Nova BMW trojka: Po prvem speljanem ovinku ji nisem zameril niti Lexusovih žarometov

Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u Foto: Saša Despot BMW 330u
Preizkusili smo najnovejšo generacijo avtomobila, za katerega dela in živi marsikateri Slovenec.
Oglej si celoten članek

Mnogi so BMW trojki v preteklosti spregledali utesnjenost na zadnji klopi. Nič čudnega, glede na njene vozne karakteristike in pihanje na voznikovo dušo. Nova, že sedma generacija BMW serije 3, ki smo jo preizkusili s trenutno najzmogljivejšim motorjem v ponudbi, je še bolj dovršena. Pa je vredna svojega denarja?

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto Zlatega BMW-ja je bilo v Ljubljani nemogoče spregledati

Pri BMW so pri snovanju nove serije 3 zavzeli zelo generično stališče. Pričakovano. Bistvo serije 3 je vrhunska vozna dinamika in tehnološka naprednost. Na tem področju je bil narejen še korak naprej, medtem, ko so se oblikovno držijo evolucijskega pristopa. Na žalost, ali morda tudi ne, glede na to, da so se med testom dirkaško modre BMW serije 3 z izrazito dinamičnimi detajli, s še večjimi odprtinami za zrak in večjimi ledvičkami ter izrazitimi koloteki ter izpuhi na zadku, ljubitelji znamke kar "lepili" na vozilo. Stari in mladi. Nekajkrat sem se moral po prihodu iz trgovine še kar nekaj minut zadržati v klepetu s popolnimi neznanci. Vse to kaže na priljubljenost tega modela pri nas. Včasih se celo zdi, da se je zaradi ključev BMW serije 3 (pa čeprav rabljenega) v žepu marsikdo pripravljen tudi nekaj let kasneje odseliti od staršev.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto Kateri je najhitrejši BMW na svetu?

Novi BMW serije 3 je zdaj širši, daljši in konkretno lažji od svojega predhodnika. Žarometi z modrimi ledicami opozarjajo na prisotnost laserske tehnologije in še dodatno poudarjajo naprednost avtomobila, ki jo dopolnjuje morda najlepši digitalni avtomobilski ključ ta hip v avtomobilski industriji. »Imaš orožni list zanj,« me je vprašal prijatelj, ki je odprtih ust zrl v BMW ključ z zaslonom. A oblikovno vozilo vseeno ne zganja revolucije. Še več, ob pogledu na zadek so nekateri hudomušno »zamomljali«, da so žaromete ukradli japonskemu tekmecu Lexusu.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Nekoliko večja pričakovanja sem imel tudi glede ureditve potovalne kabine, ki sicer gledano s stališča digitalizacije za znamko prinaša ogromen napredek. Predvsem v segmentu digitalnih merilnikov (merijo 12,3-palca) in tudi pri upravljanju s klimatskim sistemom (novo razporeditev na osrednji konzoli), medtem ko vse ostalo v večini spominja na prejšnjo generacijo. Kar niti ni vedno slabo. Morda se zdi BMW ob pogledu na glavna nemška tekmeca mercedes razred C in audija A4 digitalno manj dovršen in všečen, je pa zato upravljanje s številnimi sistemi in tehnologijami zelo intuitivno – povedano drugače, za upravljanje z neštetimi sistemi v vozilu je pri BMW bolj enostavno kot pri glavnih konkurentih. Tudi zaradi tega, ker še naprej prisegajo na vrtljivi vmesnik (iDrive je povsem nov), s katerim hitro preskakuješ med meniji na preglednem in visoko umeščenem sredinsko nameščenem zaslonu na dotik, ki standardno meri 8,8-palcev, v našem testnem avtomobilu pa je bil že kar zajeten z 10,3-palčnim zaslonom. Grafika na zaslonu je odlična, pričakovano enako velja za sliko kamer, ki so v pomoč pri parkiranju, BMW še naprej ponuja zelo vrhunski in še večji head-up zaslon z bogatim naborom podatkov, ki se vozniku izrisujejo pred očmi. 

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto Imel bi enoprostorca, ampak mora biti BMW

Celoten voznikov prostor je torej zmes pričakovanih lastnosti preteklih BMW-jev in sodobnega pristopa, materiali so zelo raznoliki in so vrhunski, kakor se za premijsko znamko spodobi. Opazili smo še, da je zdaj gumb za zagon in ustavitev motorja nameščen na novo zasnovani nadzorni plošči na sredinski konzoli, kjer se je novi prestavni ročici ali novo zasnovani prestavni ročici samodejnega menjalnika pridružijo upravljalnik iDrive in gumbi za stikalno enoto za uravnavanje vozne dinamike ter elektromehanska parkirna zavora. Da, tudi serija 3 je izgubila klasično ročico.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto V Krškem smo si ogledali BMW, ki vas ne bo pustil hladnih

Pri BMW so že ob napovedi prihoda trojke izpostavljali večjo medosno razdaljo in bolj prostorno kabino. BMW obljublja dodatnih 11 mm prostora za noge in več prostora za glavo od spredaj in nazaj. Večja vrata sicer olajšajo vstopanje in izstopanje iz nove serije 3, na zadnjih sedežih pa je mogoče prvič namestiti tri otroške sedeže in neodvisno s pomočjo avtomatske klimatske naprave nastavljati zračenje zadnjega dela kabine. A pretiranega udobja zadnja klop še vedno ne ponuja. Ko so zadnji sedeži levo navzgor, volumen prtljažnega prostora meri 480 litrov, zadnje sedeže pa je možno deliti v razmerju 40:20:40. S tem hipoma povečamo nalagalni prostor za prtljago. Prtljažnik je globok in ozek, družinam vseeno priporočamo karavansko izvedenko. Prtljažna vrata so tudi električno pomična, je pa kar nerodno, ko se s pametnim ključem v žepu sprehajaš okoli avta in se ta samodejno zaklepa in piska. Na trenutke je bilo že prav moteče.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto Mami ukradel BMW, njena reakcija postala viralna

330i je trenutno najmočnejši model v novi seriji 3 serije. Pod oznako 330i se zdaj skriva 2,0-litrski štirivaljni turbo bencinski motor s 190 kilovatov moči (258 KM), ki je kombiniran s športni S tronic samodejni menjalnikom.

