Učinkovito sredstvo, kako kupcem zasmraditi dizel

Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai Foto: Nissan Nissan qashqai
Upali so, da ga bom na koncu prve vožnje pohvalil. Dosegli so svoj namen.
Oglej si celoten članek

Nov bencinski motor? Zakaj bi morala biti to tako posebna novica? Pa je, če mu je namenjeno spreminjanje zgodovine.

Nissan nas je v Barcelono povabil na prvo vožnjo svojega novega 1,3-litrskega bencinskega motorja, ki bo kupcem voljo v dveh osnovnih različicah moči. Z njim bodo neposredno nadomestili kar dva dosedanja bencinska motorja, 1,2- in 1,6-litrskega (oba oznaka DIG-T), a posredno bo sprememba še veliko večja. Tako pri Nissanu kot pri celotni aliansi, v katero sta vključena še  Renault in Mitsubishi, gre namreč za ključni motor z nalogo vračanja kupcev od dizlov nazaj k bencinu.

V Evropi je Nissan daleč najbolj prepoznan po enem modelu - qashqaiju. Križanec je v svoji drugi generaciji sicer zapeljal že v zrela leta, a tega prodajni rezultati ne kažejo, saj prodaja z leta v leto le še narašča. Po dobrodejni tehnični in oblikovni posodobitvi pred dobrim letom je sedaj qashqai dobil še povsem novo srce - 1,3-litrski motor.

V zvezi treh znamk so motor s prostornino 1.332 kubičnih centimetrov razvili skupaj z Daimlerjem in slednji ga že vgrajuje v svoje najnovejše avtomobile, recimo mercedes razred A (A 180/200). Pri Nissanu so ga premierno vgradili v svoj daleč najpomembnejši evropski model qashqai. Novinec ima ključno vlogo pri znamkini strategiji za naslednjih nekaj let, ki glede na aktualno dogajanje pri regulacijah in prognozo gibanja potrošniških navad napovedujejo skokovito upadanje deležev novih dizelskih vozil v srednjem razredu, medtem ko so dizli pri manjših modelih že danes skoraj izginili. Pri teh velikanskih spremembah ima seveda elektrifikacija pomembno vlogo, a vsaj prvih nekaj let bo vonj po bencinu očitno zelo prevladoval. Tako zelo, da naj bi ga imelo vgrajenega kar 59 odstotkov vseh novih nissanov, pa čeprav je znamka hkrati pionir pri uvajanju povsem električnih avtov.

Foto: Nissan Nissan qashqai

Normna poraba 5,3? Še pred nekaj leti le pri dizlih ...

Zakaj smo Evropejci pred 20 leti sploh tako zapopadli dizle? Gotovo zaradi odkritih državnih spodbud, zelo pa je voznikom ugajala tudi nižja poraba in prožnost, ki je zasluga večjega navora. Pa njihova trpežnost ...

Nissanov 1,3-litrski motor skriva v svoji kompaktni zasnovi vse potrebne lastnosti, da razoroži tipičnega dizla. Je lahke, kompaktne gradnje, med drugim ima obliko glave v zasnovi delte, kar prihrani prostor. Izpušni kolektor je delno skrit kar v glavi, s čimer dosegajo boljše izgorevanje. Motor ima vgrajen filter trdnih delcev, novost, ki jo je prinesel standard Euro 6d-temp. Iz "godzille - uničevalca porschejev" (športnik GT-R) pa so povzeli tehnologijo posebnega nanosa na valje, ki dovoljuje višjo kompresijsko razmerje in manj trenja. Ventili so hidravlično gnani, vbrizgu goriva so zvišali tlak, obvodni ventil turbopolnilnika pa priključili na električno napajanje in je zato lahko odziven tudi pri nizkih vrtljajih.

Foto: Nissan Nissan qashqai

En motor, tri možnosti

Elektronika poskrbi za dve izvedbi 1,3-litrskega motorja. Prva je 103-kilovatna (140 KM), ki je predvsem zamenjava za stari 1,2-litrski motor. Od slednjega pa je močnejši kar za 15 kilovatov, poleg zdaj konkretnih 240 Nm navora pa je njegova krivulja tudi veliko ugodneje razporejena, tako da enakomerno "vleče" od nizkih k visokim vrtljajem. Še bolj kot pri pospešku z mesta naj bi bilo to opazno pri prožnosti pri srednjih hitrostih, saj je pri tipičnem pospešku med 80 in 100 km/h ta motor za več kot sekundo hitrejši. Normna poraba je zmanjšana za 0,3 na 5,3 litra/100 km, občutno nižji so tudi izpusti CO2, NOx in delcev.

