Prenova za sportage

Foto: Žurnal24 Kia je po poldrugem letu pomladila športni terenec sportage. Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Kia je na slovenski predstavitvi razkrila prenovljeni športni terenec sportage za modelno leto 2009. Spremembe se nanašajo predvsem na močnejši motor in privlačnejšo zunanjo podobo.
Oglej si celoten članek

Prenovljeni sportage v drugo življenjsko obdobje vstopa s prenovljenimi žarometi in pomlajeno masko motorja. V slovaški Žilini, kjer izdelujejo korejskega terenca, so spremenili tudi zadnja svetila, polepšali pa so tudi okrasno letvico nad registrsko tablico, ki je kromirana, kupcu pa je na voljo imenitnejši izbor litih platišč. Zadek po novem krasita dve štirioglati in na boke nameščeni izpušni cevi. Za robustnejšo držo novinca skrbijo razširjene kolesne obrobe, večji zunanji ogledali in nove okrasne letvice.

Ob vstopu v potovalni prostor novega sportaga najprej opazimo limuzinsko zasnovo, kombinirano z enoprostorskim priokusom, kar zagotavlja, da je avtomobil prostoren in potovalen. Odlagališč za najrazličnejše predmete je dovolj, prvi občutki na sedežih, oblečenih v usnje, so bili dobri. Sedi se dovolj visoko, preglednost je dobra, vse je na dosegu roke. Zmotil nas je bočni oprijem sicer udobnih sedežev. Pri hitrejšem vstopu v zavoj potniki hitro zdrsnejo z usnjenih sedežev. Glede na to, da gre za terensko vozilo, je zelo dobrodošel ročaj, pritrjen na večji predal pred sopotnikovim sedežem. Funkcionalnost povečujeta vtičnici z 12-voltno napetostjo. Spet smo pogrešali le zložljiv ključ za vžig motorja, upajmo, da se bodo pri naslednji prenovi spomnili na to težko pričakovano novost.

Prtljažni prostor se da s pomočjo deljive in s prtljažnim dnom poravnane zadnje klopi povečati do 1886 litrov, merjeno do stropa. Prevažanje daljših predmetov, kot so smuči ali gorska kolesa, poenostavimo s pomočjo zložljivega sopotnikovega sedeža. Zadnje steklo je dvižno in je priročno za enostavnejšo rabo na ozkih parkirnih mestih.



Kupci lahko izbirajo med 2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom ali dizelskim agregatom CRDi z vbrizgom goriva prek skupnega voda. Dizelski motor je pridobil 10 konjev in po novem razvije največjo moč 110 kW (150 KM) ter 304 Nm navora med 1800 in 2500 vrtljaji na minuto. V kombinaciji s serijskim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom sportage s štirikolesnim pogonom do 100 km/h pospeši v 12 sekundah in doseže največjo hitrost 177 km/h. Povprečna poraba je 7,1 litra dizelskega goriva na sto kilometrov. Za odtenek hitrejši in malenkost varčnejši je sportage z dizlom in prednjim pogonom – v tem primeru lahko skrbi za prenos moči na prednji kolesi doplačilni samodejni inteligentni menjalnik z možnostjo ročne izbire želene prestave.

2,0-litrski bencinski štirivaljnik je s 104 kW (142 KM), 184 Nm navora pri 4500 vrtljajih na minuto in ročnim 5-stopenjskim menjalnikom zmogljivostno nespremenjen, a navznoter dodelan. Takšen sportage v izvedbi s pogonom na prednji kolesi doseže največjo hitrost 179 km/h, pospeši z mesta do 100 km/h v 10,4 sekunde in porabi povprečno 8,0 litra goriva na sto kilometrov. Izvedba s štirikolesnim pogonom pa doseže največjo hitrost 176 km/h, pospeši do 100 km/h v 11,3 sekundah in porabi povprečno 8,2 litra goriva na sto kilometrov.

Obe motorni izvedbi sta tako lahko opremljeni z naprednim inteligentnim štirikolesnim pogonom s samodejnim uravnavanjem prenosa moči glede na oprijem med prednjim in zadnjim kolesnim parom. V normalnih razmerah z dobrim oprijemom pod kolesi prenaša štirikolesni pogon moč na prednji kolesi. Ob zdrsu prednjega kolesnega para pa pride v trenutku do samodejnega prenosa dela moči še na zadnji kolesi. Za večjo varnost in terensko zmogljivost lahko voznik na blatu, snegu ali ledu s pomikom stikala na armaturni plošči vklopi še stalen prenos moči v polovičnem razmerju med prednjim in zadnjim kolesnim parom. Tako imenovani 4WD LOCK se ob nadaljevanju vožnje oziroma ob hitrostih nad 30 km/h samodejno izklopi. Omenimo še zavorni sistem, ki je po besedah proizvajalca zmožen vozilo s hitrosti 100 km/h do mirovanja ustaviti na 41,6 metra dolgi razdalji.



Opremski paketi so štirje. Standardna oprema LX COOl med drugim zajema zavorni sistem ABS z elektronsko delitvijo zavorne sile EBD, čelni varnostni zračni blazini, pritrdišča za otroška sedeža ISO FIX na zadnji klopi in sovoznikovem sedežu, prednje meglenke, varnostni imobilizator za zagon motorja, klimatsko napravo, osrednje zaklepanje, električni pomik prednjih stekel, višinsko nastavljiv voznikov sedež, pnevmatike z merami 215/65 R16, tonirana stekla, strešna nosilca in terensko zaščito podvozja. Oprema v paketih EX ACTIVE PLUS, EX CHAMPION in EX CHAMPION PRESTIGE se le še dopolnjuje, od usnjenih in spredaj električno ogrevanih sedežev do prednjih stranskih varnostnih zračnih blazin in bočnih varnostnih zračnih zaves.

Tako kot pri cee'd je tudi sportagov prodajni adut jamstvo, ki traja 7 let oziroma 150.000 prevoženih kilometrov. Osnovno jamstvo za celotno vozilo traja 5 let oziroma 150.000 kilometrov.

Prenovljeni sportage v izvedbi z 2,0-litrskim bencinskim motorjem ob upoštevanem akcijskem prihranku in darilu v obliki goriva za 15.000 prevoženih kilometrov stane 17.869 evrov. Najdražji in opremsko najbogatejši sportage z dizelskim motorjem, štirikolesnim pogonom in usnjenim oblazinjenjem velja ob upoštevanem prihranku 25.698 evrov. Cilj za letošnje leto je na slovenskem trgu prodati 250 omenjenih vozil, naslednje leto pa naj bi številka prodanih primerkov dosegla 600.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.