Vtisi po druženju so, da so se tako kot so napovedali BMW inženirji še enkrat več osredotočili na vozno dinamiko. To bo še vedno glavni adut trojke pred glavnimi konkurenti in v tem je odlična. 

Foto: Saša Despot BMW 330i

BMW M5 Test: BMW M5

Dvolitrski bencinski motor s kar 400Nm navora, ki se razteza med 1.550 in 4.400 vrt./min, je prijeten tako za umirjeno vožnjo, pravo, že kar pobalinsko plat, pa pokaže v načinu šport, ko nad 4.000 vrtljaji prijetno zarenči tudi iz izpušnih cevi, v ovinku pa dovoljuje tudi lovljenje zadka, ko izklopimo elektroniko. Čeprav gre kot po tirnicah – kot hitri vlak - zasluge gredo tudi izjemno natančnemu in s povratnimi informacijami odličnemu novemu volanu. Zaradi dveh turbin, ene, ki pomaga pri pospešku v nizkih vrtljajih in eno za pospeševanje v srednjih, se zelo rad zavrti tudi do rdečega območja vrtljajev. Nagibanja v ovinkih praktično ni, pospeševanje v višjih vrtljajih zelo zvezno, medtem, ko pospešek s starta ponudi opazen sunek v hrbet. A vedno bi lahko bilo še bolje. Pa saj bodo prišle še bolj zmogljive različice.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Osemstopenjski samodejni menjalnik prestavlja hitro in natančno. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,8 sekunde. Takrat je tudi poraba blizu desetih litrov. Če varčujete z gorivom, jo spravite tudi na mejo sedmih litrov. Zanimivo je bilo, da je potovalni računalnik ob polni posodi za gorivo kazal skoraj 1000-kilometrski doseg. Res je, da so povsem novo vozilo pred nami pri BMW še uvajali in verjetno načina sport še nihče pred nami ni preizkusil, a vseeno se s tem motorjem prav pogosto vseeno ne bo treba ustavljati na bencinski črpalki. Če boste točili polno posodo bencina.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Sedmica Kakšen je prenovljeni BMW 7 z velikansko masko

Voznik ima možnost nastavitve oziroma izbire različnih načinov vožnje, od zelo ekološke, do udobne in zelo športne. Preklop med sistemi je bliskovit in opazen. Je pa avto tudi na račun doplačljivega športnega M podvozja, zelo trdega podvozja, in tudi velikih nizkopresečnih pnevmatik (merilo so 19-palcev) zelo neudoben, ko je bilo treba premagati ležeče ovire. Kljub temu, da so popolnoma na novo razvili blažilnike, ki naj bi s pomočjo dvojnega hidravličnega sistema blaženja bolj naravno absorbirali luknje ali ovire na cesti. Za več udobja izberite 18-palčne pnevmatike.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Avto BMW Slovence že mami z X7, znana je tudi cena

Testni model je bil bogato založen z vsemi najbolj naprednimi tehnologijami, temu primerna pa je bila tudi končna cena avtomobila. BMW serije 3 je zmožen skoraj popolnoma avtonomne vožnje s hitrostjo 60 km/h brez pomoči voznika. Preizkusili in potrjujemo, a pozor, to naj bo le v pomoč, na kar opozarja avto sam z različnimi vizualnimi in zvočnimi signali. Avto se sam ustavi na koncu kolone in ji sledi, ko vozila pred njim speljejo. Multimedijo je možno upravljati glasovno ali z gibi roke, digitalnim ključ omogoča, da se zaklene in odklene s pomočjo pametnega telefona, inteligentni asistent za parkiranje avto parkira sam, laserske luči učinkovito osvetljujejo cestišče več kot 500 metrov pred vozilom … Pri vseh zmožnostih glede udobja in naprednih tehnologij se sicer močno naslanja na pestro znanje, ki ga izkazujeta večja brata 5 in 7, hkrati pa ostaja v prvi vrsti avto narejen po meri voznika. To je zagotovo najboljša in najbolj napredna trojka vseh časov, čeprav morda pogled na evolucijsko obliko tega na prvo žogo ne razkriva.
Nič čudnega, da iz začetne cene 45.300 evrov skočimo na 70.017 evrov. Toliko bi z nekaj barantanja in s popustom stal že M3 prejšnje generacije.

Foto: Saša Despot BMW 330i

Podatki o vozilu: BMW 330i limuzina (M sport)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.998 ccm
Največja moč: 190 kW (258 KM) med 5.000 in 6.500 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm med 1.550 in 4.400 vrtljajih
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.709 × 1.827 × 1.424, medosna razdalja 2.851
Prtljažnik (v litrih): 480
Poraba: 8,6 litra/100 km (kombinirani cikel)
Izpusti CO2: 132 g/km
Cena: 45.300 evrov / 50.700 / 70.017 evrov (osnovni testni / testni M sport / testni z doplačili)

Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, materiali, motor in menjalnik, podvozje, volan;

Minusi: Končna cena, neudoben na račun športnega podvozja in velikih koles, moteče samodejno zaklepanje avtomobila;
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.