In ravno Frankfurt je bilo tudi prizorišče pedstavitve novega modela, ki za znamko opel predstavlja tretjino celotne prodaje in je za njeno zdravje (znamke Opel) še kako pomembna.
In ravno zaradi tega odgovorni pri Oplu ničesar niso želeli prepustiti naključju in zato so jo razvijali cela štiri leta. Obliko so pri Oplu zaupali Marku Adamsu, karizmatičnemu avstralcu, ki smo ga na prireditvi tudi spoznali. Navdih za obliko je oplov oblikovalski tim iskal pri insigniji, ki je do tega trenutka že prejela 29 nagrad za oblikovanje. S tem želijo še okrepiti z insignijo začeto oblikovalsko filozofijo in jo v kratkem času implementirati v celotno modelno paleto. Astra je tako oblikovana zelo dinamično, vsekakor zelo drugačno kot predhodnica, opazovalčevo oko pa sprva opazi svetila, ki so na moč podobna tistim pri večji sestri, med njima pa domuje nova motorna maska in večji in predrugačen oplov znak. Astro z boka zaznamujejo široka ramena v obliki izbuljenih blatnikov in velike kolesne odprtine med katere so inženirji umestili kolesa do velikosti 19 palcev. Astra je tudi9 prvi model v tem segmentu, ki je dobila v celoti s kromom obrobljena stekla, kar povišuje eleganco, ki se tako z roko v roki prepleta s športnim in dinamičnim izgledom. Zadek je prav tako popolnoma drugačen, zelo malo je ravnih linij, svetila ponovno povzemajo obliko insignije. Naklo zadnje ga stekla je zelo položen, kar ponovno zvišuje dinamiko nad njim je tudi večji spojler. Odprtina prtljažnika ni tolikšna kot bi lahko bila, kar ponovno priča, da je oblika pri tem modleu igrala vidnejšo vlogo kot funkcionalnost in da so pri Oplu bili odločeni ponovno narediti vznemirljiv avtomobil.
Vsekakor to velja tudi za notranjost, ki je svetlobna leta od predhodnice, tako kar se tiče izbire materialov in razgibanosti linij armaturne plošče, kakor tudi odlagalnih površin. Slednja so bila ena večjih pomankljivosti predhodnice, izboljšave pa je opaziti tudi pri kakovosti. Znotraj so oblikovalci nadaljevali podobnost z evropskim avtom leta, s slednjim si astra deli volanski obroč in izgled sredinske konozlle kakor tudi večino napredne tehnike. In ravno to je bilo tudi vodilo inženirjev, in sicer prinesti vso oplovo napredno tehniko v nižji razred in jo ponuditi po smiselni ceni. Med te dodatke nedvomno sodi sistem oplovega očesa, kjer gre za sistem prepoznave prometnih znakov. Sistem preko infrardeče prejema podatke s ceste in jih (presenetljivo promptno) posreduje vozniku preko zaslona med merilnikoma. Za sistem nimamo za napisati kaj slabega, mogoče bi lahko bil nekoliko boljši le nabor informacij, kar bodo pa s časom pri Oplu nedvomno še dopolnjevali. Boljša kot med merilnikoma bi tudi bila pozicija pred voznikom v obliki head up displeja. Med tehnološke priboljše pa uvrščamo še prilagodljivo vzmetenje FlexRide (v nemčiji zanj zahtevajo 930 doplačila), s pomočjo katerega se astra pelje zelo udobno, s pritiskom na gumb pa tudi nadvse športno. FlexFix je oznaka za zelo priročen nosilec za kolesa, flex floor pa pomeni več nivojsko vpetje dna prtljažnika s katerim lahko razmejujeteprtljago in prilagujete v osnovi 370 litrski prtljažnik. S podiranjem klopi v drugi vrsti pa prostor naraste na 1.235 litrov.
Na tem mestu naj omenimo, da je astra zrasla za 17 centimetrov in sedaj meri 442 centimetrov v širino pa meter pokaže 181 centimetrov (+8). Medosje se je prav tako raztegnilo in sicer za 71 mm, tako da sedaj meri 2.685 milimetrov. To v praksi pomeni nekaj več prostora namenjenega potnikom, kakšen zna zaradi oblike in proti zadku hitro padajoče strehe tudi zmanjkati. So pa izredno dobri sedeži, predvsem pri različicah, ki imajo ergonomske sedeže, katerim se da nastavljati tudi sedalni del in so dobili tudi certifikat priznanega nemškega inštituta.
Motorna paleta je nekoliko prevetrena in je v duhu downsizinga dobila tudi nekaj turbo bencinarjev, ki pa poleg večje moči nudijo tudi močno znižano porabo in raven emisij. Motorjev je osem in sicer so enakovredno razrdeljeni v oba tabora. Na bencinski strani se prične pri atmosferskem 1.4 litrskem, ki razvije 74 kW in konča pri 1.6-litrskem „turbaku“ z 132 kilovati največje moči. Tako motorizirana astra doseže hitrost 221 km/h, od 0-100 km/h pa pospeši v 8,5 sekunde. Obenem pa na 100 kilometrov poti porabi le 6,8 litra bencina in v ozračje izpusti le 159 gramov CO2. Na dizelski strani osnovo predstavlja 1.3-litrski dizel z 70 kilovati, ki bo poganjal tudi ecoflex različico s 4,2 litrsko porabo in 109 gramskim izpustom, višek ponudbe pri dizlih pa za sedaj predstavlja 2.0-litrski CDTi agregat z 118 kilovati največje moči in 350 Nm navora, 380 v funkciji overboost. Na voljo so tudi trije menjalniki, v osnovi je ta pestopenjski ročni, pri močnejših različicah njegovo mesto zasede takšen s prestavnim razmerjem več, proti doplačilu pa si lahko omislite tudi šestopenjsko avtomatiko, ki pa ni na voljo pri vseh kombinacijah motorjev.
Opremski paketi bodo štirje in bodo prilagojeni različnim potrebam kupcem. Enjoy bo na primer zelo barvit in prilagojen malši klieneteli, novost pa je paket opreme sport, ki bo kot ime pove zalsedoval dinamičnost. Cene so za sedaj še dobro skrta skrivnost, govori se o ceni okoli 14 tisočakov in pol, seveda za nemški trg, kjer je astra že na voljo kupcem. K nam bo zapeljala malo kasneje in sicer prodaja na sončni strani alp steče v začetku januarja.
Oplovo četrto astrološko znamenje
Ena največjih zvezd nedavno zaključenega salona v Frankfurtu je bila 10 generacija oplovega predstavnika v C segmentu, ki v zadnjih štirih generacijah kliče na ime astra.