Avto > Testi
10263 ogledov

Ko je večina Slovenije obstala, se je meni smejalo

Range Rover Velar
1/47
Anže Petkovšek Range Rover Velar D300 HSE
Ko se je večina Slovencev držala za glavo ob obilni snežni pošiljki z neba, smo v roke dobili ključe enega najbolj izstopajočih avtomobilov.

Na slovenski predstavitvi so nam ob predstavitvi športnega terenca, ki naj bi bil tudi zaradi oblike trn v peti nemških premium športnih terencev, zatrjevali, da želijo z njim ponuditi premium izdelek tudi za nežnejši spol? Pa saj to je pravi tank, sem si rekel po prvih prevoženih kilometrih. Ti so, kot naročeno, minili v močnem sneženju, ki je pred kratkim zajelo Slovenijo. Ko se je veliko Slovencev raje kot v avto usedlo na vlak, avtobus ali taksi ali pa se držalo za glavo, ko niso mogli speljati v zasnežen klanec, se je meni razlegal nasmeh na obrazu. Velar v snegu in zahtevnem terenu zmore res veliko.

Range rover evoque convertible Avto Range rover evoque convertible: Unikat za peščene plaže in Krvavec

Govorimo o novem range rover velarju. Ta je postal četrti član športno-premijske podznamke Range Rover, s katerim znamka lovi nov tip kupcev, ki bodo kar za desetletje mlajši, od zdajšnjih, predvsem pa si želijo z njim ujeti premožnejše predstavnice nežnejšega spola, ki jih tudi v Sloveniji na semaforjih ali pa ko nas prehitevajo, pogosto vidimo za volanom tovrstnih premijskih športnih terencev.

Range rover velar | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Velar meri v dolžino malenkost več kot 4,8 metra, a le štiri centimetre manj od sporta. Se pa od slednjega bistveno razlikuje po višini, saj je streha kar 15 centimetrov nižja. Velar zaradi nizke postave brez težav predstavlja tudi zunanjo konkurenco kupejem med križanci. Njegova konstrukcija je v veliki meri iz aluminija, platformo si sicer deli z bratrancem jaguarjem F-pace, od katerega pa je občutno daljši.

Luksuz z velikim L

No, tudi velar ostaja zvest modelom Range Roverja, ki predstavljajo zmes luksuza in zmogljivosti na terenu, vsekakor pa je najbolj atraktiven model v ponudbi lastnika podjetja, indijskega kralja jekla Ratana Tate.

Range rover je uspešno prečkal papirnati most. podvig brez primere Avto Range rover prečkal most iz paprija

Velar se po merah in ceni uvršča med evoqueja in sporta, čeprav pravijo, da je najbolj cestni do zdaj, pa tudi na terenu zmore veliko, več kot večina tekmecev na trgu. Še bolj kot zmogljivosti na terenu, ne predstavljamo si, da se bo dolgolaska v visokih petah z njim zapodila po gobe v visokogorje, prepriča drzna oblika, ki je zelo posebna. Rekli bi, da je prefinjena zmes terenca in fast-back cestnega avtomobila, pri čemer izstopa zelo atletsko postavo. A za razliko od tekmecev, kot so BMW X4 ali mercedes-benz GLC coupe, velar ne pretirava z nizkim zadnjim delom, pa čeprav je s koeficientom upora 0,32 to najbolj "spolzek" range rover doslej. No, oblika in ekskluzivnost, ki jo prinaša, veliko jih ne boste videli na cestah, bi znale premamiti tudi kakšnega kupca porsche macana.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Range rover velar je potrdil svojo tehnološko naprednost tudi na področju varnosti. Euro NCAP mu je podelili vseh pet zvezdic s komentarjem, da gre za enega najbolj varnih suvov trenutno, saj se je izkazal z visoko stopnjo pasivne zaščite za odrasle (93 odstotkov možne ocene), otroke (85) in pešce (74) ter na področju aktivnih asistenčnih sistemov (72). Je tudi varnejši od sorodnika land rover discoveryja, ki je tudi praktično nov model.