Druga izvedba pa je 118-kilovatna (160 KM) in je nadomestek za nekdanji 1,6-litrski turbomotor. Ima sicer malce manj moči od starega motorja, a zato pri 260 Nm več ugodnejšega navora, še posebej pri višjih vrtljajih. Ta motor je bistveno čistejši pri izpustih, normna poraba pa je znižana kar za pol litra na prav tako 5,3 litra/100 km.

Močnejša izvedenka je lahko povezana z menjalnikom z dvojno sklopko DCT, kar je prav tako velika novost za Nissan. Novi DCT izvira iz Renaultovih delavnic in skrbi za nagel in neposreden prenos moči. Velika prednost pred CVT brezstopenjskim menjalnikom, ki so ga uporabljali pri 1,2-litrskem motorju, je tudi največja dovoljena vleka, saj je mogoče namesto 1.000 kilogramov po novem vleči do 1.500 kilogramov težke prikolice.

Foto: Nissan Nissan qashqai

Kaj se zgodi po zagonu motorja?

Moč izvedenke 160 se začuti že pri nizkih vrtljajih, saj je qashqai z njo lahko prav hiter avto. Konkreten, skoraj prav dizelski je navor, ki je dobrodošel v mestni gneči ali pri avtocestnih prehitevanjih. Poraba na kombinirani trasi v okolici Barcelone je bila med 6,5 in 7,0 litri bencina.

Preizkusil sem tudi različico z DCT menjalnikom. Je gotovo zelo dobrodošla lastnost najmočnejšega bencinarja, deluje prepričljivo, škoda le, da ne pozna pretikanja prek obvolanskih ročic.

Motor 140 pa je tisti, ki bo gotovo "vlečni konj" v vseh qashqaijih. Če lastnik nima ravno športne žilice (zakaj bi jo v križancu imel?), potem nudi povsem dovolj prožnosti in prijaznosti za vsakodnevne poti. Realna poraba je še za odtenek nižja.

Pri Nissanu so se pohvalili, da je glede na predstavljene številke novi motor najboljši v segmentu kompaktnih križancev glede porabe, glede emisij pa zaostaja le za izdelkom koncerna PSA. Izpostavili so tudi njegovo obljubljeno trdoživost, še eno lastnost, s katero so se zoperstavili dizlom. Servisni interval so z 20 podaljšali na 30 tisoč kilometrov, res pa je, da ostaja pogoj "ali enkrat na leto".

Kaj sploh še ostane dizlu?

Novi motor prinaša določene izboljšave tudi za žep slovenskega kupca. Uradni cenik še ni potrjen, a zaradi premika po lestvici izpustov navzdol naj bi bil qashqai ob enaki opremi in različici 160-konjskega motorja cenejši od starega 1,6 motorja. Šibkejši "140", ki pomeni bistveni tehnološki korak naprej v primerjavi s starim 1,2-litrskim, bo od slednjega sicer nekoliko dražji, bo pa lastnik na boljšem zaradi ugodnejših stroškov lastništva. Oba motorja pa bosta bistveno cenejša od 1,5-litrskega dizla (81 kW/110 KM, 260 Nm navora), kaj šele od 1,6-litrskega dizla (96 kW/130 KM, 260 Nm navora). Tudi oba dizla bosta kmalu dobila zamenjavo, v ponudbi bo od prihodnjega leta le še novi 1,7-litrski motor, ki bo tudi edini na voljo s 4x4 pogonom.

Še več o Nissanovih novostih v prihodnjih dneh. 

Foto: Nissan Nissan qashqai

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 11:38 18. November 2018.

    to je super dabi čes štiri leta ukinili smrduharje dizle bravo evropa

  • 22:47 28. Oktober 2018.

    Ammm 1.2 avto bo vlekel 1500kg? 😂😂 Samo za primerjavo: vozim bmw e90dizla, ki ima 450nm navora, po moči isti …

  • 22:14 19. Oktober 2018.

    Hm,ta jaja bojo koštala 30.000€,in kaj obrište se pod nosom,vozite naprej dizle in čau....

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.