Pomlajena češka uspešnica ostaja idealna za posel in družino

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia
Škoda octavia ima kot eden najbolj prodajanih avtov v Sloveniji tudi po prenovi vse potrebno, da ohrani status velehita. Le eno me skrbi, namreč tista rastoča cena.
Oglej si celoten članek

Škoda octavia četrte generacije je bila predstavljena še v času korone, zato je kar težko verjetno, da je že prišel čas za medgeneracijsko prenovo pred premiero naslednje etape češke uspešnice. 

Octavia je na vsak način težkokategornik. Statistika razkriva, da gre za enega najpogosteje registriranih modelov pri nas, lani je zaostala le za cliom, pred dvema letoma je bila na vrhu sama. Skozi več kot četrt stoletja se je uveljavila kot tisti model, ki lahko z brezčasno zunanjo podobo, nadpovprečno notranjo prostornostjo in preizkušeno 'ravno prav' tehnologijo zelo dobro nagovarja zelo različne potrebe uporabnikov.

Kot petvratna limuzina in karavan je lahko odličen družinski avto ali pa udoben dolgoprogaški poslovni avto. 

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

Bilo bi veliko presenečenje, če bi se z zadnjo prenovo karkoli od opisanega spremenilo na slabše. In se ni. Navadili smo se že, da je zunanja oblika po prenovi predvsem po zaslugi eksperimentiranja s prednjimi svetili nekoliko drznejša, ne nujno tudi skladna.

A tokratne spremembe in podaljšanje prednjih svetil navzdol v odbijač je avto kar dobro prenesel. Razen še rahlo drugačne oblike odbijačev je na avtu praktično vse isto. Kot da bi model pred in po 'faceliftu' zrisali istočasno.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

Enostavnejša izbira, več opreme

Testnica v rdečem je prav prijetno in toplo izstopala iz sivine, ki je daleč najbolj pogosta izbira barve pri tem modelu. Tudi v notranjosti je omembe vrednih sprememb le malo, so pa nekatere pomembne spremembe glede stopnje opreme.

V skladu s splošnimi trendi so ponudbo opremskih paketov precej poenostavili. Vstopna in kar bogata essence, za dobra dva tisočaka je dražja oprema selection naše testnice, ki pa prinese še kar nekaj dodatne opreme, s katero hitro upraviči dodatni vložek. 

Boljši sedeži, veliki voznikov digitalni zaslon, tudi prednji senzorji, naprednejše delovanje glavnih svetil … Vsekakor je počutje na voznikovem ergonomskem sedežu zelo dobro, udobno. Vse je pri roki, znamka kljub napredku v digitalizaciji vsebin vztraja pri kombinaciji s fizičnimi tipkami, prek katerih je mogoče zelo hitro dostopati do ključnih funkcij in nastavitev. Tudi za izklop asistenta za opozarjanje na prekoračitve. 

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

V avtu je bil vgrajen doplačljivi 15-palčni zaslon. Nova strojna oprema se po prenovi pozna pri hitrejšem delovanju menijev. Tradicionalno je vmesnik raznovrsten in bogat, povezovanje s telefonom zelo poenostavljeno. 

Zadnja klop nudi eno boljših prostornosti na trgu limuzin in karavanov. zaradi velikih vrat, prostora pa za glave, kolena in gležnje dovolj. Octavia je torej dejansko ustvarjena tudi za prevoz odraslih potnikov zadaj. Le morebitnega petega potnika bo motil visok greben med sedežema.

Testna limuzina selection je bila zanimiva zaradi nekaterih dodatkov, s katerimi je še razširila svojo vsestranskost. Kljub padajočemu zadku ima avto večji prtljažnik od praktično vseh kombilimuzin, visoko odpiranje vrat omogoča enostavno nakladanje daljših in večjih predmetov. Tudi luknja za smuči pride še kako prav.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

Dodatno k zdaj že značilnemu dežniku v vratih ali majhnega koša za odpadke je imel avto vgrajen naprednejši paket simply clever z nekaterimi zanimivimi posebnostmi. Viseča mreža v prtljažniku služi kot čisto odlagališče oblek potnikov ali za zavarovanje delikatnejših predmetov.

