Avto > Testi
6619 ogledov

Mercedesov kompaktni SUV za sedem za električno dobo

Mercedes Benz EQB
1/40
Saša Despot
Daimler je kar nekako po tihem elektrificiral veliko svojih modelov, med katerimi so tudi takšni, ki jih težko najdemo pri drugih znamkah.

Za takšnega bi lahko denimo označili mercedes-benz EQB, ki se gotovo uvršča med najbolj terenske električne SUV-je, prav tako pa tudi v določenih različicah med redkimi  ponuja sedmero sedežev. Takšni so morda še tesla model X, Daimlerjev lastni prevoznik mercedes-benz EQV in Stellantisova ponudba električnih kombijev, potem pa se počasi konča.

Mercedes Benz EQA 250 Za volanom EQA Avto Električni kandidat za zahtevno publiko

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Gotovo pa je Daimler pri tem eden redkih, ki sedem sedežev ponuja v avtomobilu, ki vsaj na videz vzbuja občutke, da bi lahko premagal tudi kakšno slabo vzdrževano gozdno cesto. Navsezadnje gre za električno različico mecredesa-benza GLB, ki je bil zasnovan kot večja in bolj groba ter terenski vožnji naklonjena alternativa mercedesu-benzu GLA, in ki tudi v notranjosti ponuja možnost sedmih sedežev.

Yasa aksialni elektromotor Avto Mercedesi bodo dobili revolucionarni "palačinkasti" elektromotor

Električni 4WD

In ki vsaj v primeru različice EQB 300, kakršen je bil testni avtomobil, razpolaga s štirikolesnim pogonom, ki ga zagotavljata dva elektromotorja, po eden na vsaki premi. Kljub temu smo lahko precej gotovi, da povprečni mercedes-benz EQB kljub štirikolesnemu pogonu ne bo prav velikokrat zapeljal na zelo slabe ceste, vsaj ne pogosteje od povprečne kombilimuzine, zato pa štirikolesni pogon poskrbi predvsem za ugodne pospeške in vozne lastnosti na asfaltiranih cestah.

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kljub temu, da avtomobil prazen tehta za dober cent več kot dve toni, ga elektromotorja s sistemsko močjo 168 kilovatov in navorom  390 njutonmetrov s pomočjo elektronike za nadzor koles do 100 kilometrov na uro pospešita v dobrih osmih sekundah. Morda se na papirju to ne zdi tako impresivno in seveda obstajajo električni avtomobili z veliko boljšimi pospeški, a v oglati kabini jih prav dobro občutite.

Mercedes razred V Multitalent Avto Avto, ki ga ni mogoče do konca izkoristiti

Predvsem pa v precej visoki kabini hitrost in maso avtomobila čutite, ko greste v ovinek. Avtomobil se sicer na napotke volana sprva odzove zelo ažurno in zelo natančno, potem pa ga premaga masa in dobite občutek težkega prednjega dela, ki sili iz ovinka. K malce negotovemu občutku a svoje doda tudi karoserija, ki se kljub nizkemu težišču zaradi težke baterije na dnu precej nagne. A to so zgolj občutki pri hitri vožnji. Mercedes-benz EQB je namreč predvsem prostoren in avtomobil , ki potnikom med normalnimi vožnjami z zmerno hitrostjo z razmeroma mehkim vzmetenjem zagotavlja precej udobja.

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Skoraj tako prostoren kot dizelski

Potniška kabina je namreč enaka kot v mercedesu-benzu GLB, z manjšo izjemo. Ker so inženirji visokonapetostno baterijo vgradili pod zadnji del kabine, imajo potniki stopala zadaj malce više, kar pomeni, da so malo bolj pokrčena tudi njihova kolena To se odrazi predvsem med sedenjem na dolgih potovanjih. In tudi prtljažnik je z osnovnimi 495 litri za dobrih 100 litrov manjši kot ga ima mercedes-benz GLB.

Volvo XC 40 Recharge Test Avto Test: Volvo XC40 P6 recharge

Kljub temu je v njem precej prostorno in tisti, ki bo vanj nalagal prtljago, se bo moral vedno znova spomniti, da lahko avtomobil obremeni le s 480 kilogrami. Morda pa lahko marsikaj naloži še na prikolico, ki je zavirana lahko težka kar 1.800 kilogramov?

