem manjša, zato ta ne bodo več dostopna kupcem, so še opozarjali lobiji v avtoindustriji. 

Foto: Profimedia Izpusti, emisije, izpuh, izpušna cev, poraba, gorivo, promet

Več časa oziroma z manj ovirami do 2035

V novem kompromisu, predstavljenem v petek, je bila glavna sprememba dodatno podaljšanje datuma izvajanja, in sicer s 24 na 30 mesecev po začetku veljavnosti uredbe za avtomobile. Končne podrobnosti kompromisa bodo morali odobriti na sestanku ministrov EU, nato pa bodo končna stališča pripravljena za razpravo v parlamentu in komisiji.

Skupina osmih držav članic, predvsem tistih z močno avtoindustrijo, se je zavzemala za blažje predpise. Pri tem so opozarjale, da bodo nove omejitve onesnaževal, kot so dušikovi oksidi v motorjih z notranjim izgorevanjem, zahtevale velike naložbe, namesto da bi bile te namenjene razvoju električnih vozil. 

Prodaja novih avtomobilov, ki izpuščajo CO2, naj bi bila v EU prepovedana leta 2035. Kot trenutno kaže, bodo glede termičnih motorjev dovoljene določene izjeme, na primer uporaba sintetičnega goriva, če bo to proizvedeno brez dodatnih emisij.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 17:33 25. September 2023.

    Saj jim drugo ne ostane! Električarji so tudi okoljsko nevzdržni!

  • 13:23 25. September 2023.

    ja počasi se bližajo volitve v parlamente in tudi v eu,,,se jim trese za stolčke in evre,zdaj pa nazaj vlecejo …

  • 13:15 25. September 2023.

    Počasi jih bo le srečala pamet in spoznanje, da zeleni ekstremisti vodijo Evropo v propad!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.