Podeželski gospod praznuje abrahama

Foto: Jaguar Land Rover
Foto: Jaguar Land Rover
Malo avtomobilov je doživelo to čast, da so jih kot slogovno ikono svojega časa razstavili v pariškem muzeju Louvre, hkrati pa so zmagali na rallyju Pariz-Dakar ali celo prevozili neprehodno džunglo v razvpiti Darienski ločnici v Srednji Ameriki.
Oglej si celoten članek

Range rover prve generacije, ki je luč avtomobilskega sveta ugledal leta 1970, torej letos praznuje abrahama, je zmogel vse omenjeno in še veliko več. V avtomobilsko zgodovino se je vpisal tudi kot začetnik priljubljenega razreda razkošnih in zelo zmogljivih terensko- cestnih avtomobilov, na nek način tudi kot prvi športni terenec, čeprav tedaj nanj še niso gledali tako.

Novo pri nas Škoda, da v Sloveniji ni puščav in še več brezpotij

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Predmestni avtomobil za safari

Ko so ga leta 1970 prvič predstavili, si je hitro pridobil naslov najbolj trendovskega avtomobila. Navdušil je tudi avtomobilske novinarje, ki so mu nadeli vzdevek 'predmestni avtomobil za safari', niso pa še vedeli, da bodo takšni avtomobili postali zelo pomemben segment avtomobilske ponudbe, ki bo celo izpodrinili enoprostorce in zadali smrtni udarec kupejem.

Video Klenega terenca niso mogli ustaviti

O avtomobilu, ki bi premostil vrzel med običajnim osebnim in povsem terenu namenjenim avtomobilom, sta razmišljala že avtorja originalnega land roverja, brata Maurice in Spencer Wilkins. Opravila sta namreč nekaj poizvedovanj in dognala, da kar tri četrt lastnikov land roverje uporablja tudi za prostočasne dejavnosti, ne le za delo na terenu. V petdesetih letih so pripravili celo projekt road roverja, ki pa so se mu odpovedali, ko se je izkazalo, da ne bi bil nič boljši od podaljšane različice land roverja.

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Zamisel so obudili v začetku šestdesetih let, ko je imel Rover v svoji ponudbi vrsto elegantnih limuzin, s katerimi si je nabral dovolj izkušenj z razvojem udobnih avtomobilov. Projektanti so najprej ocenili slabosti land roverja kot cestnega avtomobila in dognali, da je predvsem premajhen, prepočasen in pregrob. Novinec bi zato moral biti dovolj hiter, dovolj udoben in dovolj velik za potovanja na dolge razdalje, hkrati pa bi moral biti tudi avtomobil, s katerim bi se premožni kmetovalec med tednom vozil na polje, konec tedna pa bi družino z njim odpeljal na izlet, ženo pa v gledališče.

Avto Druga generacija avtomobila, ki je obnorel tudi Slovence

Mislili so na voznice

Rover je od General Motorsa v tistem času kupil pravice za izdelovanje aluminijastega 3,5-litrskega motorja V8, ki je bil zelo primeren za pogon novinca. Ključna je bila tudi odločitev za stalni štirikolesni pogon, h kateri je menda pripomoglo mnenje tržnikov, da bodo range rover pogosto vozile ženske, ki bi se jim preklapljanje med dvo- in štirikolesnim pogonom zdelo preveč zapleteno. V vsakem primeru se je vsaj domneva o ženska kot pogostih voznicah Range Roverja izkazala za pravilno. Ko je bila tehnika določena, so oblikovali še privlačno karoserijo, potniško kabino pa opremili z udobnimi sedeži in opremo, ki je močno presegala špartansko notranjost land roverja.

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Nastal je zelo uspešen avtomobil, ki se je na avtomobilskem trgu uspešno obdržal kar četrt stoletja.

Seveda leta 1995 ni bil več povsem enak range roverju iz leta 1970. Zunanje oblike se sicer niso korenito spremenile, zato pa je potniška kabina postajala vse bolj udobna in se je v osemdesetih letih že lahko suvereno uvrstila ob bok večini razkošnih limuzin. Leta 1992 so sicer predstavili še range rover s podaljšano medosno razdaljo, ki se je lahko pohvalil predvsem z obilo prostora na zadnji klopi.

Novost pri nas Ženske z velarjem končno dobile avto med prestižnimi suvi

Četrt stoletja do druge generacije

Leta 1995 je bila predstavljena druga generacija range roverja, ki se je poleg izboljšanega motorja V8 lahko pohvalil tudi z BMW-jevim šestvaljnim turbodizlom. Poleg tega je bil še bolj razkošen od predhodnika, opremljen pa je bil tudi z elektronskim upravljanjem zračnega vzmetenja, ki se sicer ni vedno izkazalo za najbolj zanesljivo. Range rover te generacije je bil tudi zadnji na voljo z ročnim menjalnikom.

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Na trgu pa ni ostal tako dolgo, kot njegov predhodnik, saj ga je že leta 2002 nasledil range rover tretje generacije, ki je nastal pod taktirko tedanjega lastnika tovarne BMW, izboljševali so ga od okriljem Forda, svoje generacijsko življenje pa je leta 2012 zaključil pod vrhovnim vodstvom indijske Tate.

Avto Ko je večina Slovenije obstala, se je meni smejalo

Range rover dobi samonosno karoserijo

Da bi mu izboljšali vozne lastnosti na cesti ter povečali varnost potnikov, so se projektanti odločili za opustitev klasične šasijo in ga razvili kot avtomobil s samonosno karoserijo. Po zaslugi prekrižanih vodil na premi je kljub temu obdržal imenitne terenske lastnosti. Povsem opustili so tudi ročni menjalnik, hkrati pa so ga spremenili tudi v središče sodobne elektronike. Leta 2005 se mu je pridružil še razkošno-športni range rover sport, ki pa razen imena, osnovnih oblik in cestno terenskih lastnosti z njim ni imel zares veliko skupnega.

Avto Range rover evoque convertible: Unikat za peščene plaže in Krvavec

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Rolls-Royce Rolls-royce cullinan je vse ostale prestižne suve poslal sedeti v kot

Na enak način se je range rover v četrti generaciji razširil še z dvema predstavnikoma, tako da britanska tovarna v lasti nekdanjih indijskih podložnikov imperija zdaj v okviru družine range rover ponuja range rover, range rover sport, range rover evoque in range rover velar.

Foto: Jaguar Land Rover Range rover 50 let

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.