Moda po evropsko

Foto: Žurnal24 S kio cee'd smo se podili po še zasneženih cestah.
Korejci niso več to, kar so nekdaj bili. Kia se je v Evropi dolgo bojevala s slabim slovesom, z novimi in novimi modeli pa neuspešno poskušala evropskim kupcem zlesti pod kožo. S cee'dom so končno na pravi poti.
Oglej si celoten članek
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: kakovost izdelave, prostornost v potniški kabini, oblika  

Minusi: ni šeste prestave, povprečen prtljažnik, cena, hrup v višjih vrtljajih

Kompaktni cee'd je bil pred dobrim letom predstavljen v Parizu. Zamislili so si ga v oblikovalskem studiu v Rüsselsheimu, proizvajajo pa ga v Žilini na Slovaškem. Netipično ime in marketinška atrakcija tvorita kombinacijo, ki bo mnoge privabila v avtomobilske salone z omenjenim korejskim jeklenim zapeljivcem.

Cee'du so oblikovalci namenili umirjene linije, brez sledu o korejskem kiču, a tudi brez pretirane zapeljivosti. Igrali so na varno karto, rezultat pa je avtomobil, ki mu manjka nekaj italijanskega šarma ali francoske prefinjenosti, a je vseeno videti dobro.

Karoserija je v skladu z modernimi trendi; zašiljeni žarometi, masivni blatniki in nizko položeno vetrobransko steklo so dejavniki, s katerimi se lahko korejski kompakt brez sramu primerja z bolj razvpitimi predstavniki svojega razreda. Podobno ponuja notranjost. Plastične površine so lepe in prijetne na dotik, instrumentalna plošča je čitljiva, k dobremu počutju prispeva še bogata oprema, še posebej v testni različici EX Europe. Usnjen volan in menjalnik odlično sedeta v roke, s tovarniškim radio/CD-sistemom lahko upravljamo s pomočjo tipk na volanskem obroču, rahlo moti le oranžna osvetlitev instrumentov.



Pohvale si zasluži tudi za prostornost. Voznik in sovoznik uživata v udobju, medtem ko se lahko trojica potnikov udobno namesti na zadnji klopi. Odstopa le prtljažni prostor, ki je z zmogljivostjo 340 litrov povprečen. Ob družinskem udobju cee'd ponuja še prepričljive vozne sposobnosti. Zasluga gre 1,6-litrskemu dizelskemu agregatu common-rail, katerega 85 kW/115 KM in 255 Nm navora na cesti pričara stabilnost in živahnost. Z močjo se ni razmetavalo, pa vseeno motor omogoča hvalevreden pospešek, s katerim bodo zadovoljni tudi bolj energični vozniki. Do stotice "potegne" v 11,5 sekunde, najvišjih 188 kilometrov na uro pa doseže brez večjih naporov. Poraba je sicer nekoliko višja, dobrih sedem litrov na sto kilometrov, del odgovora za požrešnost pa se skriva v manjku šeste prestave na menjalniku, ki pa si zasluži pohvale za natančnost. Prestava več bi vsekakor prav prišla na avtocesti, kjer se motor pogosto napreza in ustvarja nepotreben hrup. Z lažjo nogo na stopalki za plin pa je križarjenje po odprti cesti celo užitek.

S cee'dom so pri Kii največji korak naprej naredili na področju voznih sposobnosti. Z uporabo zadnje obese multi-link in preverjenega zadnjega vzmetenja McPherson se je Kia približala evropskim tekmecem. Pripomba leti le na natančnost upravljalnega mehanizma, ki ne nudi informacij. Vse druge komponente so na na ravni najboljših modelov v razredu.

Cee'd je Kiin prvenec v nekaj različnih pogledih. Kompaktni Korejec poleg rekordne garancije nudi še vzorno varnost. Na testiranjih trčenj EuroNCAP si je prislužil maksimalnih pet zvezdic. Za zaščito otrok je prejel štiri zvezdice, medtem ko je za zaščito pešcev prejel le dve.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.