Na slovenske ceste pripeljal nov dostopen električar

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster
Hyundai je predstavil mali električni model inster, ki lahko z enim polnjenjem večje baterije prevozi do 370 kilometrov. Na zunaj je dimenzijsko primerljiv z modelom i10, v kabini pa je enako prostoren kot večji predstavnik B avtomobilskega razreda i20. Za marsikoga bo zanimiva tudi cena.
Oglej si celoten članek

Novi hyundai inster ni zgolj električni i10! Edina logična primerjava je zunanja dolžina. Gre za mali mestni avtomobil A segmenta, ki pa zaradi električne arhitekture v kabini ponuja prostornost večjega vozila. Hyundai tako med prvimi vstopa v segment malih električnih avtov, v katerem postaja konkurenca vse bolj obetavna, pritisk na cene pa tudi. Če je bila še nedolgo nazaj dacia spring praktično edini električni avto tega velikostnega razreda, so po novem tu citroën e-C3, renault 5, dongfeng box, kmalu pričakujemo še številne druge mestne električne modele: renault twingo, nissan micra, volkswagen ID.1 in druge.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Cena s subvencijo manjša od 18 tisoč evrov

Pri Hyundaiu so se stvari lotili na pragmatičen način in iz polic vzeli marsikaj tistega, kar že uporabljajo. S tem so osnovno ceno lahko znižali kar za okoli tretjino v primerjavi s tisto, ki jo trenutno zahtevajo za model električne kone. Pri Hyundaiju so v Evropi ceno oklestili močno pod 24 tisoč evrov, brez upoštevanja subvencij, ki jih v spodbujanje elektromobilnosti namenjajo posamezne države, tudi Slovenija. Če upoštevamo slovensko subvencijo 7.200 evrov, se cena za insterja z manjšo baterijo (42 kWh) začne pri 16.790 evrih, z večjo (49 kWh) pa pri 18.490 evrih. Za primerjavo, i10 s šibkejšim litrskim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom stane 14.560 evrov, i20 s prav tako šibkejšim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom pa 19.245 evrov.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Hyundai inster ima po zagotovilih proizvajalca enega najbolj celovitih paketov asistenčnih sistemov, med drugim tudi sistem za mrtve kote in 360-stopinjski pogled kamer okoli vozila, serijsko ima vgrajen trifazni polnilec z močjo 10,5 kW, dnevne LED luči, navigacijo, 10,25-palčni infotainment zaslon, prilagodljiv tempomat, samodejno klimatsko napravo, parkirne senzorje zadaj s kamero, zatemnjena stekla, podpira protokola Apple Car Play in Android Auto.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Dve velikosti baterije

Inster je torej avto A velikostnega razreda, v dolžino meri komaj malo čez 3,8 metra. Za osnovo so vzeli že obstoječi model casper, ki s svojo 'funky' postavo vozi po ulicah korejskih mest. Platformo so nekoliko podaljšali (je identična kot pri klasičnem modelu i20) in namesto bencinskega vgradili baterijski pogon. Osnovna baterija ima kapaciteto 42 kWh, za doplačilo si je mogoče omisliti 49 kWh. Od tega je odvisna tudi največja moč elektromotorja, torej 71 kW (97 KM) ali 84 kW (115 KM). Menjalnik je značilen za električna vozila - je samodejni, 1-stopenjski redukcijski in omogoča neposredno prenašanje moči iz elektromotorja na prednji kolesi brez potrebe po prestavljanju.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Pri Hyundaiu obljubljajo enega najdaljših dosegov z enim polnjenjem pri tej vrsti malčkov, in sicer od najmanj 303 (manjša baterija) do največ 370 kilometrov (večja baterija).

Inster na slovenski trg prihaja s 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov in garancijo na baterijo, ki je 8 let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Toplotna črpalka za doplačilo

Uporabili so 400 V infrastrukturo delovanja sistemov, polnjenje na enosmernem toku poteka pri največ 120 kW, kar bi za poskok iz 10 na 80 odstotkov napolnjenosti vzelo pol ure v idealnih okoliščinah. Velika dodana vrednost, sploh za ta razred, pa je V2L tehnologija zmožnosti napajanja zunanjih porabnikov. Priključek se poveže z zunanjimi polnilnimi vrati ali notranjo vtičnico. Oba zagotavljata moč do 3,6 kW. Toplotno črpalko je treba doplačati (1.200 evrov).

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

Temelji na videzu mini SUV-ja in je v bistvu SUV. Ima tudi nekaj skupnega s terenci – na trg prihaja tudi v različici cross, ki prinaša ekskluzivne odbijače, 17-palčna aluminijasta platišča, stranske pragove, standardne strešne nosilce in opcijsko košaro za prtljago. Streho lahko v vseh različicah obtežite največ s 75 kilogrami prtljage, vozilo pa ni primerno za vleko prikolice.

Poseben poudarek videzu dajejo svetila, tudi 'piksel' smerokazi. Notranjost je obogatena z ambientalno svetlobo in sončno streho, uporabniki lahko v avto vstopajo in ga zaženejo s pomočjo digitalnega ključa. Vgrajena sta dva velika 10,25-palčna zaslona, armaturna plošča spominja na večje električne brate ioniq.

Foto: Saša Despot predstavitev Hyundai Inster

"Inster" je skovanka besed "intimno" in "inovativno". Pri Hyudaiju so razložili, da ime odraža inovativen, tehnološko dovršen in vsestranski značaj novega vozila.

Prilagodljiva kabina in prtljažnik

Ena od zanimivih lastnosti je velika fleksibilnost sedežev. Vsi se lahko položijo v ravno dno, torej tudi voznikov in sovoznikov. Mimogrede, če jih zložite, dobite ravno površino s skupno dolžino (od prtljažnika do armaturne plošče) približno 220 centimetrov! Prednja sedeža je mogoče dobiti tudi v različici enotne klopi, zaradi ravnega dna brez konzole med sedežema je prehod med levo in desno stranjo vozilo poenostavljen. Prostor za počitek, pisarnica, mobilna dnevna soba za ogled filma, domišljiji prepustite ostalo. Poleg tega je zadnja klop pomična, zato lahko prostorno iz 238 litrov v hipu povečamo vse do 351 litrov. Za primerjavo, prtljažnik v hyundai i10 ima prostornino 252 litrov, pri modelu i20 je prostornina 326 litrov.

dezurni@sytria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 18:27 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.