Vsekakor gre za enega oblikovno najbolj izstopajočih športnih terencev, ki jih lahko vidite na slovenskih cestah. Zunanja oblika je sodeč po odzivih med testom zadetek v polno! Predvsem serijska polna led svetila, ki so zelo ozka, a še kako opazna. Spet so me pred trgovino opazovali, kateri bogataš bo izstopil iz vozila, so se pa našli tudi taki, ko so me ogovorili, da imam lep avto. Nič čudnega, saj se avto precej zgleduje po modelu sport, a ima tudi nekaj originalnih potez. Sprednja led svetila ponoči svetijo odlično in so zaščitni znak range roverjev, zadnja svetila pa so vodoravna, podobno kot pri evoquu, a so obenem razpotegnjena čez celoten zadek. Zanimiv detajl so kljuke, poveznjene v vrata, ki pa se dvignejo, ko lastnik odklene avto. Kot pri tesla modelu S, torej. A bolj uporabno, pa še zmanjšujejo piš vetra pri velikih hitrostih.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V znamenju zaslonov

Tudi potovalna kabina je skoraj ekskluzivna. Poleg digitalnih merilnikov, sta v središču sredinske konzole sta kar dva 10-palčna zaslona na dotik. Spodnji nadomešča fizično konzolo za upravljanje klimatizacije, prek njega voznik izbira različne vozne režime, namenjenen je tudi upravljanju klime, sedežev in nekaterih funkcij avtomobila, tudi nadzoru pogona.

Range rover sentinel Sentinel Avto Range rover je s sentinelom ustvaril tank na kolesih

Zgornji zaslon je namenjen navigaciji, telefonu in audio napravi. Vse skupaj dopolnjujejo še stikala na volanu, ki delujejo po principu kapacitivnosti. Ko avto ugasne, se oba zaslona nevidno zlijeta nazaj z armaturo. Podoben trik so uporabili tudi pri volanu, saj se tudi tam ob vžigu motorja gumbi izbočijo.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ekrana sta idejno tako všečna, da so z idejo digitalne notranjosti prehiteli tudi novega audija A8, ki ima povsem digitalno notranjost z digitalnimi merilniki za volanom in dvema ekranoma, ki sta umeščena en pod drugega, s tem, da je spodnji postavljen poševno, zaradi lažjega vnašanja ukazov - tako kot pri velarju! Torej, lahko bi dejali, da so pri Audiju kopirali, a so vseeno delo opravili bolj temeljito kot pri range roverju, kjer so sicer estetsko zaslone naredili odlično, peša pa nekoliko odzivnost, enostavnost in preglednost, predvsem sredinskih zaslonov. Zato pa vse tri odlikuje visoka kakovost grafike. Zasloni so všečni, a tehnološko ne povsem na ravni nemške konkurence, niti Lexusa ali Volva.

No, skoraj sem pozabil, vozilo ima še HUD zaslon, na katerem lahko voznik v barvah spremlja celo podatke terenske vožnje.

Velikodušen s prostorom

Velar je izdelan je na isti platformi, kot jaguar F-pace (Jaguar velja za cenejšo znamko v družini), a je vtis pri materialih bistveno drugačen. Ko se dotaknete senčnikov, začutite le mehkobo, nikjer ne boste našli trdih površin, povsod je semiš ali mehko usnje. Sedeži so elektirčno nastavljivi v 20 smereh, ogrevani, hlajeni, masirajo … Veliko je kroma in nekaj svetleče plastike, ki pa je kakovostna. Ne morem mimo vrhunskega zvoka hi-fi sistema Meridian s 17 zvočniki in močjo 825 wattov. Estetsko je avto dovršen tako, da si bo marsikateri voznik Audija ali BMW, zaželel, da bi se vsaj za nekaj časa presedel v velarja.

Range rover sport SVR SVR Avto Range rover ima najhitrejši suv na svetu

Zasnova potovalne kabine pa ni le lepa, ampak tudi uporabna, predvsem pa je avto prostorsko velikodušen, med drugim ima s 673 litri osnovnega prtljažnika enega večjih nahrbtnikov v tem velikostnem razredu, in udoben. Morda njegova šibka točka je, da je na voljo le s petimi sedeži.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Takoj v zasnežen hrib

S pritiskom na gumb, pod motornim pokrovom zarohni trilitrski turbodizelski šestvaljnik z 221 kilovatov moči (300 KM), iz armaturne plošče pa se dvigne značilni vrtljivi gumb osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Ko so pred velikimi, mokrimi snežinkami, vsi bežali v varno zavetje garaž, ali pa raje kot za volan sedli na vlak ali avtobus, sem se sam zapodil v objem Kamniških alp, kjer sem preizkusil kaj zmore velarjev štirikolesni pogon. To je avto vrhunsko pripravljen za terensko delo. Če je prej omenjeni sorodni jaguar F-pace predvsem atlet v visokih šprintaricah, potem je velar aktivnež v pohodnih čevljih.

