Test: ford tourneo connect

Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo Foto: Saša Despot Ford Tourneo
Kaj je na novem fordu tourneu connectu novega? Pravzaprav vse, saj so se pri fordu odločili, da bo nastal na popolnoma novi osnovi, ki je plod sodelovanja s Volkswagnom. Test.
Oglej si celoten članek

Sodelovanja med velikimi avtomobilskimi proizvajalci, ki jim ne bi ravno na prvi pogled pripisali prijateljskih vezi, so bila in so danes še toliko bolj pogosta, saj prinesejo marsikatero prednost. Predvsem ko gre za zmanjševanje stroškov razvoja in proizvodnje.

To so cene Ford ima pri nas nov avto za družine in obrtnike

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

In tako so v Kölnu in Hannovru malce poškilili in pogledali skozi prste ter se zmenili, da bodo sodelovali pri razvoju lahkih gospodarskih vozil. Po eni strani je tako Ford vložil večino naporov pri razvoju novega forda rangerja oziroma volkswagna amaroka, pri Volkswagnu pa so opravili večino dela pri razvoju novega volkswagna caddyja oziroma forda tournea connecta, ki smo ga preskusili na testu.

Avto Kombi po meri Slovenca

Skupna izhodišča na samosvoj način

Ker gre za lahka gospodarska vozila oziroma limuzinske kombije, ki so se že popolnoma uveljavili tudi kot praktični družinski prevozniki, oblika niti ni tako zelo pomembna, če avtomobil le ima določene družinske značilnosti. Ford tourneo connect se zato od svojega hannoveranskega bratranca ne loči tako zelo, kot so se v začetkih takšnih sodelovanj med seboj razlikovali denimo alfa romeo 164, fiat croma, lancia thema in saab 9000, in tudi toliko ne, kot denimo v predpretekli generaciji fiat punto in opel corsa. Vsi ti avtomobili so namreč nastali na skupnih osnovah.

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

Tu gre bolj za razliko v smislu citroëna berlinga in peugeota rifterja. Gre torej za razlike v podrobnostih, ki pa so ključnega pomena za prepoznavanje posameznega modela kot pripadnika določene znamke. In zato boste od spredaj po radikalno drugačni maski in žarometih gotovo vedeli, da je ford tourneo connect dejansko ford, zadaj pa na to opozarjajo tudi Fordov logo in velik napis »CONNECT«, prav tako pa tudi drugačne luči.

Avto Novodobni VW za velike družine

Tudi znotraj se razlike skrivajo v podrobnostih, a predvsem armaturna plošča je kljub drugačnemu prvotnemu vtisu urejena precej drugače. Infozabavni sistem denimo namesto Volkswagnovega poganja Fordov vmesnik, ki je prilagojen znamenitim drsnim stijkalom pod njim. Delovanje je zato predvsem fordovsko in precej učinkovito.

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

Pri Fordu so odstranili tudi sklop na dotik občutljivih stikal med sredinskima zračnikoma in ga nadomestili z vrsto fizičnih gumbov pod njimi. Na enak način je s položaja desno od volana izginil Volkswagnov trapezoidni sklop stikal za luči, ki jih je nadomestil Fordov vodoravni. Lahko rečem, da je morda zaradi teh sprememb upravljanje v fordu celo bolj intuitivno kot v volkswagnu.

Labodji spev Še boljši kot je bil prima

Prostorno in zračno

Sicer pa velja, da je potniška kabina zelo prostorna in po zaslugi višine in velikih šip tudi daje občutek zračnosti. V tem pač ford tourneo connect ostaja solidni predstavnik svojega razreda. Na testu smo vozili podaljšano različico, v kateri se je lahko v treh sedežnih vrstah peljalo do sedem ljudi. No, verjetno bo takšen avto večino časa vozil do pet ljudi, kar se tudi nekako pozna.

Foto: Saša Despot predstavitev Ford Tourneo Če sta prednja sedeža zelo ergonomska in nosita celo oznako za udobje AGR, klop v drugi vrsti pa tudi prostorna, dovolj udobna ter opremljena z mizicama, nanjo pa z lahkoto vstopate skozi velika drsna vrata, je za tretjo vrsto jasno, da je vsaj malce bolj zasilne narave. Ko enkrat sedete na sedeža, se sicer izkažeta za dovolj udobna in tudi prostorna, vendar pa je vstop nanju vsaj zapleten, če ne akrobatski. Lahko namreč plezate čez klop z zloženim naslonjalom ali pa težko klop povsem zložite in zagotovite normalen prehod v tretjo vrsto. V vsakem primeru pa je zadeva pospremljena z nekaj sitnosti.

