Toyota pa ni nova v tej igri, prej gre za pionirja, katerega začetki segajo že kar deset let in
1,43 milijona uporabnikov po vsem svetu, nazaj.
Tretja generacija prinaša veliko novega, vsekakor pa revolucije ni iskati na zunanjih
oblinah, saj so oblikovalci priusa ponovno olepšali samo toliko, da za njim ljudje ne bodo kazali s
prstom. Če pa že bodo, bo to zato, ker bodo opazili, da ima prius enega najboljših količnikov
zračnega upora v razredu Cx 0,25, kar so inženirji (med drugim) dosegli z zaprtim in ravnim dnom
ter pnevmatikami z nizkim kotalnim uporom. Na strehi pa ima lahko tudi sončne celice, ki so del
sistema za hlajenje notranjega prostora. Da pa zunanja podoba oblikovalcem le ni bila zgolj deveta
skrb, pričajo moderna prednja svetila, ki so tako kot zadnja sestavljena iz LED diod, kar naj bi
dodatno in občutno zmanjšalo porabo. Manj razburljivosti je na bokih in zadku, to pa zato, ker je
tam vse narejeno tako, da bi avto porabil čim manj.
Kljub petini več moči za 17 odstotkov manjša poraba
Da je Toyotinim inženirjem delo dobro uspelo, povedo podatki o motornem sklopu, ki ga po
novem sestavljata 1.8-litrski bencinski VVT-i motor s 73 kilovati ter dva elektromotorja s 60
kilovati (skupna moč pa znaša 100 kW ali 136 KM). Vse to pa zadošča za zadostne zmogljivosti,
podobne tistim pri limuzinah D segmenta, s to razliko, da za razliko od teh porabi le toliko goriva
kot recimo malček a segmenta. Tovarna tako obljublja porabo 3,9 litra goriva v kombiniranem režimu
in izpust 89 g CO2 na prevožen kilometer. Če damo zgoraj navedene podatke v številke, je prius
tretje generacije pridobil 24 odstotkov na moči, obenem pa je izpust novinca kar za 14 odstotkov
manj škodljiv za okolje kot predhodnikov. Da ob tem dosega in tudi presega zahteve emisijskega
standarda Euro5, mislim, da ni potrebno omenjati. Napredek naprej je bil storjen tudi pri
baterijah, ki so občutno manjše kot pri predhodniku, omogočajo pa tudi podiranje zadnje klopi.
Hibridni sistem med drugim tudi spremlja voznikov način vožnje in samodejno prilagaja pogon, se
pravi ali potujete na elektriko, bencin ali kombinacijo obojega. Za nemoteč preklop med režimi
delovanja skrbi kompleksna CPE, voznik pa lahko tudi sam izbira med tremi načini vožnje EV, ECO in
power. Takrat ko vozi ekološko, se mu med merilniki prikazuje napis eco, če voznik zavira pa prius
polni svoje baterije, zato je med merilniki tudi napis charge. Med novosti spada tudi sistem
start&stop, ki smo mu v priusu priča prvič, izboljšan in konkretno prenovljen pa je tudi
brezstopenjski menjalnik CVT, niso pa pozabili niti na parkirno asistenco.
|
Prodaja novega priusa se začenja danes. © Gregor Prebil
|
Znotraj kot v (toyotini) limuzini
Notranjost je grajena v stilu večjih toyot, kar pomeni mirno in uglajeno notranjost, ki pa čustev ne zna in ne more razburkati. Vsa stikala so na mestu, zato ergonomiji ne gre oporekati, enako velja za kvaliteto izdelave. Prius je v dolžino zrasel za 15 mm, v širino za 20 mm, tako da meter sedaj pokaže 4,46 metra v dolžino in 1,75 metra v širino. Prirastek se v notranjosti pozna pri glavah potnikov v drugi vrsti, zahvaljujoč tanjšim sedežem pa je nekaj več prostora tudi za kolena zadaj sedečih. Največji centimetrski, ali bolje rečeno litrski skok naprej pa je naredil prtljažnik, saj je ta zaradi zmanjšanega baterijskega sklopa zrasel s 301 na kar 446 litrov.
Del serijske opreme pri vseh izvedenkah (te so tri) je samodejna dvoobmočna klimatska naprava, sedem varnostnih blazin, aktivni vzglavniki, ESP, sistem samodejnega odklepanja in zagona vozila (smart key), prikazovalnik načina vožnje in prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu (head-up display) ter CD-MP3 predvajalnik z upravljali na volanu. Če vam to ni dovolj, potem lahko posežete po bogatejšem paketu sol, kjer bodo 15-palčna lita platišča zamenjala 17-palčna, volan bo oblečen v usnje, dobil bo tempomat, zmogljivejšo avdio napravo z bluetoothom in še kaj. Za najbolj etične pa imajo pri Toyoti pripravljen paket executive, ki prej povedanemu prida še LED diode spredaj, usnjeno oblazinjenje sedežev in ogrevanje prednjih, senzor za dež in samozatemnitveno vzvratno ogledalo. Na seznamu doplačil pa najdemo še navigacijsko napravo s kamero za vzvratno vožnjo (2.100 evrov), parkirno asistenco, daljinsko uravnavanje klimatske naprave (1.100 evrov) in še kaj. Cene se pričnejo pri 24.990 evrih, kolikor stane različica luna, za različico sol boste odšteli 27.000 evrov, executive je še tri tisočake dražji. Letos namerava uvoznik prodati 40 vozil, od tega največ s sol paketom opreme.