Eden od davkov napredka, ki ga predstavljajo napredni varnostni sistemi in oprema za udobje potnikov, je dejstvo, da so okvare pogostejše, še posebno, če gre za povsem novo in premalo preverjeno tehnologijo.
Več stvari gre lahko narobe
Serviserji vedno manj popravljajo napredne tehnične elemente in jih, če pride do okvare prej, zamenjajo z novimi, to pa za sabo potegne večje stroške, ki jih v večini primerov nosi kupec. Ti pa bi morali pred nakupom vzeti v obzir tudi elemente opreme, katerih popravilo lahko, če pride do okvare, pomeni (pre)velik odstotek celotne vrednosti vozila.
Razlogi za vedno več poudarka na naprednih tehnologijah so v zadnjem času predvsem nižanje porabe in izpustov ter izboljšave na področju varnosti. Temu trendu pa danes sledijo tudi številni manjši proizvajalci, saj jih v to sili konkurenca na tržišču
Baterija za priusa: 1.433 €
Toyota: Sklop baterij za priusa naj ima doživljensko garancijo, kar pomeni, da naj bi ta zdržala celotno življenjsko dobo avta, je pa res, da predstavlja večji strošek, če se zgodi, da elektromotor pregori. Sklop baterij stane 1.433 evrov.
Filter DPF za mazdo3: 1.500 €
Mazda: V iskanju manjših izpustov se znamke pri dizelskih agregatih vedno množičneje odločajo za serijsko vgradnjo filtra trdih delcev – DPF. Zamenjava sklopa katalizatorja in DPF-filtra pri modelu mazda3 stane 889 evrov.
Žarometi za insignio: 1.286 €
Opel: AFL-žarometi so eden najnaprednejših sistemov svetil, ki kombinirajo ksenonsko tehnologijo z LED-diodami. Svetila se prilagajajo različnim razmeram na cesti, njihova zamenjava stane 1.286, klasičnih halogenskih pa 312 evrov.
Tempomat za S80: 1.480 €
Volvo: Je ena od vodilnih znamk na področju varnosti, saj ponuja številne napredne sisteme. Med njih štejemo radarski tempomat in sistem za zaznavo vozila v mrtvem kotu – blis. Zamenjava teh stane 1.480 oziroma 763 evrov.
DSG za golfa: do 6.400 €
VW: Menjalnik z dvojno sklopko ugodno vpliva na zmogljivosti, posebnost pa je, da če pride do okvare, DSG pošljejo v tovarno ali naročijo novega. Obnova stane dobrih štiri tisoč, če ga zamenjajo z novim pa 6.400 evrov.
Turbina za brava: do 648 €
Fiat: Pri motorjih je opaziti trend zmanjševanja prostornine. Cilj je zmanjševanje porabe in izpustov, za večje zmogljivosti pa znamke uporabljajo turbopolnilnike, ki podražujejo izvedbo. Za model bravo 1,4 Tjet 150 ta stane 648 evrov.