Posebna vzmetna kljuka pa dovoljuje tudi obremenitev s težjimi vrečkami. Kot v kakšnem družinskem enoprostorcu je imela octavia zavesice za zadnje potnike, na grebenu med stranskima sedeža pa snemljivo konzolo za shranjevanje pijače in drobirja.

Niso manjkali niti dodatni USB priključki zadaj, medtem ko so tisti spredaj vključno z brezžičnim polnilcem po novem precej močnejši. Z octavio in štirimi odraslimi na drug konec Slovenije ali pa čez več držav? Brez težav.

Podatki o vozilu (škoda octavia 1.5 TSI DSG mHEV, selection )

Pogon: 1,5 turbo, 48V mehki hibrid, prednji
Največja moč: 110 kW (150 KM) 
Navor: 250 Nm 
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.698 x 1.829 x 1.470; 2.686
Prtljažnik v litrih: 600 - 1.555 
Zmogljivosti: 229 km/h, pospešek 8,5 sek od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (kombinirana): 6,0 l/100 km
Cena testnega avta: 37.884 evrov

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

Nisem pogrešal oznake TDI

Časi, ko je velika večina octavij nosila oznako TDI, so nepreklicno mimo. Še več, mehki hibrid v kombinaciji z 1,5 TSI motorjem in 110 kilovati dokazuje, da je lahko primerljiv po varčnosti in prožnosti, ter se ne ustraši razdalj.

Še posebej v sodelovanju z opcijskim DSG menjalnikom (pri tako velikem avtu je ročni menjalnik že kar čudna izbira), ki se izkaže z odličnim preračunavanjem in udobjem. Mehko, a prav odločno speljevanje, dovolj hitro nabiranje tempa, varčevanje z izklopom glavnega motorja takoj, ko avto zajadra … Vse poteka hitro in brez motenj, voznik je lahko sproščen. 110 kilovatov ni nek športni presežek, a vseeno dovoljuje nekaj agilnosti.

Tako v mestu kot na avtocesti se glede porabe vidi vpliv elektrificirane pomoči. Držati porabo pod šestimi litri na 100 kilometrov ni prav nič težek izziv. Dizel z DSG menjalnikom je od mehkega hibrida dražji za 1.500 evrov, a je vprašanje ali lahko kdaj upraviči ta znesek. Hkrati je dizelski avto težji.

Foto: Anže Petkovšek Škoda Octavia

Octavia ostaja suverena na cesti. Razmeroma dolgo medosje ji daje predispozicije udobnega potovalnika, hkrati pa so tudi volan in vzmetenje nastavljeni tako, da je ni prav nič sram hitreje odpeljati skozi zavoje. Za tiste bolj zahtevne sta tu še opremi sportline ali pa celo RS. 

Na koncu še o ceni. Vajeni smo sicer, da pri octaviji ta z leti narašča podobno kot raste njena vsebina. Novo leto pa je prineslo še dodaten poskok, tako da je mehki hibrid v opremi selection brez dodatkov že prestopil mejo 30 tisoč evrov. V rdeči octaviji je bilo skupaj naloženo še za več tisočakov dodatne opreme, od katere bi nekaj lastnosti kar težko pogrešal.

Vsekakor je pri kolebanju o nakupu enega najbolj prodajanih avtov spodbuden podatek, da rabljena octavija kar dobro drži ceno. Vsekakor veliko avta za svoj denar.

andrej.leban@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 19:04 18. Junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 11:35 21. April 2025.

    korejce dobis ceneje oz vec opreme za ta denar

  • 11:04 21. April 2025.

    Za to ceno kupiš original in ne čeha. Imam octavijo iv, a mi na konec pameti ne pride da bi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.