Najnevarnejši vozniki v Sloveniji vozijo...

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Navkljub ljudskemu mnenju, kje po Sloveniji da se vozijo najbolj nevarni vozniki, je statistika jasna. Najbolj nevarni so glede na povzročene hude nesreče vozniki na jugovzhodu države in v Pomurju. Najmanj pa na Goriškem. A tudi miti o Celjanih očitno držijo v dobršni meri.
Oglej si celoten članek

Rezultati naše četrtkove ankete, v kateri smo spraševali, katero registrsko območje je najnevarnejše v Sloveniji, kažejo, da se največ bralcev boji tistih, ki nosijo na tablici kratici CE in LJ.

Med bolj tveganimi pa da znajo biti tudi srečanja s tablicami KR, medtem ko se glede na anketo najmanj sodelujočih boji registrskih oznak PO, MS, GO in NM.

Kje v Sloveniji vozniki in voznice dejansko vozijo bolj ali manj tvegano od povprečja, je težko dokazovati, veliko je odvisnega od starostne sestave, od razvitosti infrastrukture, voznega parka, prometnega nadzora ...

Foto: Žurnal24 Anketa

Vseeno očitno razlike obstajajo, enega najbolj relevantnih dokazov, v katerih območjih Slovenije so vozniki še posebej nevarni drugim, daje raziskava Dejavniki varnosti cestnega prometa v Sloveniji iz leta 2010, ki so jo na Inštitutu za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Sloveniji napravili strokovnjaki pod vodstvom penologa Dragana Petrovca. Rezultati kažejo, da so najbolj nevarni ravno tam, kjer glede na anketo v splošnem velja, da ljudje vozijo najbolj varno.

Najbolj nevarno območje - Pomurje

Strokovnjaki so izdatno analizirali prometne nesreče s smrtnimi primeri, telesnimi poškodbami in obravnavane nesreče brez poškodb v obdobju 2004-2008 ter jih primerjali na ravni vseh 12 statističnih regij ter seveda ob tem upoštevali tudi število prebivalcev. Območja statističnih regij se v veliki meri podvajajo z registrskimi območji tablic za vozila. 

Koeficienti povzročiteljev prometnih nesreč v petletnem obdobju na 10.000 prebivalcev dokazujejo, da so glede na število prebivalcev najbolj nevarni vozniki v statističnih regijah Pomurska (koeficient 7,6) - registrska označba MS, in Jugovzhodna Slovenija (7,3) - registrska označba NM.

Sledijo Koroška (SG) (6,2), Zasavska (LJ) (6,0) in Notranjsko-kraška regija (PO, KP) (6,0). Celjani so očitno precej varnejši, kot se širi okoli njih glas, Savinjska regija (CE) ima koeficient 5,9, Osrednjeslovenska z Ljubljano (LJ) pa 4,9. Najvarnejši so po tej razvrstitvi vozniki in voznice na Goriškem (GO) s koeficientom 4,2. Rezultati ankete so udarili mimo tudi pri Kranjčanih, po Gorenjskem (KR) se namreč statistično vozijo kar varno.

Zanimiva je Podravska regija (MB) z največ povzročitelji prometnih nesreč z lažjo telesno poškodbo in prometnih nesreč brez poškodb na 10.000 prebivalcev. Goriška regija pa je po obeh koeficientih na zadnjem mestu, kaže analiza. 

Na lokalnem nivoju izstopajo Ljutomer, Trebnje, Novo mesto ...

Primerjalno glede na število prebivalcev in delež nesreč s smrtnim izidom še posebej izstopajo vozniki in voznice v naslednjih upravnih enotah: Ljutomer, Trebnje, Novo mesto, Radlje ob Dravi, Šentjur pri Celju, Gornja Radgona, Žalec, Ptuj, Slovenska Bistrica, Domžale, Grosuplje in Lendava.

Foto: Žurnal24 Nesreče Večino trkov pri nesrečah z lažjimi poškodbami ali tam, kjer so bile posledice le materialne, povzročijo prebivalci iz mestnih občin. Daleč najbolj nevarni povzročitelji prometnih nesreč glede na starost so mladi v svojih zgodnjih dvajsetih

V Spodnjem Posavju ženske za volanom najnevarnejše

Zanimiva je tudi primerjava, kje ga največkrat "biksajo" ženske voznice. Te sicer povzročijo v povprečju "le" 11,1 odstotka nesreč s smrtnim izidom, medtem ko v Spodnjesavski regiji (KK) ta odstotek dosega kar stopnjo 17,5.

In kaj kaže trend bodočih voznikov?

Če bi kot enega od kazalnikov vzeli čisto sveže podatke Agencije za varnost v prometu glede uspešnosti kandidatov za izpit B kategorije, potem se pri teoriji najslabše odrežejo kandidati, ki spadajo pod izpitni center Murska Sobota, medtem ko daleč najslabši rezultat uspešnosti pri praktični vožnji dosegajo kandidati iz Izpitnega centra Koper. Zanimivo so pri praktični vožnji za B kategorijo najboljši prav v Murski Soboti, pri teoriji pa v območju IC Ljubljana.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 01:50 16. Marec 2016.

    Tko k sem rekel vse radarje in prometne patrulje v vzhodno SLO in deri brez pardona !

  • 23:29 18. December 2015.

    se nagibam k tej ugotovitvi, rogixi...

  • 18:26 18. December 2015.

    Ti pa nimaš vseh koleščkov v svoji prazni glavi.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.