Avto > Na Štrom
2885 ogledov

Na slovenske ceste pripeljal nov dostopen električar

predstavitev Hyundai Inster
1/18
Saša Despot
Hyundai je predstavil mali električni model inster, ki lahko z enim polnjenjem večje baterije prevozi do 370 kilometrov. Na zunaj je dimenzijsko primerljiv z modelom i10, v kabini pa je enako prostoren kot večji predstavnik B avtomobilskega razreda i20. Za marsikoga bo zanimiva tudi cena.

Novi hyundai inster ni zgolj električni i10! Edina logična primerjava je zunanja dolžina. Gre za mali mestni avtomobil A segmenta, ki pa zaradi električne arhitekture v kabini ponuja prostornost večjega vozila. Hyundai tako med prvimi vstopa v segment malih električnih avtov, v katerem postaja konkurenca vse bolj obetavna, pritisk na cene pa tudi. Če je bila še nedolgo nazaj dacia spring praktično edini električni avto tega velikostnega razreda, so po novem tu citroën e-C3, renault 5, dongfeng box, kmalu pričakujemo še številne druge mestne električne modele: renault twingo, nissan micra, volkswagen ID.1 in druge.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cena s subvencijo manjša od 18 tisoč evrov

Pri Hyundaiu so se stvari lotili na pragmatičen način in iz polic vzeli marsikaj tistega, kar že uporabljajo. S tem so osnovno ceno lahko znižali kar za okoli tretjino v primerjavi s tisto, ki jo trenutno zahtevajo za model električne kone. Pri Hyundaiju so v Evropi ceno oklestili močno pod 24 tisoč evrov, brez upoštevanja subvencij, ki jih v spodbujanje elektromobilnosti namenjajo posamezne države, tudi Slovenija. Če upoštevamo slovensko subvencijo 7.200 evrov, se cena za insterja z manjšo baterijo (42 kWh) začne pri 16.790 evrih, z večjo (49 kWh) pa pri 18.490 evrih. Za primerjavo, i10 s šibkejšim litrskim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom stane 14.560 evrov, i20 s prav tako šibkejšim bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom pa 19.245 evrov.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hyundai inster ima po zagotovilih proizvajalca enega najbolj celovitih paketov asistenčnih sistemov, med drugim tudi sistem za mrtve kote in 360-stopinjski pogled kamer okoli vozila, serijsko ima vgrajen trifazni polnilec z močjo 10,5 kW, dnevne LED luči, navigacijo, 10,25-palčni infotainment zaslon, prilagodljiv tempomat, samodejno klimatsko napravo, parkirne senzorje zadaj s kamero, zatemnjena stekla, podpira protokola Apple Car Play in Android Auto.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dve velikosti baterije

Inster je torej avto A velikostnega razreda, v dolžino meri komaj malo čez 3,8 metra. Za osnovo so vzeli že obstoječi model casper, ki s svojo 'funky' postavo vozi po ulicah korejskih mest. Platformo so nekoliko podaljšali (je identična kot pri klasičnem modelu i20) in namesto bencinskega vgradili baterijski pogon. Osnovna baterija ima kapaciteto 42 kWh, za doplačilo si je mogoče omisliti 49 kWh. Od tega je odvisna tudi največja moč elektromotorja, torej 71 kW (97 KM) ali 84 kW (115 KM). Menjalnik je značilen za električna vozila - je samodejni, 1-stopenjski redukcijski in omogoča neposredno prenašanje moči iz elektromotorja na prednji kolesi brez potrebe po prestavljanju.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Hyundaiu obljubljajo enega najdaljših dosegov z enim polnjenjem pri tej vrsti malčkov, in sicer od najmanj 303 (manjša baterija) do največ 370 kilometrov (večja baterija).

Inster na slovenski trg prihaja s 5-letno tovarniško garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov in garancijo na baterijo, ki je 8 let oziroma 160.000 prevoženih kilometrov.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toplotna črpalka za doplačilo

Uporabili so 400 V infrastrukturo delovanja sistemov, polnjenje na enosmernem toku poteka pri največ 120 kW, kar bi za poskok iz 10 na 80 odstotkov napolnjenosti vzelo pol ure v idealnih okoliščinah. Velika dodana vrednost, sploh za ta razred, pa je V2L tehnologija zmožnosti napajanja zunanjih porabnikov. Priključek se poveže z zunanjimi polnilnimi vrati ali notranjo vtičnico. Oba zagotavljata moč do 3,6 kW. Toplotno črpalko je treba doplačati (1.200 evrov).

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Temelji na videzu mini SUV-ja in je v bistvu SUV. Ima tudi nekaj skupnega s terenci – na trg prihaja tudi v različici cross, ki prinaša ekskluzivne odbijače, 17-palčna aluminijasta platišča, stranske pragove, standardne strešne nosilce in opcijsko košaro za prtljago. Streho lahko v vseh različicah obtežite največ s 75 kilogrami prtljage, vozilo pa ni primerno za vleko prikolice.

Poseben poudarek videzu dajejo svetila, tudi 'piksel' smerokazi. Notranjost je obogatena z ambientalno svetlobo in sončno streho, uporabniki lahko v avto vstopajo in ga zaženejo s pomočjo digitalnega ključa. Vgrajena sta dva velika 10,25-palčna zaslona, armaturna plošča spominja na večje električne brate ioniq.

predstavitev Hyundai Inster | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Inster" je skovanka besed "intimno" in "inovativno". Pri Hyudaiju so razložili, da ime odraža inovativen, tehnološko dovršen in vsestranski značaj novega vozila.

Prilagodljiva kabina in prtljažnik

Ena od zanimivih lastnosti je velika fleksibilnost sedežev. Vsi se lahko položijo v ravno dno, torej tudi voznikov in sovoznikov. Mimogrede, če jih zložite, dobite ravno površino s skupno dolžino (od prtljažnika do armaturne plošče) približno 220 centimetrov! Prednja sedeža je mogoče dobiti tudi v različici enotne klopi, zaradi ravnega dna brez konzole med sedežema je prehod med levo in desno stranjo vozilo poenostavljen. Prostor za počitek, pisarnica, mobilna dnevna soba za ogled filma, domišljiji prepustite ostalo. Poleg tega je zadnja klop pomična, zato lahko prostorno iz 238 litrov v hipu povečamo vse do 351 litrov. Za primerjavo, prtljažnik v hyundai i10 ima prostornino 252 litrov, pri modelu i20 je prostornina 326 litrov.

dezurni@sytria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.