Avto
4528 ogledov

Potop Tesle v Evropi, vzpon Kitajcev in rast hibridov

Popust na nakup avtomobila Žurnal24
Zadnji podatki z evropskega avtomobilskega trga razkrivajo, da Tesla v Evropski uniji izgublja svojo nekoč močno vlogo, medtem ko kitajski proizvajalci, predvsem MG, krepijo svoj položaj. Volkswagen ostaja na vrhu, Renault se nevarno približuje Toyoti, skupina Stellantis pa se še naprej sooča s težavami v prodaji.

V državah EU je bilo v prvih štirih mesecih leta 2025 registriranih manj novih osebnih avtomobilov kot v enakem obdobju lani. Skupno število registracij se je zmanjšalo za 1,2 odstotka in doseglo 3,64 milijona vozil, kažejo podatki evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA). A kljub letnemu padcu se zdi, da se trg v zadnjem času vendarle nekoliko pobira — samo v aprilu so bile registracije višje za 1,3 odstotka v primerjavi z aprilom 2024.

Hibridi v vzponu, električni še vedno zadaj

Hibridna vozila (HEV) so vse bolj priljubljena in so v prvih štirih mesecih dosegla 35,3-odstotni tržni delež, to je sedem odstotkov več od bencinskih modelov vozil. Električni avtomobili so zabeležili rahlo rast in dosegli 12-odstotni delež — kar sicer pomeni napredek, a z 558.262 registracijami v štirih mesecih še vedno močno zaostajajo za cilji Evropske unije.

Električni avto na javni polnilni postaji. | Avtor: Profimedia Profimedia

Volkswagen ohranja primat

Volkswagen še naprej ostaja nesporni vodilni proizvajalec v EU. V prvih štirih mesecih je zabeležil 7,5-odstotno rast in presegel 410.000 novih registracij. Celotna skupina Volkswagen (vključno z Audi, Škoda, Seat itd.) je rasla za 4,7 odstotka.

Toyota ostaja na drugem mestu z več kot 287.000 registracijami, a ji Renault hitro sledi. Francozi so v tem obdobju zrasli za kar 14,2 odstotka, pri čemer je velik delež pripadel uspehu modela clio. V absolutnih številkah Renault zaostaja za Toyoto le še za 61.000 vozil.

Nasprotno pa je Toyota v istem obdobju izgubila 8,6 odstotka tržnega deleža.

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Stellantis v rdečih številkah

Skupina Stellantis, ki združuje številne evropske in ameriške znamke, beleži precejšen upad. Registracije znamk Lancia/Chrysler so upadle za kar 71 %, DS za 26 %, Fiat za 21 %, Opel/Vauxhall za 19 % in Citroën za 13 %. Skupna prodaja skupine se je zmanjšala za 11,1 odstotka.

MG3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kitajski MG z rastjo večjo od 50-odstotkov

Na drugi strani lestvice navzgor izstopa kitajski proizvajalec SAIC z znamko MG, ki je zabeležila kar 52,4-odstotno rast in skoraj 70.000 registracij. MG je tako v EU že prehitel španskega Seata, ki je prodal 18,7 % manj vozil kot v enakem obdobju lani. MG je tudi ena redkih kitajskih znamk, ki v Evropi deluje pod eno samo, jasno definirano blagovno znamko, kar je v nasprotju s strategijo mnogih drugih kitajskih proizvajalcev.

Tesla na zgodovinsko nizki točki

Tesla, nekoč paradni konj električne mobilnosti, je trenutno šele 23. med vsemi proizvajalci v EU — za Suzukijem in Jeepom. V prvih štirih mesecih je Tesla registrirala le 41.677 vozil, kar pomeni 46,1-odstotni padec glede na lansko leto.

Tesla Model3 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

April 2025 je bil za Teslo še posebej slab: v primerjavi z aprilom 2024 se je število registracij prepolovilo (z 11.540 na 5.475 vozil), kar pomeni 52,6-odstotni upad. Tržni delež Tesle v EU je padel na vsega 0,6 odstotka.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Karenya5148 15:04 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • FejstDogaja 19:39 27.maj 2025.

    Očitno si slep. MG-jev je kot listja in trave.

  • slavauk22 18:41 27.maj 2025.

    do zdaj še nisem videl da bi kateri europejec vozil kitajski avto pa sem cel dan na poti........ prevladujejo še zmeri tesle