Vsekakor gre za svež izdelek, je pa njegova "svetla" prihodnost prepuščena na veliko milost oziroma
nemilost kupcev. Zanimivo bo videti, kako se bo javnost odzvala na njegovo oglato podobo in ali ga
bo s takim veseljem množično zapeljala v svoje garaže. Sodeč po ceni vsekakor ne bo množičen avto
na naših cestah, konkurenca pa je tudi že skoraj popolna, tako da bo boj za vsakega kupca zelo hud.
Ampak GLK nekaj adutov kljub temu ima.
PLUSI, MINUSI
|
|
Plusi: oblika, motor, lega na cesti, prisekan volan, menjalnik, menjalni naperki na volanu, parkirna pomagala, tempomat, motor, lega na cesti, pogon.
Minusi: zaradi oglatosti oblika deluje zastarelo, cena z vsemi dodatki, malo
prostora za glave, trdo vzmetenje, majhen rezervoar za gorivo.
|
Ob predstavitvi novinarska srenja kar ni mogla mimo dejstva, da je GLK oblikovan zelo radikalno in po mnenju večine preveč v stilu določenih ameriških modelov. A so pri Mercedesu hiteli odgovarjati, da je ta model namenjen predvsem mlajšim kupcem, ki si želijo premium SUV-a, in da v tem grmu tiči zajec, ko iščemo razloge za njegovo oglatost. Oblikovne vzporednice lahko iščemo pri veliko večjem bratu, modelu GL, ki je prav tako primarno namenjen za trge onstran Atlantika. Gre pa za prepoznavno obliko, ki jo zlahka pripišemo izdelkom s trikrako zvezdo na nosu. Preseneti pa njegova nekoliko nižja višina, ki je sorodna tisti pri manjših enoprostorcih, kar še olajša vstopanje.
Tudi notranjost oglata, čeprav bogata
Prehod v notranjost pokaže enak posluh za oglate linije, so pa materiali in izdelava vrhunski. Sedenje za volanom je prej kot terensko športno, zahvala za to gre predvsem spodaj prisekanemu volanu, na zgornji strani katerega domujeta tudi menjalna naperka zelo zmogljive sedemstopenjske avtomatike. Stopalke so aluminijaste, enak motiv pa se ponavlja skozi celotno sredinsko konzolo ter na vratih.
Pravilo, da je notranjost prestižna toliko, kolikor je debela denarnica, velja tudi tukaj, v primeru testnika pa dobrih 17 tisočakov doplačil prinese zelo veliko udobja in prestiža. Za to je odgovoren predvsem paket interiur, ki prinese dvobarvno oblazinjenje sedežev (ti so tudi ogrevani) ter prej omenjen prisekan volan, na vrhu sredinske konzole pa domuje velik osempalčni zaslon, kjer ukazujete klimatski napravi, avdiosistemu, navigaciji, bluetooth povezavi s telefonom in še čemu. Nekaj tega je mogoče upravljati tudi prek stikal na volanu, med merilniki pa je tudi zelo lepo berljiv in informacijsko bogat merilnik. Poleg zadnjega hvalimo tudi tempomat, ki deluje vzorno, le ročica je še vedno preveč tanka, ter informativen volan.
Kar se tiče prostora tako v prvi kot v drugi vrsti, GLK nikakor ni rekorder, predvsem pri prostoru za glave lahko zmanjka nekaj centimetrov, enako pa velja pri prostoru za kolena v drugi vrsti. Prtljažnik je s 450 litri dovolj prostoren, prostornino pa lahko po želji postopoma povečujete vse do 1550 litrov. Hvalimo tudi obdelavo ter samodejno zapiranje, ki ga lahko sprožite tudi prek daljinskega upravljalnika.
|
Pečat športnega udobja nosi vsak centimeter notranjosti. © Miha Pečoler |
Motor, ki se je vrtel v testniku, je po našem mnenju najtehtnejša izbira, saj predvsem v povezavi s 7G-tronic menjalnikom pomeni odlično celoto ne glede na to, ali iščete udobno potovalno limuzino ali športnega terenca. Oboje GLK z lahkoto opravi, le da v primeru 20-colskih platišč obiski v naravi ne bodo prepogosti, upamo si celo trditi, da jih sploh ne bo. Je pa res, da tako opremljen GLK deluje mogočno, tako da lahko na anonimnost kar pozabite. Na papirju ponuja veliko moči in še več navora, v praksi pa pogon vse to zmore brez oklevanja prenesti na podlago.
Pogon je dobro znan Mercedesov 4-matic, ki s sredinsko lamelno sklopko deli motorno moč med oba kolesna para v razmerju 45:55. Vendar pa se pogon ob spremembi voznih razmer hipoma odzove in s pomočjo številnih elektronskih pomagal spreminja delitev moči med obema kolesnima paroma, ob tem pa deluje tudi kot delna zapora diferenciala.
Cena sekundarna
Poraba se je na testu gibala med 10 in 11 litri plinskega olja, s pazljivo nogo se je spustila tudi pod deset. Cena je tudi v tem razredu še vedno drugotnega pomena, kar dokazuje tudi testnik, saj je njegova cena z dodatki presegla 66 tisoč evrov, pri tem pa spiska doplačil še zdaleč nismo povsem izčrpali.