Mad Max Preizkusili smo razvpiti športni poltovornjak

Po drugi strani pa zasilna narava zadnjih dveh sedežev pomeni tudi, da ju precej z lahkoto, pravzaprav le s tremi ali štirimi potezami odstranite iz prtljažnika, ki tako postane zelo velik. Če le sedeža ne bi bila tako težka. Nekateri drugi proizvajalci so jih namreč že uspeli narediti precej lažje. A če takšne malenkosti postavimo v kot, se ford tourneo connect lahko izkaže tudi kot zelo soliden prevoznik.

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

Težkokategornik

Tudi prevoznik različne krame. Prtljažnik brez zadnjih sedežev namreč v osnovi meri kar 1.720 litrov, če pa iz avtomobila odstranite tudi drugo klop, pa dosežete prevozniških 3.105 litrov. Pravzaprav lahko zadaj, če je to treba, peljete kar dve evropaleti. Vse skupaj malce okrni le nosilnost 549 kilogramov, kar pomeni, da veliki tovori ne smejo biti preveč težki. Malce sitnosti pa povzročajo tudi težka zadnja vrata, ki pa se po drugi strani odprejo v velikansko nakladalno odprtino. Prav tako kot bočna drsna vrata, ki se odpirajo in zapirajo sicer ročno, vendar pa so opremljena z električnim mehanizmom, ki zagotovi, da so zaprta.

Test Z videzom in imenom kliče na razburljive pustolovščine

Poleg tega pa lahko ford tourneo connect vleče prikolico do največje mase 1.500 kilogramov, kar pomeni, da lahko skupna masa avtomobila in prikolice že preseže omejitve za vožnjo z vozniškim izpitom kategorije B. Pri tem torej velja malce previdnosti.

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

Vse to pa deluje na Volkswagnovi modularni platformi MQB, ki je, verjeli ali ne, lani praznovala že dvajset let. Morda se z njo ford tourneo connect ne vozi tako »fordovsko« odrezavo, kot se je v prejšnji generaciji, je pa zato postal bolj mehak in udoben, kar je tudi dobro. Verjetno se s takšnim avtomobilom tako ali tako ne bo nihče odpravil na gorsko dirko. V vsakdanjem življenju pa se podvozje izkaže kot zelo solidno in z zelo solidnimi voznimi lastnostmi, ki pritičejo takšnemu avtomobilu.

Avto Primerjali smo dva mustanga, med katerima je pol stoletja razlike

Ki mu ustreza tudi solidno delujoči pogonski sklop iz 2-litrskega turbodizelskega štirivaljnika z največjo močjo 90 kilovatov (oziroma 122 meroslovsko prepovedanih 'konjev') in sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Morda ne gre ravno za enega od pri politikih trenutno priljubljenih pogonskih sklopov, a se takšnemu avtomobilu gotovo lepo prilega, saj po eni strani praznemu omogoča precej dinamično vožnjo, veliko rezerve pa ostaja tudi za tedaj, ko je polno naložen. In ob porabi okrog šest do sedem litrov dizla v kombinaciji s 50-litrsko posodo za gorivo obeta tudi zelo dolgoprogaško avtonomijo.

Foto: Saša Despot Ford Tourneo

Potrošniki vedno znova ugotavljamo, da so se v zadnjem času poleg ostalih dobrin močno podražili tudi avtomobili i n temu trendu se ni mogel izogniti niti ford tourneo connect. V takšni podaljšani varianti z najmočnejšim motorjem, samodejnim menjalnikom in v opremski različici titanium z nekaj dodatki bi stal 38.770 evrov. V osnovi pa se ga lahko kupi za 29.810 evrov. To gotovo ni malo denarja, vendar pa je treba upoštevati, da tudi ne izstopa iz povprečja. Poleg tega pa je ostal eden redkih takšnih avtomobilov z dizelskim motorjem. Tekmeci so se namreč v veliki meri že povsem elektrificirali.

Uradno Ford razkril nov električni SUV

ford tourneo connect titanium 2.0 TDCi ecoblue 90 kW (122 KM), A7, L2, FWD

Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm

Največja moč: 90 kW (122 KM) pri 2.750-4.250 vrtljajih

Največji navor: 320 Nm pri 1.600-2.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 186 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.853 x 1.855 x 1.835, medosna razdalja 2.795

Prtljažnik (v litrih): 1.720-3.105

Poraba: 5,1-5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 135-145 g/km

Cena v evrih: 38.770

Foto: Saša Despot Ford Tourneo  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.