Njen ljubljenček

Foto: Žurnal24 Novi 500 si je že prislužil kultni status, po njem pa posegajo predvsem dobro si
500 se poleg posebne podobe zunanjosti in notranjosti sedaj ženski klienteli dobrika še s solidnim brezstopenjskim menjalnikom, ki lepo sodeluje z zmogljivim 1.4-litrskim motorjem, ki zna malčka narediti tudi športno agilnega.
Oglej si celoten članek

Še vedno pa se zna zaustaviti pri ceni. Ta z dodatki nesramno pogleduje proti znamki 20 tisočakov.

Še več uporabne vsebine
O obliki smo v bližnji preteklosti porabili že dovolj časa in črnila, zato se osredotočimo le na razlike tega modela. Že nekoliko daljše ime, predvsem na račun besede dualogic, napeljuje k temu, da avto ima nekaj posebnega, ob prvem srečanju z avtomobilom pa postane jasno, da gre za prestavno avtomatiko, ki bi naj uporabo naredila še odtenek bolj prijazno.

Med vožnjo in pogledom na tabelo s tehničnimi podatki postane jasno tudi, da si je 500 le tega sposodil pri Lancii, njegovo ime Dolce Far Niente pa pove dovolj o njegovi namembnosti. Pogled na njegovo mesto na spodnjem delu sredinske konzole pokaže, lepo oblikovan izdelek z nekaj samosvoje oblikovano prestavno silhueto, pohaliti pa moramo dejstvo, da se v samodejnem načinu prestavlja športno po sistemu naprej za dol in nazaj če želite prestavititi v višjo prestavo. Tisti, ki s te že vozili avto z tovrstnim menjalnikom boste hitro vedeli povedat njihove prednosti in predvsem pomankljivosti, saj ti v veliki večini ne zmorejo slediti voznikovim ukazom, če so ti nekoliko hitrejši. Rezultira pa to v nezveznemu prestavljanju, ki je še posebej moteče za sopotnike. No delno lahko to trdimo tudi za izdelek v 500, zato smo večino časa prestavljali sami, ko pa smo prestavljanje le prepustili avtomatiki, pa smo se poslužili trika, da smo, ko smo začutili, da bo menjalnik prestavil popustili stopalko za plin in pokimavanja je bilo občutno manj.

Odločitev za tovrsten menjalnik, elektrohidravlični modul je nadomestil sklopko in klasično prestavno ročico s čimer je klasični petstopenjski ročni menjalnik postal robotizirani, je v nizkih stroških, a kaj ko ti ne upravičijo slovesa klasične prestavne avtomatike. Je pa vozniku na razpolago tudi tipka sport, ki poskrbi, da drugače mehak volanski mehanizem otrdi, bolj športno pa se obnaša tudi stopalka za plin, menjalnik pa prestavlja pri športnih šest tisoč vrtljajih. Takrat so potniki deležni tudi obilice športnega zvoka, večji del katerega prihaja iz izpušnega sistem, ki se ga ne bi branil tudi kateri mnogo bolj športen model.

Pogled na tabelo s tehničnimi podatki razodene, da se pod pokrovom vrti enak motor kot v pandi 100HP in že samo ta podatek, je dovolj, da so se nam pocedile sline. Tako si ta 500 z omenjenim modelom ne deli le platforme ampak jima je skupen tudi dovolj zmogljiv in poskočen 1,4-litrski bencinski agregat, ki je v pandi več kot presenetil.

Mi bi raje kot robotiziranega na dnu sredinske konzole videli petstopenjskega ročnega. Tudi zaradi nižje končne cene. © Grega Prebil

 

V 500 je slika malenkost drugačna, saj moč nabira bolj zvezno, šele nad 4.000 vrtljaji pa pokaže zobe in željo do vrtenja v vrtljaje. Če bi imel avto klasični ročni menjalnik bi bile zmogljivosti še odtenek bližje pandinim, tako pa je izkupiček 182 kilometrov na uro in 13,9 sekundni pospešek od 0-100 km/h. Več kot dovolj za mesten avtomobil, obenem pa na avtocesti ne boste stranski igralec. Dejansko ga "zmatrajo" le dolgi klanci kjer je potrebno nižje prestavno razmerje, potem gre veliko lažje. Lega na cesti je zelo konkretna, na trenutke pa vzmetenje celo nekoliko (pre)trdo vsaj iz gledišča sopotnikov. 500 se tako pelje kot pravi mali športnik, malenkost moti le višje težišče vozila in premalo odziven volan (kljub vključenem sport načinu). Poraba zaradi vsega omenjenega nikakor ne bo med najnižjimi, mi smo na testu namerili 8,4 litra, občutka, da bi šlo veliko manj pa nismo imeli.
Premalo prilagodljiva notranjost
Notranjost je tako kot oblika v veliki meri znana, moramo pa na tem mestu še enkrat izpostaviti varnost. Le te je več kot pričakuješ, saj ima 500 poleg šestih tudi kolensko varnostno blazino, in ESP, kakor tudi avtomatsko klimatsko napravo, blue&me, panoramsko okno in še marsikaj. Med pomankljivostmi pa ne moremo čez dejstvo, da testnik ni imel deljive klopi (da bi bila vzdolžno pomična so le pobožne želje), premalo pa je tudi odlagalnih prostorov, tista, ki pa so pa so neuporabna. Škoda, s tem bi malček veliko pridobil na uporabnosti, dober primer tega je sicer nekoliko večja nissan micra (ki je, da ne bo pomote, ne mečemo v isti koš z 500). Ampak to je imidž in ta stane. Celo toliko, da za to ceno dobite kar dve številki večji avto, celo takšnega z varčnim dizlom v nosu. 18 in pol tisočakov je pač preveč za tako mali in pogojno uporaben avto. 

Fiat 500 1.4 16v Dualogic pop
Motor: 1.368 cm3
Vrsta:  vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 74 kW (100 KM)/6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 131 Nm/ pri 4.250 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,4 litra/100 km, 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h, 13,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.546x1.627x 1.488, medosna razdalja 2.300, prtljažnik (v litrih): 185
Cena: 13.600/18.551 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.