Podatki o vozilu |
|
Motor: 1798 ccm
|
Masivna karoserija velikih dimenzij 4840 x 1817 x 1426 mm daje na prvo žogo slutiti, da gre za komfortni avtomobil, z obiljem prostora. Kar zadeva zunanjo obliko, smo bili nad superbom nekoliko razdvojeni. Dominira sprednji konec vozila. Ob pogledu na prednjo masko je vidna izrazita agresivnost, da gre za luksuz, pa potrjujejo vgrajeni smerniki v bočna ogledala, kromirane letvice, ki obkrožajo stranska okna, napis superb, vgraviran v prednje žaromete, napis pa najdemo tudi na robu ob vstopu v avtomobil. Če gledamo na avtomobil iz boka, izstopajo velika zadnja vrata, kjer prav nihče ne bi smel imeti težav z vstopanjem na zadnjo klop. Če smo bili navdušeni ob pogledu na prvi konec in elegantne bočne linije, pa smo bili toliko bolj razočarani nad "ritjo" avtomobila. Zadek je še vedno "češki" in daje slutiti, da bo morda že kmalu deležen pomladitve.
Če vas slučajno ne bo do popolnosti prepričala zunanjost, pa boste brez besed ostali ob vstopu v vozilo, za katerega lahko brez pretiravanja rečemo, da je narejen po meri košarkarjev. Večji del kokpita, še posebno sredinski greben, je narejen po najnovejših smernicah VW-ja, ki se iz celotne skupine najbolj povezuje prav s Škodo. Stvari, ki izstopajo, so Bolero radio sistem z integriranim CD-strežnikom, ki se ga upravlja na dotik (za doplačilo), sredinski greben, podoben tistemu v golfu šeste generacije, v usnje oblečenem volanskem obroču, ki odlično sede v roke. Žal pa smo na njem močno pogrešali stikala za upravljanje z radiem in funkcionalno kontrolno ploščo. Prav tako so omembe vredni tudi obdelava in vrhunski materiali.
Sedeži, preoblečeni v kombinacijo alkantare in usnja, dajejo dodatno noto luksuzu in ustvarjajo občutek, da se nahajate v vsaj razred večjem avtomobilu. Vse daje videz kvalitete, napak oziroma slabosti predhodnika pa novi superb ni ponovil. Prostora je na pretek, tako spredaj kot zadaj, kjer bi lahko brez težav posadili dvometraše, ob sedenju pa imate občutek, da ne sedite v avtomobilu, ampak v fotelju v dnevni sobi. Prostornosti sledi prtljažni prostor z volumnom 565 litrov, ob preklapljanju sedežev pa prostornina uporabnega dela zraste na 1670 litrov. Poleg velike prostornine moramo izpostaviti še inovativna peta vrata, poimenovana twindoor. Gre za prtljažnik, pri katerem je mogoče odpreti le pokrov, kot pri klasični limuzini, ali pa pokrov skupaj z oknom, kar omogoča tudi vstavljanje in prevoz predmetov, ki jih v klasični limuzini sicer ne bi mogli prevažati. V zgodbo o praktičnosti lahko vključimo še preklopljivo in deljivo (1/3, 2/3) zadnjo klop s sredinskim naslonom za roke in odprtino za prevoz daljših predmetov oziroma tako imenovani tunel za smuči.
Testni primerek je poganjal 1,8-litrski turbobencinski motor z najvišjo močjo 118 kW/160 KM in najvišjim navorom 250 Nm. Motor se je na testni vožnji izkazal kot odličen izbor za to vrsto avtomobila. Pospeški so več kot zadovoljivi, poraba pa povsem primerna. Med mestno vožnjo je števec porabe sicer pokazal dobrih 11 litrov porabljenega goriva, medtem ko je poraba na odprti cesti zdrsnila v območje sedmih litrov. K temu dodajmo, da je najvišja hitrost 220 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa 8,5 sekunde, kar je za tono in pol težek avtomobil soliden podatek. Velike zasluge dobrim voznim lastnostim gredo tudi ročnemu šeststopenjskemu menjalniku, ki deluje nemško precizno in uglajeno, vendar pa bi bil boljša izbira 7-stopenjski DSG-menjalnik.
Superb je v vsakem pogledu limuzina, tudi ko govorimo o voznih lastnostih. Obesa je narejena po meri voznikov, ki uživajo v lagodni in varni vožnji, šele pri močnejših manevrih smo opazili odnašanje vozila iz smeri. Cena osnovnega modela z 1,8-litrskim TSI-motorjem in opremo ambition je 24.150 evrov, z dodatki, kot so aluminijasta platišča, avtoradio bolero, sedežno oblazinjenje (usnje/alkantara), alarmna naprava, športno podvozje in še nekateri elementi, s katerimi je bil opremljen testni avtomobil, pa cena naraste na 27.963 evrov. Cena niti ni nizka, vendar pa je po vsem videnem primerna premium vozilu.
Novi superb po vsej verjetnosti na slovenskih cestah ne bo tako redko viden kot njegov predhodnik.