S pomočjo digitalnega zaslona voznik izbere vozni program - seveda sem izbral program za zahteven teren in sneg. Vozilo omogoča porazdelitev vektorjev za prenos motorne moči na štiri kolesa in dve zapori diferencialov, če stvari postanejo polzeče. Inteligentni 4x4 pogon in visoka postava, ki jo zračno vzmetenje lahko drži 25 centimetrov nad tlemi, omogoča zelo visoke vstopne in izstopne kote ter kote prečenja. Na takšen teren ga sicer nisem zapeljal, ob primernih pnevmatikah bi lahko celo brodil po do 65 centimetrov visoki vodi, zato pa je vozilo moralo za vzpenjanje navor razdeliti tako na prednjo kot zadnjo pogonsko os. To stori za potnike nezaznavno, voznik pa lahko prenos moči na posamezno os ali kolo spremlja s pomočjo grafike med merilniki ali HUD zaslonu. Ključavnice se odpirajo in zapirajo, odvisno od oprijema pod kolesi in zahtevnosti terena. Brez težav sem se prebil do vrha vzpona, čeprav ceste niso bile v najboljše stanju. Pa še sam sem bil na strmi cesti. Nič lepšega.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zelo dobro se je štirikolesni pogon obnašal tudi na navadnih cestah, kar je dokaz, da v enem dobite odličen terenski in potovalni, celo športni SUV. V samo 6,5 sekunde vozilo z mesta doseže 100 km/h, 4,9 sekunde je potrebnih od 80 do 120 km/h, pri tem pa ima voznik vseskozi občutek, da se vozi v tanku, tako dobro je grajen in izoliran SUV. Na nemški avtocesti bi z njim legalno drveli več kot 240 km/h. Navora nikoli ne zmanjka, voznik lahko računa kar na 700 Nm, ki je dosegljiv že skoraj od samega starta naprej. Osemstopenjski menjalnik praktično v ničemer ne zaostaja za tistimi v nemških premium izdelovalcih suvov. Tudi med ovinki je suveren, krmilni mehanizem je izjemno natančen in vozniku ponuja vse potrebne informacije, kaj se dogaja pod kolesi, nagibanja ni veliko, le udobje vožnje, po v zimskem času razritih in razpokanih, luknjastih cestah, je nekoliko načeto, predvsem zaradi velikih, 22-palčnih pnevmatik (2.300 evrov doplačila). Na avtocesti pa je prava leteča preproga, tudi na račun serijskega zračnega vzmetenja. Kljub zapisanemu predvsem v mestih daje občutek, da gre za manj okretno vozilo kot pri nemški konkurenci.

Range Rover Velar | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Poraba plinskega olja ni majhna, več kot devet litrov je kazal potovalni računalnik, čeprav začetna cena za osnovnega velarja, 64 tisočakov, še zveni v mejah normale, pa je testni velar s trilitrskim šestvaljnikom, opremo HSE in vse dodatki dražji skoraj še za toliko, kot stane osnovni model.

Podatki o vozilu: (Range Rover Velar R Dynamics HSE 300 KM)
Motor: 2993 cm3, šestvaljni, turbodizelski
Moč: 221 kW (300 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 700 Nm pri 1.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,4 litra/100 km (mešani cikel vožnje na testu), 101 gram CO2
Zmogljivosti: 241 km/h, 6,5 sekund od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.800 x2.030x 1.670, medosna razdalja 2.870,
Prtljažnik (v litrih): 673-1731
Cena: 62.452/104.020/123.971 (osnovni 2,0 dizel/testni 3,0 V6 dizel/testni z dodatno opremo)

Plusi: Izgled, varnost, uporabnost, kakovost izdelave, off-road lastnosti;

Minusi: Končna cena, okretnost v mestih;

Komentarjev 5
  • tudbognasvečnereši 10:10 13.februar 2018.

    Takoj ko vidiš slovenčka v avtu takega cenovnega razreda veš, da gledaš lopova našega denarja. Kar se pa tiče vožnje po snegu , stavim svojo plačo - 680eur- da ga premaga 30 let stara Lada Niva

  • Tadej 09:08 13.februar 2018.

    Kaj bos s takim avtom lol

  • Lavdan 08:27 13.februar 2018.

    In koliko Slovencem se je tako kot tebi razlegal nasmeh na obrazu, ko se vozijo z velarjem..