Kitajsko podjetje Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), ki velja za največjega proizvajalca baterij za električna vozila na svetu, je predstavilo svoj zadnji preboj pri baterijah.
Razvili so natrijevo baterijo, ki dosega energijsko gostoto 175 Wh/kg, kar omogoča več kot 500 kilometrov dosega v povsem električnem načinu vožnje.
Pred kratkim so kitajske državne inštitucije opravile potrebne teste in potrdile, da lahko natrijeve baterije prvič vgradijo v električna vozila.
Po napovedih bo tehnologija v serijsko proizvodnjo vstopila prihodnje leto, skladno z načrti in časovnicami avtomobilskih proizvajalcev.
Natrijeve prednosti, a tudi kakšna slabost
Pri CATL pojasnjujejo, da imajo natrijeve baterije sicer nekoliko nižjo energijsko gostoto kot litij-ionske, a ponujajo več ključnih prednosti: boljše delovanje pri nizkih temperaturah, manjši ogljični odtis in višjo raven varnosti. Zaradi teh lastnosti so še posebej primerne za hladnejša podnebja, kjer klasične litij-ionske celice težje dosegajo optimalne rezultate.
Natrij je tudi element, ki je v naravi široko in poceni dostopen.
Široka uporabnost in enostavna vgradnja
CATL ocenjuje, da bi nove baterije lahko pokrile več kot 40 odstotkov potreb trga osebnih vozil, kar odpira velik potencial za komercializacijo. CATL razvija celice tako, da bodo združljive z že vzpostavljenimi standardnimi moduli, tudi v sistemih za menjavo baterij, zato jih je mogoče vgrajevati v številne avtomobilske platforme brez večjih konstrukcijskih sprememb.
Podjetje poudarja, da razvoj poteka v sodelovanju s partnerji med avtomobiliski proizvajalci in da so priprave na dobavo že v zaključni fazi. Začetek množične proizvodnje je odvisen od projektnih načrtov posameznih strank.
Prvič na voljo za vozila
CATL je že 21. aprila letos predstavil prvo veliko serijo natrijevih baterij na svetu, med drugim: “Sodium New Power Battery” za osebna vozila in 'Sodium New 24V Integrated Starter Battery' za težka tovorna vozila. Obe različici delujeta v širokem temperaturnem razponu od –40 °C do 70 °C, kar dodatno potrjuje njuno vsestranskost.
Pomemben mejnik so dosegli 5. septembra, ko je natrijeva baterija prestala preizkuse po kitajskem nacionalnem standardu GB 38031-2025 'Varnostne zahteve za pogonske baterije električnih vozil'. S tem je postala prva natrijeva baterija na svetu, ki je uradno izpolnila nove varnostne kriterije za vgradnjo v električna vozila.
In še naslednjih....10 let!