V Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Sloveniji so razgrnili številke o prvih registracijah osebnih vozil in lahkih gospodarskih vozil, ki jih pripravlja podjetje Ardi. INT.
Število prvih registracij novih osebnih vozil je malenkost večje (+679 vozil, ali 4,85 odstotka) kot v prvih treh mesecih leta 2024, kažejo podatki. Od januarja do marca je bilo pri nas prvič registriranih 14.672 vozil, samo meseca marca 5285. Največ vozil je v prvem četrtletju prodal Volkswagen (2221), sledijo Škoda (1605), renault (1326), Peugeot (850) in Hyundai (841). Med dvajseterico najdemo tudi Kitajsko znamko Forthing (182), ki beleži kar 2175-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom, na 20. mestu pa Teslo (178). V mesecu marcu so Slovenci najpogosteje za svoje novo vozilo izbrali škodo octavio (217 prvih registracij), ki je tudi na vrhu skupne prodaje v letu 2025 s 468 prvimi registracijami. Do petega mesta sledijo renault captur (438), renault clio (432), škoda kamiq (416) in volkswagen golf (391).

Za razliko od prodaje novih osebnih vozil, pa je statistika prvih registracij lahkih gospodarskih vozil v rdečih številkah. Marca je bila prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani manjša kar za 37,18 odstotka, v prvih treh mesecih leta pa je prodaja manjša za 27,75 odstotka. Največ prvih registracij beležijo pri Renaultu (273), sledijo Ford (268), Fiat (267), Volkswagen (208) in Citroën (199). Največ registracij beleži fiat ducato (199), sledijo renault master (138), ford transit custom (119), citroën jumper (85) in VW caddy (85).

Statistika prodaje električnih vozil še naprej vztrajno raste, a delež v primerjavi z ostalimi pogoni ostaja majhen (8,8 odstotka). Marca je bilo v Sloveniji prvič registriranih 479 100-odstotno električnih avtomobilov (lani marca 349), v prvih treh mesecih leta pa skupaj 1288 električnih avtomobilov, kar je 384 oziroma skoraj 30-odstotna rast. Tesla je po klavrnih številkah v prvih dveh mesecih v mesecu marcu v Slovenijo dostavila prvo večjo pošiljko vozil letos, in sicer 71 vozil model Y in 76 vozil model 3, kar je bilo v mesecu marcu največ med vsemi. V prvih treh mesecih je največ prvih registracij beležil cupra born (126), sledijo peugeot e-208 (122), VW ID.4 (101), tesla model 3 (92)in tesla model Y (92). Omeniti velja tudi kitajski dongfeng box s 86 prvimi registracijami v prvih treh mesecih leta. Rast prodaje električnih vozil gre pripisat radodarnim državnim subvencijam in vse večjemu številu modelov, tudi cenejših, ki so na voljo kupcem vozil v Sloveniji.
Sončna energija je že zdaj ekološko sprejemljiva in ne povzroča več okoljske in ekonomske škode kot koristi. Zato je tudi najbolj rastoča v svetu - v zadnjem letu okrog 400 GW, od tega dobro polovico postavijo Kitajci. Pri nas je… ...prikaži veče imamo okrog 1,7 GW. Ko jo bomo imeli 8 GW, ne bomo več potrebovali nobene nuklearke...
Poleg tega so številke za subvencioniranje fosilnih goriv v svetu višje kot subvencije za zeleni prehod. Avtomobilski proizvajaleci zatrjujejo, da bodo baterije preživele avtomobil, nakar bodo še dolga leta delovale kot zalogovnik v omrežju.
Eni imate probleme s številkami. V članku so številke jasne. Kot je tudi jasno, da EV veliko manj onesnažuje kot ICE in to kljub famoznemu škodljivemu rudarjenju redkih zemelj. Ko pa si razumen človek razjasni številke vseh stroškov lastništva, pa… ...prikaži več je dejstvo, da je EV kljub višji nabavni ceni cenejši od ICE, in to že pri deset tisoč kilometrov na leto.