Evropska unija bo omilila prepoved prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov, poroča The Guardian. Ukrep omogoča, da se 10 odstotkov avtomobilov izogne prepovedi ničelnih emisij po letu 2035.
Zmaga za evropsko avtomobilsko industrijo
Spomnimo, ministri za energetiko so 28. marca 2023 potrdili uredbo, v skladu s katero bi bila od leta 2035 prepovedana prodaja novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Po tej zakonodaji so bili proizvajalci dolžni zagotoviti, da bo 100‑odstotka proizvodnje avtomobilov in kombijev do leta 2035 imelo ničelne emisije.
Od potrditve uredbe dalje so nekatere države Evropske unije, predvsem sta bila glasna nemški kancler Friedrich Merz in italijanska premierka Giorgia Meloni, pa tudi celotna avtomobilska industrija, močno pritiskali na Evropsko komisijo, ta pa je zdaj pritiskom očitno podlegla. Evropska komisija je potrdila, da se bo ta delež zdaj zmanjšal na 90 odstotkov, kar bo omogočilo nadaljnjo proizvodnjo dela priključnih hibridnih električnih avtomobilov ali celo motorjev z notranjim zgorevanjem tudi po letu 2035. To pomeni zmago za evropsko avtomobilsko industrijo, ki se je težko preusmerila na električna vozila in se zdaj sooča z vse večjo konkurenco kitajskih tekmecev.
Kateri pogoni bodo v EU dovoljeni tudi po letu 2035
Sicer omilitev pravil ne pomeni, da bodo proizvajalci pri preostalih 10 odstotkih proizvodnje povsem brez obveznosti. Avtomobili in kombiji, ki po letu 2035 ne bodo dosegali cilja ničelnih emisij, bodo morali biti okoljsko uravnoteženi z dodatnimi zelenimi ukrepi v proizvodnji. Med temi ukrepi Evropska komisija navaja predvsem uporabo zelenega jekla, proizvedenega v Evropi, ter uporabo biogoriv v vozilih, ki niso električna. "To bo omogočilo, da bodo priključni hibridi (PHEV), podaljševalniki dosega, blagi hibridi in vozila z motorji z notranjim zgorevanjem še vedno igrali vlogo po letu 2035, poleg popolnoma električnih vozil (EV) in vozil na vodik," je dejala komisija.
Komisija je prav tako omilila cilje za električne kombije in znižala zahteve za 50-odstotno zmanjšanje emisij ogljika do leta 2030 na 40 odstotkov.
Odzivi
Odločitev Evropske komisije je v Evropskem parlamentu že obsodila Zelena stranka, ki pravi, da gre za "iztrebljanje" vodilne zakonodaje, namenjene zmanjšanju evropskih emisij.
Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen, ki je leta 2022 zagovarjala zeleni dogovor in temeljno uredbo o emisijah avtomobilov, je dejala le: "Evropa ostaja v ospredju globalnega prehoda na čisto energijo." Dodala je, da so bili predlogi, ki jih mora podpreti Evropski parlament, sprejeti po "intenzivnih dialogih z avtomobilskim sektorjem, organizacijami civilne družbe in deležniki".
Spodbuda proizvajalcem za izdelavo majhnih avtomobilov: "Super krediti"
V svežnju ukrepov, ki jih je komisija predstavila v Strasbourgu, je tudi nova spodbuda za proizvajalce pri proizvodnji majhnih avtomobilov, ki so najbolj priljubljena kategorija vozil v Evropi. Do leta 2035 jim bodo kot spodbuda za izdelavo majhnih, cenovno dostopnih električnih avtomobilov ponujali "super kredite", pri čemer bo vsako vozilo štelo za 1,3 avtomobila znotraj kvot Evropske unije, kar bo proizvajalcem omogočilo, da si zagotovijo cilje glede emisij.
Von der Leyen je navedla tudi ukrepe za spodbujanje povpraševanja po električnih avtomobilih s strani velikih poslovnih kupcev, ki veljajo za ključne za pospešitev uvajanja električnih vozil, saj so komercialni vozni parki eden glavnih dobaviteljev na trgu rabljenih avtomobilov.
Tile bruseljski apartčiki se zaletijo kot prešič v bučo, isto je z zeleno piz da ri jo, brez, da bi …
IQ00,pravi,da ima doma 3. električne avtomobile,mogoče res,ampak ni pa povedal,da so to igrače,!!! ;D
Eu troti.