Najvišjo dovoljeno hitrost na avtocesti znižali za kar 30 km/h

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Testni projekt pri naših severnih sosedih dokončno propadel. Sodba sodišča pa je nizozemsko vlado prisilila v drastičen ukrep.
Oglej si celoten članek

Delavci avstrijskega upravljavca avtocest Asfinag bodo v noči na nedeljo na avtocesti A1 med Melkom in Sattledtom v deželah Zgornja in Spodnja Avstrija odstranili vse znake, ki so na določenih odsekih v skupni dolžini prek sto kilometrov dovoljevali hitrost 140 km/h.

Šlo je za projekt prejšnjega avstrijskega notranjega ministra Norberta Höfra. Od 1. avgusta 2018 je na omenjeni avtocesti na veselje mnogih voznikov veljala večja hitrost od običajne. Šlo naj bi za test, na podlagi katerega bi hitrost za 10 km/h zvišali tudi na ostalih odsekih avstrijskih avtocest. Höfer je bil na dosežek zelo ponosen. Svobodnjaški minister se je skliceval na raziskave, da se obremenitev okolja ni povečala, prav tako zaradi zvišanja ni bilo nobenih dodatnih prometnih nesreč.

A z novo vlado, v kateri so koalicijska partnerica Zeleni, je bilo projekta hitro konec, saj je infrastrukturna ministrica Leonore Gewessler pred kratkim podpisala odlok o ukinitvi "testa". Kot je utemeljila ministrica iz vrst Zelenih, je ukinitev ukazala zaradi večje obremenitve okolja, ki jih povzroča večja hitrost.

Foto: Profimedia Hitrost

Nizozemska sodbo uresničuje z ostrim znižanjem

Na Nizozemskem prav tako znižujejo najvišjo dovoljeno hitrost in to povsod ter zelo drastično. Namesto dosedanjih 130 km/h bo po 16. marcu dovoljeno po nizozemskih avtocestah voziti le še 100 km/h! Ta omejitev bo veljala med 6. in 19. uro, v ostalem času pa bodo vozniki še vedno smeli voziti 130 km/h. 

Nizozemska se je za tako drastičen ukrep, ki bo stal kar 19 milijonov evrov, odločila zaradi njihovega vrhovnega sodišča. To je namreč lani maja v odmevni sodbi ugotovilo, da država stori premalo v boju proti onesnaževanju okolja, hkrati pa je sodišče ustavilo izvajanje številnih gradbenih projektov.

Zaradi novosti, od katere si v deželi obetajo občutno nižje emisije, imajo te dni avtocestni delavci v državi ogromno dela, saj morajo zamenjati na tisoče znakov. Prilagoditi bodo morali tudi delovanje raznih samodejnih merilnikov hitrosti, tudi sekcijskega merjenja, ki je v državi z eno najboljših varnosti v prometu zelo razširjeno. Zanimivo je tudi dejstvo, da je Nizozemska že danes ena od držav z najvišjim deležem brezemisijskih vozil v Evropi.

Številni se tolažijo z ugotovitvijo, da zaradi gneče na marsikaterem delu avtoceste že doslej ni mogoče peljati hitreje od 100 km/h, poroča Autoblog.nl.

Med drugimi ukrepi nizozemske države za znižanje emisij so na primer regulacija sestave živalske krme, da bi krave izpuščale v zrak manj metana. Ogromno denarja bodo po novem dobili tudi projekti regeneracije naravnih okolij.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 7

  • 15:28 4. Marec 2020.

    Edino pravilno, vsaj malo manj se bo kadilo in bolj varno

  • 13:35 4. Marec 2020.

    nazaj na kočije pa bo mir z avtomobilskimi izpusti...

  • 10:55 4. Marec 2020.

    se bomo spet vozili po stranskih cestah, vvelika mesta pa sploh ne bomo šli več =)

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.