Avto > Na Štrom
8822 ogledov

Kateri električni avto se trenutno najbolj splača?

Subvencija za električni avto Andrej Leban
Kateri električni avtomobili ponujajo največ dosega za svoj denar? Lestvica nemškega ADAC kluba razkriva rezultate, ki bodo za marsikoga presenečenje.

Nemški avtomobilski klub ADAC je pripravil zanimivo analizo električnih vozil glede na razmerje med dosegom in ceno. Podatke o dosegu je povzel po tovarniških specifikacij (protokol WLTP) in jih primerjal s priporočenimi prodajnimi cenami. Na ta način so želeli pri avtoklubu ugotoviti, kateri avtomobili ponujajo največ kilometrov dosega za vložen denar.

Tesla model 3 (različica LR RWD) je s priporočeno (nemško) ceno 44.990 evrov in obljubljenim dometom 702 kilometrov uvrščen na sam vrh lestvice. Razmerje med ceno in dosegom pomeni, da je za kilometer vožnje pri tem avtu treba vložiti 64 evrov.

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Za njim se je uvrstil novi model kia EV3 z večjo baterijo, ki je nekoliko cenejši od tesle (41.390 evrov) in ima obljubljen doseg dobrih 600 kilometrov. Cena za kilometer vožnje je 68 evrov.

Takoj na tretjem mestu je še en korejec, hyundai inster. Gre za predstavnika malih mestnih električnih avtov, pri 49 kWh bateriji in ceni 25.400 evrov ima napovedan doseg 370 kilometrov oziroma 69 evrov za kilometer. 

Mercedes-benz CLA, platforma MMA | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Na četrtem mestu je verjetno eno glavnih presenečenj lestvice - mercedes-benz CLA 250+ EQ. Novi kupe je glede osnovne cene skoraj 56 tisoč evrov najdražji med prvimi 20 električnimi avti, a ima zaradi napovedanega dosega skoraj 800 kilometrov zelo dobro nabavno razmerje 71 evrov za kilometer dosega.

Sledi mu prvi 'kitajec' leapmotor T03, nato citroën ë-C3 ...

Top 20: električni avtomobili z najboljšim razmerjem med ceno in dosegom

Mesto Znamka Model Cena (€) Doseg (km) €/km
1 Tesla Model 3 Long Range 44.990 702 64
2 Kia EV3 (81,4 kWh) 41.390 605 68
3 Hyundai Inster (49 kWh) 25.400 370 69
4 Mercedes-Benz CLA kupe 250+ EQ 55.859 791 71
5 Leapmotor T03 18.900 265 71
6 Citroën ë-C3 23.300 326 71
7 Opel Corsa Electric (54 kWh) 31.490 429 73
8 Dacia Spring Electric 45 16.900 225 75
9 Peugeot e-3008 230 Long Range 52.750 698 76
10 Škoda Elroq 85 43.900 580 76
11 MINI Cooper SE 30.700 402 76
12 BYD Dolphin 32.990 427 77
13 Volkswagen ID.3 GTX 47.225 606 78
14 Fiat Grande Panda Electric 24.990 320 78
15 MINI Countryman E 36.800 462 80
16 Hyundai Kona Electric (65,4 kWh) 40.990 514 80
17 Polestar 2 Long Range Single Motor (82 kWh) 52.690 659 80
18 Renault Scénic E-Tech Electric 220 Long Range 47.900 598 80
19 Tesla Model Y Long Range 49.990 622 80
20 Lynk & Co 02 35.995 445 81

Pri katerih bi plačali največ

Med električnimi avti z najslabšim razmerjem glede cene in dosegom seveda prednjačijo modeli, ki so običajnim smrtnikom bolj ali manj nedosegljivi. Daleč v ospredju je dva milijona evrov vredni superšportni lotus evija z neverjetnim razmerjem 5.829 evrov za kilometer dosega. Z bolj 'realnimi' razmerjem 734 evrov sledi rolls-royce specter, nato maserati grancabrio folgore, mercedes-benz G 580 EQ ...

V tej skupini pa so tudi električni kombiji, ki naj bi bili zaradi prostora in uporabnosti namenjeni širšim množicam, a imajo zelo slabo razmerje med ceno in dosegom: ford E-tourneo custom, VW T7 e-caravelle, mercedes-benz EQV ...

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • silvo38 05:58 12.junij 2025.

    Cena na kilometer se zelo spremeni, če bi delali izračun na realen doseg. Tudi vrstni red bi se pomešal. Neuporabna in brezvezna primerjava.

  • Ogledalce 09:34 11.junij 2025.

    Price performance (oprema/doseg/cena) ješe vedno tesla.

  • Avatar Peter Klepec
    peter4 06:55 11.junij 2025.

    Ko gledam te cene se mi kar zagabi da bi zivel izven kraja kjer sem zaposlen. Kolo je zakon. Ali pa peš. Jaz sem 45k eur dal za stanovanje, 12 let nazaj. Imam še 4 obroke, pa bo Octavija za ...prikaži veča 21.400 (20k+obresti) moja. V 2 letih bo na števcu le 20k prevoženih. Ko sem iskal rabljeno do 3 leta staro, pa je za do 15k nisem nasel ali pa so imele cez 85k prevozenih. Pri 30k prevozenih letno, me ne cudi da si nekateri privoscijo nov avto vsaki 2-3 leta. Pa tudi ne, da dajo cez 40k eur zanj, če lahko.

Sorodne novice