Prihaja baterija, primerna tudi za ekstremne razmere

Foto: CATL
Foto: CATL
Kitajski velikan CATL je le še korak oddaljen od serijske vgradnje povsem novega tipa natrij-ionske baterije, ki je precej stabilnejša in manj obremenjujoča za okolje od dosedanjih rešitev. Ima nekaj ključnih prednosti.
Oglej si celoten članek

Kitajsko podjetje Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), ki velja za največjega proizvajalca baterij za električna vozila na svetu, je predstavilo svoj zadnji preboj pri baterijah. 

Razvili so natrijevo baterijo, ki dosega energijsko gostoto 175 Wh/kg, kar omogoča več kot 500 kilometrov dosega v povsem električnem načinu vožnje.

Pred kratkim so kitajske državne inštitucije opravile potrebne teste in potrdile, da lahko natrijeve baterije prvič vgradijo v električna vozila.

Po napovedih bo tehnologija v serijsko proizvodnjo vstopila prihodnje leto, skladno z načrti in časovnicami avtomobilskih proizvajalcev.

Natrijeve prednosti, a tudi kakšna slabost

Pri CATL pojasnjujejo, da imajo natrijeve baterije sicer nekoliko nižjo energijsko gostoto kot litij-ionske, a ponujajo več ključnih prednosti: boljše delovanje pri nizkih temperaturah, manjši ogljični odtis in višjo raven varnosti. Zaradi teh lastnosti so še posebej primerne za hladnejša podnebja, kjer klasične litij-ionske celice težje dosegajo optimalne rezultate.

Natrij je tudi element, ki je v naravi široko in poceni dostopen.

Široka uporabnost in enostavna vgradnja

CATL ocenjuje, da bi nove baterije lahko pokrile več kot 40 odstotkov potreb trga osebnih vozil, kar odpira velik potencial za komercializacijo. CATL razvija celice tako, da bodo združljive z že vzpostavljenimi standardnimi moduli, tudi v sistemih za menjavo baterij, zato jih je mogoče vgrajevati v številne avtomobilske platforme brez večjih konstrukcijskih sprememb.

Podjetje poudarja, da razvoj poteka v sodelovanju s partnerji med avtomobiliski proizvajalci in da so priprave na dobavo že v zaključni fazi. Začetek množične proizvodnje je odvisen od projektnih načrtov posameznih strank.

Foto: Profimedia CATL

Prvič na voljo za vozila

CATL je že 21. aprila letos predstavil prvo veliko serijo natrijevih baterij na svetu, med drugim: “Sodium New Power Battery” za osebna vozila in 'Sodium New 24V Integrated Starter Battery' za težka tovorna vozila. Obe različici delujeta v širokem temperaturnem razponu od –40 °C do 70 °C, kar dodatno potrjuje njuno vsestranskost.

Pomemben mejnik so dosegli 5. septembra, ko je natrijeva baterija prestala preizkuse po kitajskem nacionalnem standardu GB 38031-2025 'Varnostne zahteve za pogonske baterije električnih vozil'. S tem je postala prva natrijeva baterija na svetu, ki je uradno izpolnila nove varnostne kriterije za vgradnjo v električna vozila.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:04 29. September 2025.

    In še naslednjih....10 let!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.