Potovanje z avtom: Flåm

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Devetnajsti in dvajseti dan potovanja po Skandinaviji je bil namenjen vasici Flåm, znani po železnici, speljani visoko med hribi, in čudovitem fjordu ter hribi, ki ga obdajajo.
Oglej si celoten članek

19. dan (Bergen–Flam)
Jutro v Bergnu je bilo "tradicionalno“ deževno. Za ogled Bergna je en dan povsem dovolj, zato sva se veselila odhoda proti Flåmu.

Skoraj pol poti naju je spremljal dež, je pa zanimivo, koliko tunelov so morali skopati, nekateri pa so kar oviti za 360 stopinj. Najbolj zanimiva sta bila zadnja dva pred Flåmom, vasico podobno Geirangerju, ki leži ob fjordu. Prvi od zadnjih dveh tunelov v dolžino meri 11 kilometrov. Pot je speljana naravnost navzgor, iz nadmorske višine 0 metrov pa se dvigneš na višino 1000 metrov. Drugi je pol krajši in vodi skoraj povsem v dolino.

Tukaj si lahko pogledate fotografije.

Flåm je najbolj znan po svoji železnici, ki povezuje Bergen in Oslo. Letos praznujejo 70 let, odkar je od tu zapeljal prvi vlak, zato ni čudno, da se večina turistov na razgledne točke popelje kar z vlakom. Midva sva od nekega Nizozemca izvedela, da izlet ni nič posebnega, pa še pravo bogastvo je treba odšteti za to, tako da sva raje ubrala pešpoti.

V okolici je veliko kolesarskih poti, najem kolesa za ves dan pa stane okoli 30 evrov. Flåm je znan tudi po ribolovu, veliko turistov pa se odloči ogledati fjord z ladjice.

Prva destinacija je bila razgledna točka nad fjordom, do koder pelje skoraj 10-kilometrska cesta v hrib. Razgled je lep, podoben kot v Geirangerju. Še dobro, da sva se na vrh odpravila z avtomobilom, saj je bil najin prvotni cilj, da se odpraviva peš. Nato sva poiskala kamp, v katerem sva ostala dve noči. V vasici je le en kamp, ta pa je v neposredni bližini železniške postaje.

Tudi tu se je zasidrala velika križarska ladja, zato je kar mrgolelo turistov, ki so z nakupi spet polnili blagajne prodajalcev. V turističnem uradu sva poiskala zemljevide pešpoti in si ogledala turistični del Flåma, potem pa se peš odpravila do vasice, ki je neke vrste muzej na prostem in prikazuje, kako so včasih živeli kmetje. Do tja je dobre tri kilometre poti, ki pa vseskozi vodi ob fjordu. Hiše so bile lesene, spodnji del, ki je bil namenjen živini, pa je bil iz kamenja in skal, nekatere pa so stale kar na lesenih kolih. Vsekakor vredno ogleda.

V Flåmu se večina turistov popelje z najlepšo železnico na svetu – Flamsko železnico. Pot je dolga 20 km in se vije po strmi in serpentinasti progi skozi šest tunelov od dna fjorda do 867 metrov nadmorske višine do vrha Myrdal.

20. dan (Flåm)
Ker sva bila že zelo južno, se je ponoči že stemnilo. Kar malo šokiran sem bil, ko sem po dveh tednih spet zagledal temo. Ja, človek se hitro navadi, da je 24 ur na dan svetlo. Dopoldan sva se odpravila na lažji šestkilometrski sprehod do vasice Flåm, ki ima dobrih 500 prebivalcev in je umaknjena od turističnega vrveža. Znana je po svoji železnici, na katero so domačini zelo ponosni. Hišice so lesene, zato me je prav zanimalo, kakšen les imajo, da se po tako dolgih zimah ne uniči. Sredi vasi je lesena cerkev, ki pomeni tudi konec poti.

Flamsko železnico so začeli graditi leta 1923. Na celotni progi je okoli 20 tunelov, 18 so jih izkopali ročno. Železnico so svečano odprli leta 1940.

Popoldan sva se še zadnjič odpravila v hribe, in sicer na razgledno točko in slap, ki je v bližini vasice. Vse pohodne poti so dobro opisane na zemljevidu, prvič na najinem potovanju pa se je zgodilo, da sva morala odpreti dežnik, na srečo le za deset minut.

Najino potovanje se je z ogledom Flåma bližalo h koncu, saj nama je preostal le še ogled Osla in pot domov.

Preberite še:

1.in 2. dan (Kamnik–Hamburg)

3. dan (Köbenhavn)

4. dan (Köbenhavn–Stockholm)

5. dan (Stockholm)

6. dan (Stockholm–Finska)

7. dan: (Helsinki)

8. dan: (Helsinki in finska moda)

9. dan: Lahti in stotera jezera

10. dan (Rovaniemi–Lofoti)

11. dan: (Pravljični Lofoti)

12. dan: (Razgled vseh razgledov)

13. dan: (Slovo od Lofotov)

14. dan: Trondheim

15. dan: Najlepši fjord Geiranger

16. dan: Lepote Geirangerja

17. dan: Čarobna cesta E55

18. dan: Bergen

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.