Ralf Brandstätter je vodja Volkswagna za Kitajsko. Gre za ogromen trg, na katerega je Volkswagen vstopil zelo zgodaj in dolga leta obiral bogate sadove motorizacije kitajskih množic.
Zadeve so se v zadnjih letih drastično spremenile, nekdaj vodilni zahodni proizvajalci avtomobilov so vse manj konkurenčni kitajskim znamkam, od katerih so nekatere začele izdelovati avte šele pred nekaj leti.
Brandstätter torej vodi kitajsko vejo Volkswagna v povsem drugačnih okoliščinah kot predhodniki.
Izjemna rast vozil nove generacije
Lani, torej leta 2024, so električni in elektrificirani avtomobili (New energy vehicle - NEV: baterijski, priključni hibridi, podaljševalniki dosega) predstavljali že skoraj 50 odstotkov vseh registracij avtov na Kitajskem. Gre za nepredstavljivo rast v vsega petih letih.
Zaradi hude konkurence številne domače znamke skušajo prodreti tudi v tujino. Najbolj čislani cilj so zahodni trgi, tudi evropski.

Veliki vložki, jasna politika in mlada moč
Brandstätter je na LinkedIn omrežju navedel ključne dejavnike, ki opredeljujejo kitajsko avtomobilsko ofenzivo. Automobilwoche jih povzema.
1. Kitajska je zgodaj prepoznala priložnosti avtomobilske industrije in je vložila ogromna sredstva v raziskave ter razvoj.
2. Že 20 let vzporedno obstaja tudi obsežen državni politični okvir za spodbujanje razvoja vozil nove generacije. Gre za razne spodbude in subvencije na eni strani ter omejitve v obliki prepovedi vožnje za motorje na notranje zgorevanje.
3. Kitajska je ogromno vložila v razvoj dostopne polnilne infrastrukture. V državi je 3,6 milijona javnih polnilnic - to je 70 odstotkov vseh polnilnic na svetu!
4. Nizke cene polnjenja: 100 kilometrov poti z električnim avtom stane le okoli 1,5 evra. Ponekod kilovatna ura stane manj kot pet centov. V Evropi je na hitrih polnilnicah elektrika 10-krat dražja.
5. Zaradi nizkih nabavnih in obratovalnih stroškov je električni avto na Kitajskem okoli štirikrat cenejši v primerjavi z avtom na termični pogon.
6. Željni kupci. Povprečni kupci novih avtov imajo 34 let, kar je skoraj 20 let manj kot v Evropi. Zato so zelo odprti za nove tehnologije, vključno z električnim pogonom.

Kaj naj naredi Evropa
Brandstätter iz središča svetovne e-mobilnosti Evropejcem svetuje realne, a odločne ukrepe. Dosledna usmeritev industrijske politike, zanesljiva, dolgoročna in enakovredna podpora za hibridna in električna vozila ter privlačne cene električne energije – to so usmeritve, ki bi jih morala Evropa povzeti, da bi uspešno oblikovala lasten prehod na novo mobilnost.
Še najmanj vpliva ima Evropa na starost strank.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Sam opažam še eno evropsko pomanjkljivost proti konkurenci. To je vzvišenost in predsodek. Dolgo časa je Evropejc živel v prepričanju, da je večvreden in da mu npr. Aziati niso kos, zaspal je na lovorikah, podcenjeval in zdaj smo tu, kjer… ...prikaži več smo. Sam sem se z nekim trgovcem z motorji meenil za menjavo staro za novo, ker sem imel motor narejen v Indiji, je trgovec rekel, da je "eksotika" in da ga ne vzame. Revež slovenski ni vedel, da so znamke iz Indije št. 3 in 4 na svetu v proizvodnji motorjev,
Hitre, pravočasne odločitve kitajske vlade so tisto, ki jih dela učinkovite in konkurenčne. Pred leti so, kar čez noč prepovedali uporabo dvotaktnih motorjev. Ta zalogaj so izvedli s tem, da so imeli že pripravljeno alternativo v električnem pogonu. In nikogar… ...prikaži več ne čudi, da so omejili uporabo diselskih motorjev. Vsako vozilo ima na reg.tablicah oznako ali gre za brncinski ali električni pogon. In, ko se v EU samo deklerativno govori o zelenem prehodu to Kitajci izvajajo že v praksi....