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Štirje potniki bodo morda morali malce varčevati pri masi prtljage, se bodo pa zato lahko odpeljali kar daleč, preden bo prišel čas za daljšo malico zaradi polnjenja baterij. Baterija z bruto kapaciteto 79,8 in uporabno kapaciteto 66,5 kilovatne ure namreč v skladu s ciklusom WLTP zadostuje za 395 do 423 kilometrov vožnje. In pri tem je lahko voznik precej brezskrben, saj vsaj 300 kilometrov lahko tudi zares prevozi.

Audi Q4 e-tron Avto Audi nove dobe na testu

Vsaj takšen je bil občutek, ko sem se v vročih dneh prvega letošnjega vročinskega vala odpeljal v Maribor. Pravzaprav najprej v Slovensko Bistrico in ker sem moral na sestanek v Mariboru malce čakati, vmes še do Špitaliča pri Žički kartuziji in pod pobočji Boča do Ptujske gore od tam pa v Maribor. In seveda nazaj v Ljubljano. Ter ugotovil, da bi lahko vso pot opravil tudi brez dodatnega polnjenja baterije, čeprav sem si tega iz ljubega miru privoščil.

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Električno upravljanje

Električno upravljanje je tudi edino, kar voznikov delovni prostor loči od delovnega prostora v mercedesu GLB ali nenazadnje vsakem drugem sodobnem mercedesu. Tudi ročica za nadzor vožnje je tam, kjer je sicer ročica samodejnega menjalnika, torej ob volanskem obroču, vse ostalo, tudi izbirnik voznih programov, pa ob drsni ploščici na sredinski konzoli. Obvolanski ročici pa omogočata nastavljanje rekuperacije.

Mercedes-Benz 300 SLR Rekord rekordov Avto To je najdražji avto vseh časov

Ki je lahko majhna, da imate občutek kot da bi vozili običajni avtomobil s termičnim motorjem, ali pa močna, ko je vožnja skoraj podobna vožnji z enim pedalom, torej zgolj s pedalom plina. A le skoraj, saj rekuperacija tik pred tem, ko bi se avtomobil ustavil, popusti in pritisniti morate zavorni pedal. Razen, če je vklopljen aktivni tempomat, ki avtomobil pred semaforjem ali v zastojih tudi ustavi in spelje. Žal pa se mi je delovanje sistema zdelo precej hektično, zato ga nisem uporabljal,  z izjemo avtoceste, kjer deluje odlično in je vozniku zares v pomoč.

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Iz napisanega torej lahko sklepamo, da je mercedes-benz EQB precej uporaben električni avtomobil , ki veliko dobrih stvari povzema po mercedesu-benzu GLB, od katerega se zunaj dejansko razlikuje le po malce zaobljenih linijah in elementih, ki mu močno izboljšajo aerodinamiko, kakršna je denimo polna maska. Ni sicer poceni, vendar pa za svojo ceno ponuja veliko tega, česar drugje še ni mogoče dobiti.

Mercedes EQS in Robert Lešnik Napovedovalec prihodnosti Avto Lešnik: Avtomobili bodo povsem drugačni

Mercedes-benz EQB 300 4matic

Motor: 2 x električni

Največja moč: 168 kW

Največji navor: 390 Nm

Zmogljivosti: 160 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.684 x 1.834 x 1.667, medosna razdalja 2.829

Prtljažnik (l): 495-1.710

Baterija: li-ion, 79,8 kWh (neto 66,5 kWh)

Poraba:  18,1-19,4 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km

Električni doseg (WLTP): 395-423 km

Renault trucks D wide 19T električni tovornjak Slovenija Avto Smeti nam bo kmalu odvažal električni tovornjak

Mercedes Benz EQB | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes-Benz razred A Avto Prenova za kompaktna mercedesa
Komentarjev 4
  • rokobert 09:58 03.november 2022.

    Po moje,da kupci kar kampirajo pred prodajalnami😂🤣

  • endrug 07:46 03.november 2022.

    Manjka cena: 62.900 EUR

  • rd2dmk2 07:16 03.november 2022.

    ja to je važno da pospeši kot raketa, ki gre na luno. komu to mar ? no komu ? in kdo to rabi ? Šumaher ?.. terenc naj bi bil SUV. sport utility vechile. vozilo za koristne športne dejavnosti. in ...prikaži več kaj to pomeni ? da peljete električni bicikel na vrh hriba da se potem dol z biciklom spustite. taki avti so problem družbe. to ste usilili ljudstvu in sedaj je planet uničen, ker tele mrcine onesnažujejo podolgem in počež, od proizvodnje do reciklaže in med vožnjo, predvsem z gumami in zavorami.