Od 1. julija 2026 obvezna pomembna nadgradnja za električne avte

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Čez eno leto začne veljati prepoved gorljivih baterij v električnih avtomobilih.
Oglej si celoten članek

Požar električnega avta je ena hujših močnih mor za gasilce, kajti gorečo baterijo je praviloma precej težje pogasiti od klasičnega avta na termični pogon. Čeprav primeri gorečih električnih avtov sploh niso tako pogosti, kot bi bilo mogoče predvidevati glede na odmevnost v javnosti, pa število dogodkov gotovo ni zanemarljivo. 

Težava lahko nastane v primeru pregrevanja celic, ko začne zelo gorljiv elektrolit dejansko goreti. Ker pri gorenju elektrolita s kemično reakcijo nastaja kisik, se ogenj neprestano obnavlja, zato je gašenje z vodo in drugimi sredstvi izredno težavno. 

Proizvajalci vozil skušajo na različne načine zmanjšati možnost nastanka požara in njegovih posledic. Eno bolj zanimivih rešitev je celotni industriji z odprtjem patenta gotovo ponudil Renault s Fireman Access sistemom. Gre za hitri dostop v notranjost baterije prek namenske odprtine, prek katere lahko gasilci zelo hitro 'poplavijo' baterijo in onemogočijo možnost širjenja požara. 

A izkušnje kažejo, da ogenj včasih vztraja celo pri potopljenih električnih avtih. Ključno pri gašenju gorečega električnega avta je tako predvsem hlajenje, s čimer se prepreči širitev ognja na sosednje celice. 

Toplotni pobeg odslej prepovedan 

Na Kitajskem, kjer domuje večina največjih proizvajalcev baterij za električne avtomobile (CATL, BYD ...), gredo zdaj še korak dlje. Kitajska vlada je odločila, da morajo biti od 1. julija 2026 vse baterije, ki jih bodo vgrajevali proizvajalci avtov, negorljive.

Povod za precejšnjo zaostritev standardov je bila nedavna nesreča modela xiaomi SU7, v katerem so umrli trije študentje. Avto je trčil v avtocestno ograjo in takoj izbruhnil v ognjeno kroglo. 

Foto: Volkswagen Volkswagen ID.3 električni avto platforma MEB baterija

Že s prihodnjim letom bodo morali proizvajalci na zelo robustnih testih dokazovati varnost baterij. Po poročanju Auto Evolution bodo morali proizvajalci baterij njihovo notranjost oblikovati na način, da bodo preprečevali 'toplotni pobeg' iz celice na celico. Baterije bodo testirali v simulacijah hudih poškodb dna avta v primeru trka. Prav tako bodo morale prestati teste termalno napornih zaporednih hitrih polnjenj s simulacijo kratkega stika.

Proizvajalci bodo morali dokazati tudi varnost potnikov pred morebitnimi plini, ki se sproščajo v kemičnih procesih znotraj celic. Ne glede na scenarij bodo morale baterije izkazati negorljivost, šele nato jih bodo lahko vgrajevali v avte 

Največji proizvajalec baterij na svetu CATL je že pozdravil nove standarde, ob tem pa poudaril, da sami uporabljajo tehnologijo preprečevanja termičnega pobega med celicami že od leta 2020.

CATL sicer na Madžarskem gradi največjo gigatovarno v Evropi s kapaciteto 100 GWh. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 06:43 26. Junij 2025.

    Super! Zdaj še domet 1000 km brez rezerve in cena pod 30.000 in smo zmagali.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.