Preizkusili smo BMW SUV nove dobe

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3 Foto: Anže Petkovšek BMW iX3
Danes ima BMW že kar nekaj električnih modelov, zato se nam zdi že malce neverjetno, da je bilo še konec leta 2020 drugače. Takrat smo namreč po dolgotrajnem obdobju napovedi spoznali prvi električni BMW nove dobe iX3.
Oglej si celoten članek

In še nekaj časa je minilo, da je pripeljal v našo redakcijo. Končno smo ga lahko preskusili in ugotovili, da gre za precej dobro premišljen avtomobil.

Avto Preizkus: To vse zmorejo danes najbolj tehnološki avtomobili

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Čeprav tega niso nikoli zares oznanili, ima BMW v bistvu dve liniji električnih modelov. Prvo gotovo predstavlja njihova električna admiralska ali pa kar futuristična ladja BMW iX, ki je samostojni model in na neki način demonstrator tehnologij, in  je s tem nekako nasledil BMW i3 (in BMW i8), drugo pa ostali električni modeli, se pravi BMW-ji i7, i4, iX1 in iX3, ki so pač električne različice modelov z možnostjo različnih pogonskih sklopov. BMW iX3 je začetnik te linije in glede na kratkotrajno izkušnjo z njim, se mu začetniške težave ne poznajo, saj se je izkazal za dobro premišljeni električni avto.

Avto Električni BMW M: Potniki so morali paziti na želodec

Majhna prepoznavnost

Nevajeno oko opazovalca bo morebiti imelo nekaj težav pri prepoznavanju BMW-ja iX3 kot električnega avtomobila. Od ostalih različic ga namreč razen malo razpotegnjenega motornega pokrova, aerodinamičnih dodatkov in kolesnih platišč, zaprtih ledvičk ter poudarkov v značilni »električni« modri barvi na pogled ne loči prav veliko. Predvsem pa ga še bolj neprepoznavnega in podobnega BMW-jem X3 z motorji z notranjim zgorevanjem naredi temno modra barva. Beli je, denimo, na videz bolj »električen«.

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Tudi znotraj je BMW iX3 predvsem BMW X3 z modrimi kozmetičnimi dodatki, ki ga naredijo malce drugačnega, malce drugačen pa je tudi infozabavni sistem, v katerega so integrirane funkcionalnosti električnega pogona. Sicer pa se bo v kokpitu takoj znašel vsak voznik, ki je kdaj sedel v BMW-ju X3. Enaka je tudi prostornost potniške kabine, saj so baterije BMW-jevi inženirji vgradili pod kabino, zato vanjo ni bilo treba posegati. Vsaj ne zelo korenito, saj je zaradi pogonskega sklopa, ki je zadaj in poganja zadnji kolesi, nekaj litrov izgubil le prtljažnik. A glede na to, da v osnovi meri 510 litrov, primanjkljaja niti ne boste opazili. Lahko pa manjkajoči prostor nadomestite z majhnim prtljažnikom pod motornim pokrovom, kjer je dovolj prostora za kable in podobne malenkosti.

Test Končno spet avto stare šole

Zadnji pogon

Kot sem že omenil, sta elektromotor in enostopenjski menjalnik oba zadaj, kar BMW iX3 še najbolj oddalji od njegovega termičnega brata, saj odpadejo vse mehanske povezave od motorja spredaj k pogonu zadaj ali na vseh štirih kolesih. Pri BMW-ju so se tudi odločili, da bo BMW iX3 imel le zadnji pogon in zanj, vsaj za zdaj, niso rezervirali štirikolesnega. To gotovo ni narobe, saj se mu takšen pogon prav dobro poda.

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Električne moči je za 210 kilovatov, vendar pospeški kljub temu ne bodo tako siloviti, kot bi jih pričakovali od takšne moči. BMW iX3 namreč predvsem zaradi baterij že prazen tehta več kot dve toni, zato imate bolj vtis, da je moči vsaj za tretjino manj. Tako ali tako pa bo elektromotor večinoma deloval s stalno močjo 80 kilovatov in celo tak bo, razen mogoče v primerih, ko bi si želeli več dinamike, povsem kos vsem pričakovanjem. Presenetilo bi vas, kako malo moči pravzaprav avtomobil potrebuje za suvereno premikanje po mestu.

Avto Vrnil se je BMW, ki so ga številni odpisali

Predvsem pa takšen, kot je, BMW iX3 bolj ustreza pričakovanjem po potovalnem udobju, saj v ovinkih ne zmore prav toliko dinamike, kot smo je vajeni od lažjih bratov z motorji z notranjim zgorevanjem. V prid elektromobilnosti je bilo tudi v tem primeru treba skleniti nekaj kompromisov, kar mogoče velja tudi za udobje, saj bolj obremenjene vzmeti vsaj na neravnih površinah dajo čutiti, da se sicer trudijo, čudežev pa kljub temu ne morejo narediti.

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Solidna polnilna tehnika

Pri BMW-ju s polno baterijo, ki razpolaga s kapaciteto 74 kilovatnih ur, obljubljajo doseg 460 kilometrov, kar je sicer optimistično, a kakih 350 jih bo ob zmerni rabi gotovo možno doseči. Z BMW-jem sem se med drugim odpeljal tudi iz Ljubljane v Zagreb in ugotovil da bi z baterijo, ki sem jo na hitri polnilnici napolnil do 80 odstotkov, lahko prispel tja in nazaj.

Test Test: Volvo XC40 P6 recharge

A ker imajo pri nakupovalnem središču v Novem mestu super hitro polnilnico, ki lahko podpre polnilne zmogljivosti BMW-ja iX3, ki ga je možno polniti z močjo do 150 kilovatov, je bila skušnjava prevelika, zato sem ga priklopil. Glede na to, da sem vajen zmerno hitrih polnilnic, ki v Sloveniji večinoma delajo z močjo do 50 kilovatov, sem bil kar presenečen, kako hitro sem napolnil dobro četrtino baterije. Sicer pa je solidno poskrbljeno tudi za polnjenje z izmeničnim tokom, saj ob moči 11 kilovatov na trifaznem priključku za polno baterijo potrebujete le dobrih sedem ur in pol.

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Zanimivo je, da smo v redakciji že večkrat preskusili »admiralskega električarja« BMW iX, manj prestižni BMW iX3 pa je k nam pripeljal razmeroma pozno. To ne pomeni, da mu kaj manjka, saj gre za zelo premišljen električni avtomobil, ki je poleg tega tudi veliko bolj dostopen od večjega brata. Če seveda ob ceni okrog 70 tisočakov, kolikor stane osnovni BMW iX3, lahko govorimo o cenovni dostopnosti. Testni avtomobil je stal še dobrih deset tisočakov več. Vendar pa BMW iX3 s ceno ne izstopa iz zlatega povprečja premijskih električnih tekmecev. Navsezadnje za denar tudi kar precej ponudi.

Italijani Intervju: Tako blizu smo samodejni vožnji

BMW iX3

Motor: električni

Največja moč: 210 kW (stalna 80 kW)

Največji navor: 400 Nm

Zmogljivosti: 180 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.734 x 1.891 x 1.668, medosna razdalja 2.864

Baterija: li-ion, 74 kWh

Poraba:  19,5-18,5 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km

Električni doseg (WLTP): 460 km

Cena v evrih: 82.178

Foto: Anže Petkovšek BMW iX3

Družinsko Mercedesov kompaktni SUV za sedem za električno dobo

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.