Novi passat razpihal konkurenco

Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Foto: Andrej Leban Volkswagen passat
Glavno sporočilo novega volkswagen passata je - za manj kot 35 tisočakov je mogoče zapeljati v garažo sodobno motoriziran avtomobil, namenjen poslovni ali družinski rabi, z naborom napredne opreme za varnost in udobje, ki se je ne bi branila nobena prestižnejša znamka.
Oglej si celoten članek

Osma generacija passata 41 let po svoji premieri in 22 milijonov prodanih primerkov kasneje letvico v srednjem razredu tekmecem postavlja zavidljivo visoko. Peugeot 508, ford mondeo, opel insignia in drugi se bodo morali pomeriti z izredno prostornim avtomobilom, docela vklopljenim v digitalni svet, in motorizacijo, ki ji v posameznih različicah ni para. Še bolj kot ohranjanje obstoječih kupcev je strategija namenjena tistim, ki so doslej vozili druge znamke, tudi premium slovesa. Pritisk s te strani v velikovolumenski razred je bil namreč zadnja leta izrazit, passat pa naj bi ponujal pravšnji odgovor tudi za bolj zahtevne stranke.

Enako dolg, a povsem drug pristop

A začnimo hitri pregled osme generacije na začetku. Primerjava z generacijo B7 kaže, da je B8 ostal praktično enako dolg (4,76 m), vseeno pa je povsem drugačen avtomobil, saj je medosje, postavljeno na MQB platformo, podaljšano za skoraj osem centimetrov, avto je nižji in širši, v povprečju pa za 74 kilogramov lažji.

Skupaj s kratkim prednjim previsom je to recept za precej dinamično podobo, navkljub ohranitvi tradicionalno prečiščenih linij zunanjosti, ki pa jih vseeno krasijo prefinjeni detajli, kot so 3D maska, prek katere se linija nadaljuje v ozka glavna svetila, izrazita bočna linija, vzvratna ogledala na pecljih, zadnja linija v nakazanem difuzorju zraka pri limuzini ali kot ločnica zadnjih vrat pri karavanu. Omisliti si je mogoče prilagodljive polne LED žaromete, pri najbogatejši opremi highline zavorna luč zadaj sveti v spreminjajoči podobi. Karavan zahteva okoli 1.500 evrov doplačila, v zameno nudi izdatno obdelanih in uporabnih 650 litrov prostora (limuzina 586 litrov).

Dovolj opreme tudi za patricije

Podoba prednje maske je na nek način prekopirana v notranjosti, saj se ravna linija z zračniki vleče prek vse armaturne plošče. Delovno okolje deluje znano, gumbov je razmeroma malo. Izrazito več je prostora, še posebej za kolena zadnjih potnikov (+4 cm).

Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Pri notranjosti še najbolj pride do izraza dvojna usmerjenost passata, lahko bi celo rekli delitev na plebejce in patricije. Osnovna oprema sicer ni slaba, a kot taka ne odstopa od razrednega povprečja. Premium razliko pa za dodaten denar naredijo posamezni elementi, kot so dodatni ergonomski sedeži, številni asistenčni sistemi, triobmočna klima že od drugega paketa opreme dalje in po mojem mnenju predvsem 12,3-palčni TFT zaslon Active info, na katerem se na digitalen način pred voznikom prikazuje vse, od merilnikov do navigacijske karte. Neverjetno, kakšno dodano vrednost omogoča takšen dodatek, vreden pol tisočaka, ki pa je vsaj še kakšnega pol leta na voljo le z opremo highline in le ob dokaj dragi najboljši infotainment napravi discover pro. Tudi HUD zaslon bo na voljo.

Avtomobil sam opravi s prikolico

Enega največjih preskokov na sam vrh razreda pa je passat storil glede naprednih asistenčnih sistemov, ki se praviloma vgrajujejo po paketih. Prepoznavanje pešcev, kar 17 različnih video pogledov na avto in okolico, ki jih omogočajo 4 kamere, opcija internetne povezave Car-Net z naborom številnih informacij, pa dalje pri karavanu trail assist samodejna vzvratna vožnja s prikolico, ki jo brez držanja volana “krmilimo” kar prek stikala, prvenstveno namenjenega nastavitvi ogledal, pa aktivna parkirna asistenca tretje generacije, ki po novem parkira tudi naprej v pravokotni boks, samodejna stop&go funkcija radarskega tempomata ter držanje smeri za vožnjo v gneči vse do 60 km/h, senzor za mrtvi kot ob vzvratni vožnji iz parkirnega mesta … Novosti je za en model res ogromno, senzorji, pogon (DSG menjalnik je praviloma obvezen) in kamere pa med seboj sodelujejo, kot pri malokaterem modelu.

Premierno najmočnejši štirivaljni dizel

Tudi pri motorjih in pogonu je vse prej kot dolgčas. Passat je namreč prvi volkswagen z bi-turbo dvolitrskim dizlom s kar 176 kW (240 KM), ki naj bi bil zanimiv predvsem za dosedanje voznike premium znamk in naj bi jih prodali kakih 40 na leto. Kratek poskus motorja je na meni pustil zelo pozitiven vtis, zmogljivosti so huronske.

Velika večina passatov bo sicer po pričakovanjih opremljena s 110-kilovatnim (150 KM) dizlom, čeprav bosta kasneje na voljo še različica s 140 kW (190 KM) in 1,6-litrski dizel (88kW/120 KM).

Bencinarji bodo štirje z od 1,4- do 2,0 litra prostrnine in z močmi od 92 kW (125 KM) do 206 kW (280 KM), a jih bo vseh skupaj v Sloveniji vozilo le za kakšen dober odstotek kupcev. Pri močnejših so na voljo 4motion pogon, za vse pa nastavljivo podvozje, DSG menjalnik … 

Prihodnje poletje pride k nam tudi varčna različica bluemotion, jeseni bo sledil plug-in hibrid z izpustom pod 40 gramov.

Foto: Andrej Leban Volkswagen passat Glavno besedo bo imela sredinska oprema comfortline, ki denimo že ima radarski tempomat in triobmočno klimo, medtem ko bo prav vsak passat imel pametni brezstični ključ, front assist opozorilo na trke, bluetooth, 6-letno jamstvo … Najvišja oprema highline doda polne LED žaromete, usnje, 17-palčna platišča … Promocijsko sta po znižani ceni na voljo tudi dodatna paketa bussiness in paket asistenčnih sistemov. Seznam dodatkov za izpolnitev individualnih želja je zelo dolg.

Vstopna cena za 1,4 TSI model je sicer 23.140 evrov, a veliko večino Slovencev zanima 2,0 TDI (110 kW) z opremo comfortline - ta je ocenjen na 26.578 (limuzina) oziroma 27.979 evrov (karavan). Doplačilo za highline opremo je dobra dva tisočaka, za DSG še dva in pol, celotni nabor aktivne varnosti pa 1.400 evrov. Dodajmo še tisti fantastični ekran, pa smo še vedno pod v uvodu obljubljeno ceno. Ljubitelji drugih znamk, dilema ne bo lahka.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.