Pečjakov metron 7 potolkel nov rekord z enim polnjenjem

Foto: Inštitut Metron
Foto: Inštitut Metron
Avtomobil metron 7 Andreja Pečjaka je na reliju Wave 2015 še izboljšal rekord z enim polnjenjem. Električni avtomobil je prevozil pot od Berlina do Karlsruheja, oziroma kar 826 kilometrov.
Oglej si celoten članek

Izumitelj iz Češnjice pri Lescah Andrej Pečjak je tako s svojo v metron 7 predelano mazdo5 izboljšal lanski dosežek, ko je iz Bleda do Dubrovnika z enim polnjenjem prevozil 736 kilometrov.

Pečjak se s soprogo Jasno udeležuje letošnje izvedbe relija WAVE (World advanced vehicle expedition) Trophy 2015, ki je namenjen električnim vozilom in se bo končal v nedeljo. Namen dogodka je promocija obnovljivih virov energije za potrebe mobilnosti, na njem pa sodelujejo prototipni in serijski avtomobili, pa tudi električni motorji in kolesa. 

Med udeleženci je že tretje leto zapored tudi Pečjak, ki je minuli torek, peti dan druženja, postavil nov mejnik, saj se je avto ustavil šele po 826,7 kilometra poti.

Kako je uspelo?

V metronu 7 je vgrajena kombinacija 86 kWh litij-polimerskih baterij in "zunanjega" kompleta 22 kWh baterij v prtljažniku, skupaj torej 108 kWh. Zunanji komplet je razvil Pečjak oziroma njegov inštitut Metron, pri čemer služi za napajanje notranjega kompleta medtem, ko je avto v gibanju. Elektromotor je prspevala šempetrska Mahle-Letrika. Masa vseh baterij skupaj s kabli je 565 kilogramov, pri tem pa ima metron 7 na razpolago povsem enako prtljažnega prostora kot serijska mazda5.

Še v ponedeljek so sicer obeti glede rekorda izgledali zelo črno, saj je ekipi nagajal polnilec, dišalo je celo o slovesu s tekmovanja. A so težave očitno še pravi čas odpravili.

Povprečna hitrost metrona 7 pri rekordnem dosežku je bila 72 kilometrov, pot pa je bila zelo raznolika, saj je vodila po podeželju, mestih in tudi avtocesti. K sreči so bile temperature takšne, da Pečjakovima med vožnjo ni bilo potrebno uporabljati klimatske naprave. 

V primerjavi z lanskim oktobrom, ko je bil postavljen rekord do Dubrovnika, so pri Metronu avto še dodatno izboljšali ne le z omenjenim zunanjim kompletom baterij, temveč so mu dodali tudi manjša zunanja ogledala in izboljšali aerodinamiko dna vozila. 

Čeprav je rekord neuraden, pa so bili novinarji ameriškega AutoblogGreen poleg, ko so po polnjenju v Berlinu zapečatili vtičnico, avto so spremljali tudi zadnjih 125 kilometrov poti, zato so prepričani v verodostojnost rezultata in o njem poročajo tudi na svojih straneh. 

Tesle protestirale proti omalaževanju EV

Poleg metrona 7 je bil med ekipami še en slovenski električni avto in sicer metron bolt, predelana mazda RX-8. A so avto vandali v Berlinu ponoči tako poškodovali, da so ga morali transportirati nazaj v domovino. Prav tega dne je v Berlinu potekala vladna konferenca, na kateri so udeleženci lobirali za podporo vozilom na vodikove celice in hkrati proti električnim vozilom, ki naj bi ponujala premalo dosega.

Foto: Inštitut Met Metrnon7

V protest nad konferenco se je pred poslopjem zbralo kar okoli 100 Teslinih vozil, s čimer so njihovi lastniki skušali dokazati, kako se lobisti motijo.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.