Na ukazovanje v slovenščini bomo še malo počakali

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Na avtosalonu v Ženevi smo se pogovarjali z Fordovim inženirjem Klaus-Petrom Tammom zadolženim za razvoj novega B-max, ki v Evropo prinaša tudi povsem svež sistem sync, ki omogoča glasovno prepoznavanje 10.000 ukazov, tako, da vozniku ni treba več umikati pogleda s ceste in iskati tipke po audio napravi ali volanskem obroču.
Oglej si celoten članek

Kaj so glavne lastnosti sistema Sync? Kako deluje?
Sync prek Blueetotha omogoča preprost dostop do funkcij in nastavitev uporabnikovega mobilnika ali druge naprave, vključno s predvajalniki glasbe. Z njimi se lahko avtomobil povezuje tudi prek USB-priključka. Tako je kontakt iz imenika telefona ali želeno pesem mogoče najti zgolj z uporabo glasu, ne da bi umaknili roke z volana; lahko upravljamo tudi z navigacijo … Sync prepozna do 10.000 ukazov.

V kateri smeri se bo glasovno ukazovanje gibalo v prihodnosti?
Upravljanje z navigacijo, telefonskimi kontakti, vsem kar si boste želeli, bo moč upravljati z glasom. Že zdaj je teh ukazov ogromno, mi smo jih prilagodili v smeri krajšnic, da je uporaba enostavna. To pomeni, da če želimo nekoga poklicati le izgovorimo ime kontakta in ukaz kliči, oziroma naslov pesmi, ki smo si jo zaželeli poslušati. Tekstovna sporočila lahko pošiljamo z vnaprej določenega seznama.

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Menite, da je to bolj varen način?
Zagotovo, saj bo vse kar imate v mislih, lahko ukazovali z glasom. Ne bom vam treba iskati gumbov na armaturni plošči ali volanskemu obroču, oziroma audio sistemu, ne bo vam treba umikati pogleda s ceste.

Koliko naprav je mogoče povezati s Sync?
To smo omogočili preko Bluetooth tehnologije. Shranimo lahko več kot 10 naprav. Pomnilne naprave lahko, če želimo, povežemo preko USB priključka. Preko katere je moč nadgraditi Sync programsko opremo. Sodelujemo z vsemi največjimi izdelovalci mobilnih in drugih naprav, od Appla, Sonyja, Samsunga, …

Med testiranjem glasovnega ukazovanja nam je nekaj težav predstavljal hrup v kabini zato vozilo vedno ni prepoznalo našega ukaza. Kako boste to izboljšali?
Zagotovo bomo sistem v prihodnosti še izboljšali, vendar pa je narejen tako, da prepozna glas, ki je najbližji in to je voznikov glas. Sync omogoča prepoznavanje glasu tudi v primeru, če se potniki na zadnji klopi pogovarjajo.

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Glasovno ukazovanje je na voljo v 19 jezikih, ne pa tudi v jezikih manjših držav, kot je Slovenija. Zakaj?
Trenutno ponujamo v jezikih za večje trge, ker je to tržno sprejemljivo.

Menite, da se za dvo milijonski trg, kot je Slovenija, splača nadgraditi sistem in ga ponuditi tudi v našem jeziku?
Kaj bo v prihodnosti bomo videli, menim, pa da je angleščina zaenkrat povsem sprejemljiva. Kaj bo v prihodnosti pa bomo še videli.

V katerih modelih bo Sync najprej na voljo?
Najprej v novem B-maxu, ki mu bo sledil focus, nato pa bo po vsem svetu na voljo v vseh prihajajočih fordovih modelih.

Foto: Gregor Prebil Ford B-max Lahko poveste še kaj več o dodatnih funkcijah, kot je E-Call in bo na voljo v B-maxu. Kako deluje?
Enostavno. Če sedite v avtomobilu in se sproži zračna blazina, sistem o tem s pomočjo GPS takoj v ustreznem lokalnem jeziku obvesti policijo in reševalno postajo o točnem mestu nesreče. Menimo, da bomo s tem znatno izboljšali čas odzivnosti reševalcev in pravočasno rešili veliki življenje.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 12:26 17. Marec 2012.

    Ko bi vsaj napisi bli v Slovenščini .... <br />Glasovno upravljanje v angleščini še nekako razumem, a da ne nepiše …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.