Novi auris drznejši in dostopnejši

Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris Foto: Andrej Leban Toyota auris
Nasmeh na obrazu. Auris ga poskuša narisati z dinamičnejšim videzom, zahtevnemu golfovemu razredu primerljivimi voznimi lastnostmi in doslej največjo vrednostjo glede na opremljenost avtomobila. V Sloveniji januarja od 13.500 evrov, dvolitrskim dizlom tekmecev primerljiv hibrid za 18.990 evrov.
Oglej si celoten članek

Pri japonskem velikanu ne skrivajo, da je bil "zlatko" (auris v latinščini pomeni 'zlato') prve generacije nekonkurenčen evropskim tekmecem, seznam slabosti, začenši pri videzu, pa dolg. Pri drugi generaciji je dobesedno ostalo isto samo ime, saj so aurisa zasnovali povsem na novo in bolj kot katerikoli svoj model doslej z mislijo na kupca s stare celine.

Auris je na zunaj ob isti medosni razdalji le malenkost – 3 centimetre – zrasel v dolžino, tako da zdaj meri 4,27 metra. Še precej bolj zanimiv je podatek o skupni višini, ki se je skrčila za konkretnih 5,5 centimetra. To pa je le ena od lastnosti, ki zelo zaznamujejo videz avtomobila. Ta je na zahtevo vrhovnega šefa Akie Toyode (sicer zagretega ljubitelja dirk) zdaj veliko drznejši, kot smo bili vajeni od toyot zadnjih generacij. Ozki žarometi z dnevno osvetlitvijo LED so povezani s poševnimi linijami, spodnji del maske je modno trapezoiden, bolj poudarjen je tovarnin znak. Tu so še kleni boki in izklesan zadek, ki je morda še najmanj originalen del avtomobila.

Aurisov podatek o količniku zračnega upora je vsega 0,277 (golf 0,28, focus 0,29), kar so dosegli tako z obliko kot s številnimi pametno premišljenimi dodatki, kot je integriran zadnji spojler, nagubano streho ali posebnimi usmerniki zraka na sicer gladkem dnu avtomobila.
Auris je nov tudi od znotraj. Sedi se kar 40 milimetrov nižje, ličen volan pa so nagnili za dve stopinji, tako da položaj za volanom zdaj niti visokoraslim novinarskim kolegom ni več predstavljal težav. Že osnovni sedeži delujejo udobno, nasploh so uporabljeni materiali kakovostni. Za preostanek s preteklostjo skrbi le tipična oblika digitalne ure. Pogled nazaj krni nizko k tlem poveznjena streha.

Dostop do prtljažnika skozi peta vrata (trivratno različico so ukinili) je širši, ta pa ob dvojnem dnu ponuja vedno 360 litrov prostora in ima deljivo zadnjo klop, saj so baterije pri hibridu tako kot pri manjšem yarisu pametno skrili pod zadnje sedeže. Hibridni auris se sicer od drugih nekolko razlikuje še po merilniku za energijo in sredinski konzoli z ročico programov.

Nižje sedenje, nižja višina, do 70 kilogramov manjša masa, pri hibridu nizko vgrajene baterije ... Da, tudi težišče avtomobila je zelo nizko. Zaradi tega je nagibanja avtomatično manj, inženirji pa so si lahko privoščili mehkejše zasnovano podvozje. In res, auris se je po tej plati skozi testne vijuge peljal sila dinamično, neravnine, podobne tistim na slovenskih cestah, pa pobiral zelo udobno. Ker je tudi krmiljenje bolj neposredno, se je auris po dinamiki podvozja povsem približal najboljšim v razredu, še posebej pri močnejših motorjih, kjer je zadnja prema večvodilna.

Bolj kot kadarkoli naj bi bil hibridni auris tisti joker, ki bo hladil ljubezen do dizlov Evropejcev in tudi Slovencev. Zasnova je sicer že dobro znana kombinacija električnega motorja in 1,8-litrskega bencinskega motorja s skupno močjo 100 kilovatov, kar je primerljivo dvolitrskim dizlom. 87 gramov ogljikovega dioksida na kilometer (na 15-palčnih platiščih) je najnižji podatek v razredu, izpustov trdih delcev in NOx praktično ni, obljubljena poraba pa je 3,8 litra. Do dveh kilometrov daleč gre lahko vse do hitrosti 50 km/h le na elektriko, kar je zelo pomembno v mestnih prometnih konicah. Pri tem smo lahko opazili pozitivne spremembe pri zmanjšanju glasnega zaganjanja bencinskega motorja med pospeševanjem.

Kot za zdaj edini hibrid v C-segmentu (najbližji proizvodnji je hibridni golf) želi tudi s ceno tik pod 19.000 evri (golf 1,6 TDI aut. 20.900 evrov, 2,0 TDI aut. 22.400 evrov) dosegati kar petino prodaje vseh slovenskih aurisov, preostanek si bodo enakovredno razdelli po dva bencinska in dizelska motorja, vsi sicer po prostornini znani, a konkretno obnovljeni in čistejši.

Ambiciozen cilj

Z 250 prodanimi aurisi leta 2013 nameravajo pri uvozniku krepko popraviti obrobno vlogo modela med Slovenci, veliko bolj optimistično merijo tudi na flotne kupce. V osrčju strategije je agresivna cenovna umestitev, ki da ji bodo primerljivi tekmeci ob podobni opremljenosti stežka sledili. Pri tem poleg tradicionalnih lastnosti znamke pri hibridu denimo navajajo znatno nižje stroške vzdrževanja v primerjavi z dizelskim motorji. Prodaja steče konec januarja, predvidoma čez pol leta bo prvič doslej sledil še karavanski auris, pozneje pa bo prišla še limuzinska različica corolla, ki pa ima pri Slovencih zanemarljiv delež.

TABELA MOTORJEV

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.