Panda ima veliko šarma, a tudi kompromisov

Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda Foto: Andrej Leban Fiat panda
Panda v svoji tretji generaciji je na zunaj še vedno obvladljivo majhna, znotraj pa všečno prilagodljiva. Zelo se ji pozna italijanski pristop pomembnosti videza pred prefinjenim udobjem, medtem ko osnovni bencinar zadovolji veliko večino potreb.
Oglej si celoten članek

Bitka je postala huda. Visoke cene goriv in vse prej kot rožnate gospodarsko razmere Evropejce in tudi Slovence silijo, da posegajo po manjših in učinkovitih avtih, v katere je mogoče brez zadrege spraviti tudi ostale družinske člane. Avtomobilska industrija se je temu prilagodila, kar se nenazadnje kaže v razplamteli bitki za donedavna precej prezrti segment, v katerem pa je potrebno za konkurenčne prodajne številke še posebej po nedavnem prihodu nemško-češke naveze k nam pokazati veliko talenta za vsak vložen evro.

Panda je z 31 leti prisotnosti veteran tega razreda, obe dosedanji generaciji pa sta bili med najbolj prepoznavnimi člani, tudi po zaslugi nekaterih inovativnih prijemov, kot je denimo ponudba 4x4 pogona.

Zaobljena kocka

Tretji predstavnik rodu je seveda korak naprej v vse smeri, še vedno pa ohranja prepoznavno oglato obliko, poudarjeno z všečno zaobljenimi robovi. Visoko postavljeni prednji in zadnji žarometi dajejo vtis malega SUV-a. Notranjosti s svojimi kockastimi elementi prav tako lahko damo visoko oceno za sam videz, še posebej pri najvišji opremi lounge, ki vsebuje boljše in večbarvne materiale vključno s tako modno piano črno in na prstne odtise dovzetno plastiko. Ko se usedemo za volan, pa dober vtis hitro bledi. Kockasto zasnovani merilniki so precej slabo berljivi, moti visoka pozicija sedežev, s katerimi je potrebno precej manipulirati za ugoden položaj, saj je volanski obroč nastavljiv le po višini.

Foto: Andrej Leban Fiat panda Osrednja konzola ima to dobro lastnost, da je zaradi lege ročica menjalnika pri roki, a zaradi njene izbočenosti desno koleno v poletnih kratkohlačniških dneh nič kaj nežno drsa ob trdo plastiko. Prsti na rokah pa so se nehote izogibali ostrim šivom na delno usnjenem volanu, ki da, seveda, zgleda prav fino. Prikupna je tudi ročica ročne zavore v obliki miške, prav pride serijska pomoč za speljevanje v klanec. Najvišja oprema pozna elektronsko klimatsko napravo, ki pa se ni izkazala niti z natančnostjo niti hitrostjo.

Panda se za takšne spodrsljaje skuša odkupiti s siceršnjo prostornostjo, pri tem pa dobro izkoristi dobrih deset centimetrov prirastka v dolžino glede na prejšnjo generacijo. Na zadnji klopi je razmeroma udobno za otroke, medtem ko dvema povprečno visokima odraslima še vedno zmanjkuje prostora za kolena. Testnica je imela za vsak primer še varnostni pas za petega potnika. Prtljažnik posebnih presežkov ne ponuja in jih v tem razredu niti ne pričakujemo, hvale pa si zasluži prostor, ki ga dobimo z zlaganjem sedežev, še posebej če poderemo tudi sopotnikovo naslonjalo. Vse to pride za doplačilo v navezi s petimi sedeži.

Osnovni motor racionalna izbira

Volan ima dva načina delovanja, poleg običajnega še dodatno ojačano za lažje manevriranje po parkiriščih, a je že prvi režim zelo mehak. Po prefinjenosti podvozja sodi panda v povprečje. Čez neravnine je hrupno, med hitrimi ovinki želi nos prehitro odkrivati lastno pot.

Foto: Andrej Leban Fiat panda Osnovni 1,2-litrski bencinar nas je povsem zadovoljil. Sicer hrupen na avtocesti je v mestih in podeželju z 51 kilovati dovolj prožen in povsem primeren za pandino maso, hkrati pa ga je mogoče v teh časih draginje na črpalkah peljati zelo ekonomično, izven mest tudi pod šestimi porabljenimi litri. Poseganje po dražjem twinairu ali celo dizlu tako nima veliko ekonomske logike.

Prerivanje za prvo vrsto

Panda ima danes precej težje delo kot za časa druge generacije. Japonsko-francoski navezi aygo, C1 in 107, ki je bila nedavno osvežena, sedaj družbo v prvi ligi pri nas delajo še up! in citigo, od zadaj pa hupata kia picanto in že malce ostareli hyundai i10. Hišnega fiata 500 v ta krog zaradi drugačnega poslanstva ne štejemo.

Glede na vpadljivost in opremljenost na papirju je panda prav gotovo v ospredju, po vozniški izkušnji pa malce manj. Osnovna cena 12.861 evrov je testnico postavljala v tisti del ribnika, kjer vladajo že večje ribe, denimo fiesta s primerljivim motorjem in opremo, vendarle je zaradi 1.500 evrov popusta medvedka vseeno ostala znotraj jate neposrednih tekmecev. Se pa ti ne morejo pohvaliti s petletnim jamstvom.

Podatki o vozilu (fiat panda 1.2 8V lounge)

Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.242 cm
Moč: 51 kW (60 KM) pri 5.500 vrt.
Navor: 102 Nm pri 3.000 vrtljajih
Poraba na testu: 6,1  litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 162 km/h, 14,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 3.653 x 1.642 x 1.551, medosna razdalja: 2.300
Prtljažnik (v litrih): 225
Cena (v evrih in vključenim popustom): 9.490 (osnovna)/ 11.361 (testni)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.