Nemški avtomobilski klub ADAC je pripravil zanimivo analizo električnih vozil glede na razmerje med dosegom in ceno. Podatke o dosegu je povzel po tovarniških specifikacij (protokol WLTP) in jih primerjal s priporočenimi prodajnimi cenami. Na ta način so želeli pri avtoklubu ugotoviti, kateri avtomobili ponujajo največ kilometrov dosega za vložen denar.
Tesla model 3 (različica LR RWD) je s priporočeno (nemško) ceno 44.990 evrov in obljubljenim dometom 702 kilometrov uvrščen na sam vrh lestvice. Razmerje med ceno in dosegom pomeni, da je za kilometer vožnje pri tem avtu treba vložiti 64 evrov.

Za njim se je uvrstil novi model kia EV3 z večjo baterijo, ki je nekoliko cenejši od tesle (41.390 evrov) in ima obljubljen doseg dobrih 600 kilometrov. Cena za kilometer vožnje je 68 evrov.
Takoj na tretjem mestu je še en korejec, hyundai inster. Gre za predstavnika malih mestnih električnih avtov, pri 49 kWh bateriji in ceni 25.400 evrov ima napovedan doseg 370 kilometrov oziroma 69 evrov za kilometer.

Na četrtem mestu je verjetno eno glavnih presenečenj lestvice - mercedes-benz CLA 250+ EQ. Novi kupe je glede osnovne cene skoraj 56 tisoč evrov najdražji med prvimi 20 električnimi avti, a ima zaradi napovedanega dosega skoraj 800 kilometrov zelo dobro nabavno razmerje 71 evrov za kilometer dosega.
Sledi mu prvi 'kitajec' leapmotor T03, nato citroën ë-C3 ...
Top 20: električni avtomobili z najboljšim razmerjem med ceno in dosegom
Mesto | Znamka | Model | Cena (€) | Doseg (km) | €/km |
---|---|---|---|---|---|
1 | Tesla | Model 3 Long Range | 44.990 | 702 | 64 |
2 | Kia | EV3 (81,4 kWh) | 41.390 | 605 | 68 |
3 | Hyundai | Inster (49 kWh) | 25.400 | 370 | 69 |
4 | Mercedes-Benz | CLA kupe 250+ EQ | 55.859 | 791 | 71 |
5 | Leapmotor | T03 | 18.900 | 265 | 71 |
6 | Citroën | ë-C3 | 23.300 | 326 | 71 |
7 | Opel | Corsa Electric (54 kWh) | 31.490 | 429 | 73 |
8 | Dacia | Spring Electric 45 | 16.900 | 225 | 75 |
9 | Peugeot | e-3008 230 Long Range | 52.750 | 698 | 76 |
10 | Škoda | Elroq 85 | 43.900 | 580 | 76 |
11 | MINI | Cooper SE | 30.700 | 402 | 76 |
12 | BYD | Dolphin | 32.990 | 427 | 77 |
13 | Volkswagen | ID.3 GTX | 47.225 | 606 | 78 |
14 | Fiat | Grande Panda Electric | 24.990 | 320 | 78 |
15 | MINI | Countryman E | 36.800 | 462 | 80 |
16 | Hyundai | Kona Electric (65,4 kWh) | 40.990 | 514 | 80 |
17 | Polestar | 2 Long Range Single Motor (82 kWh) | 52.690 | 659 | 80 |
18 | Renault | Scénic E-Tech Electric 220 Long Range | 47.900 | 598 | 80 |
19 | Tesla | Model Y Long Range | 49.990 | 622 | 80 |
20 | Lynk & Co | 02 | 35.995 | 445 | 81 |
Pri katerih bi plačali največ
Med električnimi avti z najslabšim razmerjem glede cene in dosegom seveda prednjačijo modeli, ki so običajnim smrtnikom bolj ali manj nedosegljivi. Daleč v ospredju je dva milijona evrov vredni superšportni lotus evija z neverjetnim razmerjem 5.829 evrov za kilometer dosega. Z bolj 'realnimi' razmerjem 734 evrov sledi rolls-royce specter, nato maserati grancabrio folgore, mercedes-benz G 580 EQ ...
V tej skupini pa so tudi električni kombiji, ki naj bi bili zaradi prostora in uporabnosti namenjeni širšim množicam, a imajo zelo slabo razmerje med ceno in dosegom: ford E-tourneo custom, VW T7 e-caravelle, mercedes-benz EQV ...
Cena na kilometer se zelo spremeni, če bi delali izračun na realen doseg. Tudi vrstni red bi se pomešal. Neuporabna in brezvezna primerjava.
Price performance (oprema/doseg/cena) ješe vedno tesla.
Ko gledam te cene se mi kar zagabi da bi zivel izven kraja kjer sem zaposlen. Kolo je zakon. Ali pa peš. Jaz sem 45k eur dal za stanovanje, 12 let nazaj. Imam še 4 obroke, pa bo Octavija za… ...prikaži veča 21.400 (20k+obresti) moja. V 2 letih bo na števcu le 20k prevoženih. Ko sem iskal rabljeno do 3 leta staro, pa je za do 15k nisem nasel ali pa so imele cez 85k prevozenih. Pri 30k prevozenih letno, me ne cudi da si nekateri privoscijo nov avto vsaki 2-3 leta. Pa tudi ne, da dajo cez 40k eur zanj, če lahko.