Preskusili smo Mercedes cenovno dosegljiv za številne obrtnike

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan
Preskusili smo Mednarodni dostavnik za leto 2022. Bolj natančno rečeno, avtomobil, ki si je prislužil polovico nagrade. Novi mercedes-benz citan si je namreč nagrado razdelil z renaultom kangoojem.
Oglej si celoten članek

Z njim pa si deli še veliko več, saj gre za kangooju tehnično enak avtomobil, ki je plod sodelovanja med Daimlerjem in Renaultom, tako kot njegov predhodnik.

Avto Mercedesovo nagrajeno vozilo za manj kot 19 tisočakov

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan

A če se je citan v prejšnji generaciji od kangooja razlikoval zgolj po nekaj podrobnostih, so se stuttgartski oblikovalci pri sedanjem veliko bolj potrudili in ga precej bolj oddaljili od francoskega bratranca. Zadaj sicer razlike ne boste tako lahko zaznali, saj sta si oba precej podobna, drugače pa je spredaj, kjer se citan od kangooja ne razlikuje le po maski, kot je to veljalo za predhodnika, ampak je drugačen kar ves sprednji del. Niti ponoči se torej ne bi moglo zgoditi, da bi prišlo do pomote glede identitete avtomobila.

Avto Električni Mercedesov pionir z obrazom

Ima vse, kar imajo…

Zgodba o posebni identiteti citana se nadaljuje tudi v potniški kabini, predvsem z armaturno ploščo in volanskim obročem, ki sta povsem drugačna od kangoojevih in nezmotljivo nosita Daimlerjev pečat. Daimlerjevim konstruktorjem je, kljub temu, da sta merilnika hitrosti in motornih vrtljajev povsem analogna, uspelo v ureditev notranjosti citana vključiti praktično vse za stuttgartsko znamko značilne posebnosti, denimo multifunkcijsko ročico na levi strani volana in šobe klimatske naprave, ki se zgledujejo po motorjih reakcijskih letal. In tudi precej digitalnega pridiha, ki je danes kar samoumeven.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan

Velikega in širokega zaslona v citanu sicer ni, so pa elementi infozabavnega sistema domiselno razporejeni med običajnim zaslonom na armaturni plošči in majhnim zaslončkom med merilnikoma. Grafika je enaka, zadeva odlično deluje in tudi dojemanje celotne zasnove je precej blizu temu, česar smo vajeni iz ostalih mercedesov. Tudi na večfunkcijskem volanskem obroču, ki je sicer opremljen s »pravimi« stikali, so, pa naj nam je to všeč ali ne, na dotik prstov občutljive drsne ploščice. Njihova učinkovita uporaba namreč v vsakem primeru potrebuje nekaj vaje.

Prestižna nagrada Imamo dostavnika leta!

Morda je v tem primeru na mestu manjša pripomba. Testni citan je bil namreč opremljen z vzvratno kamero, ki je, glede na to, da je šlo za furgonsko različico z velikim zaprtim tovornim prostorom, torej brez zadnjih stekel, med vzvratnimi manevri v veliko pomoč. Ista kamera bi lahko bila vozniku v pomoč tudi v vlogi notranjega vzvratnega ogledala, ki ga v avtomobilu brez zadnje šipe seveda ni bilo, vendar pa je delovala le pri majhnih hitrostih.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan

Takoj, ko se je hitrost vožnje povečala, se je namreč slika vzvratne kamere izključila in na zaslonu se je pojavil napis, da bi njena uporaba lahko vozniku odvrnila pozornost od prometa. Različne funkcije infozabavnega sistema, ki  vam pozornost pogosto odvrnejo od dogajanja na cesti, torej med vožnjo lahko uporabljate, slike vzvratne kamere, ki bi povečala pregled nad dogajanjem za avtomobilom, pa ne?

Avto Prestiž tudi za tiste, ki nimajo 100 tisočakov

Uporaben tovorni prostor

Kot rečeno je na testu bil furgonski citan, kar pomeni, da je za voznikovim in sovoznikovim sedežem bila velika predelna stena, ki ju je ločila od tovornega prostora. Ta je povsem uporaben, saj vanj gre do 2,5 kubičnega metra tovora, ki je lahko zložen tudi na evropaleto in težak malce več kot 700 kilogramov. »Tonski kombi« citan sicer res ni, a tega se od takšnega avtomobila niti ne pričakuje. Olajšano je tudi nalaganje tovora, saj je citan poleg vrat na zadku opremljen tudi z dvoje bočnih drsnih vrat. Testni citan je sicer imel dve doplačilni možnosti: leva bočna vrata in dvižna vrata. Serijska zadaj so namreč tretjinsko deljena krilna vrata, ki se odpirajo vstran, kar je mogoče na lahkem gospodarskem vozilu bolj koristno.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan

Tudi različnih pritrdilnih mest je več kot dovolj, dodatno uporabnost pa omogoča tudi ukrivljena oblika predelne stene. Po eni strani si zaradi nje voznik in sovoznik laže nastavita udoben položaj sedežev, po drugi strani pa na dnu tovornega prostora omogoča prevažanje malce daljših predmetov.

Prvič za volanom Renault Sloveniji pokazal 3 nova močna orožja, četrtega odtegnil

110 ni 110

Primeren namenu uporabe tovornega citana se zdi tudi motor. Testnega je namreč poganjal 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z oznako 110 CDI, ki pa je malce zavajajoča. Pričakovali bi, da označuje 110 'konjev' moči, a je te dejansko le za 95 'konjev' oziroma natanko 70 kilovatov. Navora pa je za 260 njutonmetrov, dovolj, da citan brez tovora med pospeški vzbuja vtis veliko bolj iskrega pospeševanja od uradnih 13,8 sekunde do 100 kilometrov na uro in s tema kaže, da ima dovolj rezerve tudi za omenjenih sedem stotov dovoljene obremenitve.

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan

Tudi s svojo ceno citan kaže, da je bolj namenjen obrtnikom kot pa tistim, ki iščejo prestižni mercedes po vzoru stuttgartskih osebnih modelov. Za dobro opremljeni testni avtomobil bi morali namreč odšteti 28.762 evrov, citan pa je na voljo tudi za manj kot 19.000 evrov. Citan je sicer na voljo tudi z zadnjo vrsto sedežev, ki stane dodatne tri tisočake, vendar tudi v tem primeru gre predvsem za lahko gospodarsko vozilo. A tudi tistim, ki si želijo pravi osebni limuzinski kombi z znaki prestiža, ni treba vreči puške v koruzo, saj prihaja družinsko-prestižni mercedes-benz razred T.

Neverjetni podatki Mercedes razkril naslednji korak pri elektriki

Mercedes-benz citan furgon 110 CDI.

Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.461 ccm

Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 3.750 vrtljajih

Največji navor: 260 Nm pri 1.750 vrtljajih

Zmogljivosti: 164 km/h, 13,8 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.498 x 1.919 x 1.832, medosna razdalja 2.716

Prtljažnik (v litrih): 2,5 m3

Poraba: 5,5 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 144 g/km

Cena v evrih: 28.762

Dokaz Dokaz, da ga bo »elektrika« težko ujela na avtocesti

Foto: Saša Despot Mercedes Benz Citan  

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.